Max Peezay & Hop Louie - Boven i dramat [cd/bok] info
Lite info om min och Hop Louies skiva/bok som släpps 1majFörbeställ här 139kr MAX PEEZAY & HOP LOUIE – BOVEN I DRAMAT 2006 släppte Max Peezay albumet Discokommittén, ett album som gjorde ett starkt avtryck på den svenska musikscenen. Den då blomstrande engelska grimescenen inspirerade Max Peezay till mer elektroniska ljudbilder och ett högre tempo som idag är mer regel än undantag i den moderna hiphopen. Den 1 maj 2009 släpps uppföljaren till Discokommittén, Boven i dramat. Albumet är en naturlig utveckling av Max Peezays tidigare sound bara lite hårdare och lite råare helt i linje med samhällsutvecklingen, enligt honom själv. Förutom musiken har Max Peezay arbetat med gatukonstnären Hop Louie. Hop Louie är tidigare känd för att ha smyckat Stockholms offentliga utrymmen med konstverk som bland annat porträtt av Christer Pettersson. Till Max Peezays musik har han skapat illustrationer som speglar skivans texter och känsla. Lyssnaren/läsaren kommer att kunna bläddra sig igenom boken med illustrationer som CD skivan säljs tillsammans med. Bland producenterna bakom de hårda och snabba beatsen på skivan syns Max Peezays trogna kumpaner technolegenden Cari Lekebusch och barndomsvännen Juuso Pikanen. Även på det här albumet representeras den engelska grimescenen genom några av de absolut största producenterna SKITZ Beats och Maniac. Flera av dem som utnämnts till ”framtidens musikproducenter” har bidragit till Boven i dramat: Daniel Savio - en av skaparna bakom musikgenren Skweee. Sveriges ledande dubstep-producenter, L-Wiz och Systematic, är också med och färgar det elektroniska Sverige som representeras på skivan. Med det gemensamma verket, Boven i dramat vill Max Peezay och Hop Louie tillsammans det oberoende skivbolaget Devrim Productions visa att det går att producera och distribuera musik utan att använda de tillvägagångssätt som en döende och desperat skivindustri cementerat under sin storhetstid.Mer info på devrim.se
Max Peezay & Hop Louie *Boven I Dramat* på G
så jävla fet grej.. haffa den
Precis beställt. Helt klart ett givet köp..
Högt liv
Kommer den säljas på tex åhlens?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Får lägga en beställning när lönen trillar in.. Om inte Bengans får in den, vet vi något om det?
måste vänta tills jag får in pengar :(
Skivsamlare
2009-04-21 20:04
Äntligen! Ska bli intressant att höra nya plattan. Blir en beställning så fort lönen trillat in.
Yes! In Concert — For the love of music
bokat, kmr bli så jävla bra.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
BOKAT! Kommer bli så jävla fett!
Producent
2009-04-21 21:36
niceness! Ska bli kul att få höra uppföljaren till discokommiten.. Hoppas det blir en minst lika bra skiva! Sjukr fett att Maniac har producerat på skivan! Englands kanske just nu bästa producent..
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
shit vad jag längtar! givet köp :)
Hela grejen att man får en bok på köpet gör ju grejen 100gånger mer softare.
Jävligt skön ide med boken och allt, får beställa när ekonomin rullar in igen :)
soundcloud.com/jerrones
Blir ju till att beställa!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
PENG! Har fan väntat sedan jag lyssnade klart på förra skivan för första gången. Jävligt najs med maniac och skitz också.
fcuk spleling
Helt sjukt! Killarna har fattat hur man gör för att få nått sålt. Mer borde tänka så... Ska köpas!
som jag väntat på detta
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Fan vad härligt, äntligen!
kartell martell programrebell
Blir grymt!!!
Om ni vill se MAX PEEZAY - LIVE checka in honom på följande datum städer:
30/4 STOCKHOLM - FABRIKEN
1/5 GÖTEBORG - RÖDA STEN
2/5 MALMÖ - INKONST
mer datum kommer. checka
Länk till http://www.alloutdubstep.com
www.ff-dvd.com / www.clubtraffic.org www.myspace.com/clubtraffic / www.myspace.com/alloutdubstep www.myspace.com/stucklife / www.stucklife.com
Cool grej med boken och allt.. har inte diggat hans tidigare grejer men denna låten var jävligt tung.. fett jävla text.. hoppas cdn är i samma stuk och inte för mycket grime/disco.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
det här kommer bli fett!!
Fett som fan, visste inte att de skulle bli en bok också. Grymt initiativ med en bok. Jag har förbeställt nu och väntar spänt tills det är dags för leverans. Lite segt med 70 spänn frakt till Nederländerna men det är ändå ett alright pris. Videon på Devrim-sidan var riktigt nice för övrigt! Tvärtemot Stukad så hoppas jag dock det är ännu mer grime och smuts på skivan. Förra skivan har jag verkligen spelat sönder och samman, fy fan vad bra den är. En av få skivor som jag först laddat ner och sedan köpt.
hur mycke går frakten på? har inte köpt en skiva på typ 5 år men här e enda gången ja e nära på o göra det..
Redaktionschef
2009-04-27 21:45
seriöst, vad spelar det för roll egentligen? det är ju knappast över 59 kr alla fall.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
vaddå vad det spelar för roll vissa måste hålla koll på sina pengar mannen. men om du har lust att ge mig 59 spänn så visst
stickup11 Frakt En fraktavgift på 19 SEK tillkommer på alla beställningar under 600 SEK (gäller inom Sverige). Europa 70 SEK Övriga länder 150 SEK.
Nu har jag beställt den, längtar som fan
http://duckdown82.tumblr.com/
Alltså det är ändå nice att han reppar Henkan!
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Också beställt, längtar!!
Riktigt tung, både som bok och som skiva
MCaliste/BlastOff/SB/Fjärde Världen www.myspace.com/blastoffcaliste
Beställde igår. Ses fram emot. Grym idé med kombinerad cd/bok!
2009
När kommer den då? beställde förra veckan och det stod att den skulle garanterat komma idag..Har inte hört nånting om skivan, nån annan som inte fått?
Samma här, beställde förra veckan på måndagen eller nått, inte fått den än. Hoppas den kommer idag..
Redaktionen
2009-05-05 08:16
...inspirerade Max Peezay till mer elektroniska ljudbilder och ett högre tempo som idag är mer regel än undantag i den. Så det va Max Peezay som förstördeden svenska hiphopen.. :(
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Det var väl garanterat tidigast måndag? Tänk på att det varit långhelg med första maj. Då står praktiskt taget allt utom mjölkleveransen still. Förmodligen gick skivorna ut med posten under måndagen och landar väl idag eller imorgon. Går skivan att få tag på i någon affär i Sthlm förresten?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Fick den igår, lyssnade igenom den nu just och jag diggar som fan! låtarna är kanske en aning korta, men kvaliteten är hög. Feta illustrationer av hop-louie. mer (bra) svensk grime tack!
fcuk spleling
Okey.. Jo jag fick skivan och boken imorse..den e sjukt fet!
diggar skivan, boken o allt med detta tighta släpp! =) peace & respect
faaan, jag vill också ha den! hoppas den kommer imorrn eller nåt ^^
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
precis, supporta dem bra artisterna från Sverige som har det tufft!
Har kört skivan back-to-back 7 gånger idag och jag e fan helt hänförd. Varje låt är ett manifest och ett konstverk och som om det inte vore nog så är helheten ännu bättre! Utan snack hatten av för Max P, det finns ingen konkurens för vad du gör män. Funderar f.ö. seriöst på att tjacka ett ex till och skicka till Reinfeldt.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
så jääävla tung platta, och bok! genialt, hoppas han aldrig slutar göra musik. äkta!
-GRK fi life-
HAN E LUUUUUUUUUUUUUUUUUUUGN SA JAG Haha så jävla maffia att sampla Sökarna!
riktigt fett! Lyssnat igenom plattan 3 ggr nu och den växer hela tiden..
Högt liv
Ska lyssna på tåget till Göteborg. PEPP!
all 'bout the bluntrap
Fick den idag, enda minuset är att den är lite väl kort.
http://duckdown82.tumblr.com/
Fick den idag, lyssnat en gång och gillar det jag hör. Tyckte Hop Louie's bilder var lite tråkiga, men är ju ändå här för musiken =D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivan är förövrigt ett mästerverk. Det är inte lika många "HIT LÅTAR" som förra skivan, men det betyder inte att den är dålig på nått sätt, dem flesta låtarna är ruggigt mörka med tunga råa beats. Tom Piha är seriöst sveriges bästa, musikaliskt geni! BIGUP!
Jag har inte fått den ännu men det har varit idel röda dagar i Nederländerna, jag hoppas på att den ligger i posten idag.