Skivsamlare
2008-10-17 23:16
värdering av looptroop vinyler mm..
Tja, skulle vilja få följande skivor värderade (på ett ungefär iaf) Looptroop - From the waxcabinet ep (nr. 13 av 300, om det spelar nån roll) Looptroop - Unsigned Hype Looptroop, Kashal-tee & Dj erase - From Beyond K-line Looptroop, Headtag & Dj erase - Fuck a record deal Dj embee - Embeetious art Sedlighetsroteln - Ring snuten & Släpp fångarna loss Phonetik - Sound of speech Superscientifikku - Syntax + semantics Dj erase - Kollaborashun ep Rusiak - Legends of the fall/suckers 12 Falcon & Sleepy feat. Timbuktu - Lifestress 12 MBMA - Vulgära vovvar Pst/q - Pluralis majestatis ep Growin Pains - Stockholm Staal Petter - Mikrofonkåt 12 Petter - Mitt sjätte sinne lp Ayo - Time To move on/ Värsterort/ Hiphop bönder Looptroop - Head or tails Looptroop - Punx not dead (vinyl, inte tape) Kashal-Tee - Emasculation Looptroop - Schlook from birth Boulevard Connection - Sut min pik Är även lite nyfiken på hur många ex unsigned hype, from beyond k-line & fuck a record deal trycktes upp i. Tacksam för svar
Jag kan ingenting om priser på vinyl direkt, men är tanken att du ska sälja dom eller är du bara nyfiken?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2008-10-18 00:19
njae asså.. jag är mest nyfiken.. polarn va hemma hos mej idag och grävde lite i vinylbackarna och påstod att dessa skivor är värda ganska mycket pengar så jag tänkte bara kolla på ett ungefär hur mycket..
Jag ar mycket intresserad om du ar villig att salja, dock samre pa att vardera. kolla PM.
Skivsamlare
2008-10-18 13:19
nej inget är till salu, i så fall hade jag ju lagt tråden i köp&sälj.. tänkte mest att det skulle va kul o få dem värderade.. köpte ju allt vid release och är lite nyfiken på hur mycket dom är värda idag...
Looptroop - From the waxcabinet ep - 500 sek Looptroop - Unsigned Hype - 500 sek Looptroop, Kashal-tee & Dj erase - From Beyond K-line -250 sek Looptroop, Headtag & Dj erase - Fuck a record deal - 400 sek Dj embee - Embeetious art - 200 sek Sedlighetsroteln - Ring snuten & Släpp fångarna loss - 500 sek/250 sek Phonetik - Sound of speech - 400 sek Superscientifikku - Syntax + semantics - 400 sek Dj erase - Kollaborashun ep - 250 sek Rusiak - Legends of the fall/suckers 12 - 250 sek Falcon & Sleepy feat. Timbuktu - Lifestress 12 - 250 sek MBMA - Vulgära vovvar - 250 sel Pst/q - Pluralis majestatis ep - 250 sek Growin Pains - Stockholm Staal - 150 sek Petter - Mikrofonkåt 12 - 200 sek(om det är dubbeltolva) Petter - Mitt sjätte sinne lp - 400 sek Ayo - Time To move on/ Värsterort/ Hiphop bönder - 300 sek Looptroop - Head or tails - 250 sek Looptroop - Punx not dead (vinyl, inte tape)- 350 sek Kashal-Tee - Emasculation -150 sek Looptroop - Schlook from birth- 250 sek Boulevard Connection - Sut min pik - 200 sek
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Skivsamlare
2008-10-18 14:40
osvensktiger... japp mikrofonkåt är dubbeltolva, tack för hjälpen
Vad det är värt är en sak men betalar folk dessa summor är frågan.
om 20 år gör dom
Fucks your life up crew Tjabo!
Unsigned Hype finns i 500 ex elelr det kanske var 700 t.o.m Fuck a record deal finns i 300 ex. From beyond k-line lär finnas i 500 ex minst, den cirkulerar runt rött ofta.
Ja om tjugo år... Absolut Har "singlen" med hiphopbönder som jag i mina unga år klippte sönder o tejpade in i ett "vanligt" cd-fodral... Nice
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
AIex P24 vad det är värt styrs ju av efterfrågan, så ja om det är korrekta värderingar så betalar folk detta.
What's up Swedish heads, I know for a fact that a lot of those records are worth more than you think! Swedish hiphop is hot on the vinyl market right now. I've sold the Promoe white label "Off The Record" to a guy in Switzerland for approx 500 Danish Kroner. Just sold the DJ Erase 12" to a German guy for €49 (it's mad rare!). Check discogs.com for market prices and if you wanna sell some records. All the Loop Troop shit is really sought after on vinyl, believe that! You just have to connect with the right buyers, you will probably find them in Europe somewhere. Have patience and don't let go of your stash for peanuts. Peace K-V
Ambush in the night Sjukt snygg. Finns det någe pris på den
http://ostenssons.wordpress.com
Var ju lite lagomt kul när man var ung och dum, RIKTIGT ung och dum, och skickade ett kuvert med 500:- till nån lirare för att köpa Looptroop-vinyl! Gick väl som det gick kan man säga. Brukar sakna den där femhundringen än idag när jag är pank!
Intressepenisen hårdnar!
jag skulle säga att OsvenskTiger mer eller mindre värderat skivorna rätt (om nu någon skulle undra)
Jackar tråden litegrann.. Någon som kan värdera följande vinyler också;Looptroop - Modern Day City Symphony Instrumental (500 ex) Promoe - Government Music Instrumental (500 ex) samt Kashal-Tee - Emasculation , dock med igenomskinlig vinyl om det är någon exklusivare edition eller så. Tack på förhand, Uno.
Kaanquest: Government Music-instrumentalen har jag sålt två gånger för 400:- båda gångerna, här på Whoa också. Den allra största Looptroop-hypen som detta skedde under har ju lagt sig dock för rätt längesen nu.
Intressepenisen hårdnar!
Den genomskinliga vinylen på Kashal-Tee - Emasculation är om jag inte minns fel andra-pressen. Gör dock ingen större skillnad på priset. Osvensktiger värderade den i sitt inlägg
Looptroop Instrumentalerna går väll för mellan 200 & 400kr i dagens läge skulle jag gissa på
Tar och bumpar denna gamla tråd. Har tänk att sälja mina looptroop plattor. Alla är i nyskick och endast spelade ett par gånger. Aldrig scratchade. Vad tror ni man kan få för följande: Sedlighetsroteln - släpp fångarna loss Punx not dead - 500e exemplaret de sålde (sista vinylen de hade av den) köpte det direkt av promoe efter en spelning för några år sen. The casual brohters - båda deras ep Embee - send someone away Prome - off the record Looptroop rockers - good things På discogs var det någon som sålde punx not dead lp:en för 90 euro!
Tar och bumpar denna gamla tråd. Har tänk att sälja mina looptroop plattor. Alla är i nyskick och endast spelade ett par gånger. Aldrig scratchade. Vad tror ni man kan få för följande: Sedlighetsroteln - släpp fångarna loss Punx not dead - 500e exemplaret de sålde (sista vinylen de hade av den) köpte det direkt av promoe efter en spelning för några år sen. The casual brohters - båda deras ep Embee - send someone away Prome - off the record Looptroop rockers - good things På discogs var det någon som sålde punx not dead lp:en för 90 euro!
På discogs var det någon som sålde punx not dead lp:en för 90 euro ett försök till försäljning räknas knappt. den ligger där nu i flera år.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE