I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Masse har tio låtar på SR Metropol samtidigt!Rekord!

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2008-12-12 19:15

Masse har tio låtar på SR Metropol samtidigt!Rekord!

Kollade ametist blogg så hade hon skrivit om masse
och hur han äger läs bara det här



6/12 2008, 18:54 av Ametist Azordegan
Det h

ar krypt fram, sakta och smygandes. Men i torsdags var det ett faktum.

Länge har jag gått runt på jobbet och tycket att det är rätt många låtar som rullar hos oss som är producerade av teamet Salazar Brothers, och närmare sagt då Masse.

I torsdags beslöt jag mig för att kolla upp saken så jag jag började forska. Tillsammans med våran musikredaktör Maria gjorde jag en märklig upptäckt.

Det visar sig att Masse, och Salazar Brothers, just nu har 10 stycken låtar som rullar hos oss, samtidigt. Smält det där en stund. 10 stycken låtar. Samtidigt. Dessutom ligger två låtar till på vänt eftersom de krockar med annat material med artisterna ifråga. För migsooom vet vilka som producerat vad är det speciellt roande när låtarna ibland spelas back to back i kanalen.

Här är låtarna:

Poco a Poco - Tristes Tigres
Stockholmsnatt - Stor ft. Danjah och Adam Tensta
Soy De La Calle - Pato Pooh, Advance Patrol och Cestar
De sån där - Carlito
Moden är het - Lorentz & M.Sakarias
No estoy ni ahi - Hermanos Bernal
We so fly - Tristes Tigres
El Poder - Advance Patrol
Safro - Big Daddy Fado
Jag älskar mitt liv - Fille & Sabo

Det här är ovanligt, till och med för amerikanska superproducenter, det närmsta vi kommer i våran kanal är Timbaland. Och vad gäller svenska producenter har det förmodligen aldrig hänt förut.

De är väldigt produktiva, bröderna Salazar. De som känner de vet att de, speciellt Masse, inte är kända för att vara så värst pratsam. Jag tänker att det kanske är just därför han hinner producera mera... Skämt åsido. Vi har andra duktiga producenter i Sverige, Ishi tillexempel. Men det som skiljer Salazar åt från andra är att de är väldigt lyhörda vilket gör de breda... reggaeton, hiphop... och nästa vår ska de producera hela Mando Diaos platta, och all musik till kommande filmen "Manana".