I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aleks från Highwon

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-10-01 15:45

Aleks från Highwon

Någon vettig människa med insider information som kan svara på en fråga som jag ställt mig själv enda sen jag först hörde Aleks sjunga en refräng...

Varför har han aldrig gjort en platta eller ens fått ett skivkontrakt???

Nån som kan svara på den här frågan???

http://teachmesoul.blogspot.com

2008-10-01 16:48
Skivkontrakt.. ? Han ingår väl i gruppen Highwon som är med i Hemmalaget?
Varför han inte har släppt egen platta, lär han väl bara själv kunna svara på?

Okej, det kanske inte var så vettigt svar som du hade sökt =)

2008-10-01 19:19
Varför skulle han få släppa en skiva? han är ju ingen duktig sångare. Samma tonart varje gång, lite små-wailningar ibland. Skön röst, men vädligt outvecklad.
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2008-10-02 01:43
Vill också ha mer info. Håller inte med ShittySocks P18

2008-10-02 10:11
ShittySocks P18 Så du menar att Nate Dogg har utvecklad röst? han har ju släppt album och den är hur bra som helst.
Va jag har hört så har Aleks aldrig tagit det här med musiken så mkt på allvar utan mer för skojs skull.

2008-10-02 18:48
TeeOn

Nej, men den är väldigt karaktäristisk. Det tycker jag inte att "Aleks" röst är, den är smörig och intetsägande. Han kan väl ta några toner, men en bra sångare är han inte. Därmed inget skivkontrakt, enligt mig.
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2008-10-02 18:48
Nate Dogg borde inte ha skivkontrakt. 50 % av Amerikansk skivindustri är bajs.

2008-10-02 21:11
de handlar väl om smak också eller? Personligen har jag alltid gillat hans röst, och frågan om en egen platta har dykt upp i mina tankar ganska många gånger också. Men som sagt e d väl bara han som kan svara på d...

2008-10-02 21:49
NakedAndFly F19

Utan Tvekan. Men whoa är omusikaliskt, dessvärre. Jag gav tillbaka i princip samma ord som jag fick.

2008-10-06 21:37
aleks e tuung! ska tydligen finnas osläppta låtar med honom. vill också höra mer av honom. " jag gillar och rulla upp min weed i vipn, beter mig som en highwon skiter ii!"

2008-10-06 23:00
fattar inte...ärligt talat muskialisk eller inte så är hans hooks på highwon låtarna de bästa inom svensk hiphop....hans solo-låtar som jag hört på mixtapes räcker för att driva honom till en platta....

it's a damn shame

2008-10-06 23:00
han har inte ens ett myspace vad jag vet

2008-10-06 23:20
känns som att han får skina mest av den anledningen att han i stort sett saknar konkurrens inom sverige på det han gör...tycker att han brukar köra sköna hooks och kan lägga helt ok verser men någon fantastisk sångare är han inte. skulle aldrig någonsin orka lyssna igenom en hel skiva med honom, skulle bli sjukt enformigt.

2008-10-07 00:26
Som sagt, det finns ingen som gör det som Aleks i Sverige. Att han inte är "polerad" är bara ett plus tycker jag. Aleks har smärta och känsla i det han gör och skulle kunna leverera ett riktigt unikt album om han hade lust. Han har sjukt bra låtar liggandes som folket verkligen borde höra. Om han någonsin bestämmer sig för att satsa på musiken så står vi, Hemmalaget bakom han.

Peace!

/Gon Travolta
HL.

2008-10-07 13:54
masayah la ju såna hooks föurt hela tiden och han har släppt feta skivor. fast han e jävliogt grym