I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bäst i stan Stockholms stolthet

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-05-05 13:38

Bäst i stan Stockholms stolthet

Sitter och lyssnar på Stors mixtape och inser vilken hög nivå svenska rappare äntligen lyckats uppnå. Sen slår det mig att det är inte alls är svenska rappare utan Stockholmsbaserade rappare som är dope. I synnerhet på det egna språket. Folk har helt enkelt lyckats adoptera arvet från Dogge, Petter och Ken med flera på ett jävligt grymt sätt. Så nu tycker jag vi kan börja diskutera. Vem är egentligen Stockholms mest episka rappare på svenska just nu? Min topp fem ser ut såhär, hur ser er ut?:

1. Paragon
2. Lorentz
3. Alexis Weak
4. M. Sakarias
5. Näääk

Så, nu väntar jag på era svar. Inga bönder eller folk som rappar på engelska eller var bra för 8 år sen! Ser fram emot en diskussion!

- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha?
- Jag vill ha bas!

2009-05-05 14:11
1. Lorentz Aka Lorrelight Aka Loso Fo Sho
2. M.Sakarias Aka M.Baby Aka Marty Mcfly
3. Paragon Aka Stilarens Stilare Aka Gon Aka Gonzarelli Aka Gon Travolta Aka Gon Mcfly
4. Sabo Aka Sambotello Aka Discop
5. Petter Aka Mr.P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-05 14:18
dest: hahaha! va fan?!

2009-05-05 14:31
driver ni med oss? paragon och lorentz och sakarias haha , Alla innerstads rappare är pajaser som har komplex för att dem inte har något att rappa om.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-05 14:32
Borgata: vad fan äre du skriver? hahaha!

2009-05-05 14:42
Ja eller hur, demografiska variabler är det viktigaste när man avgör rapskills.

Sitter och lyssnar på Mohammed Ali - Porten nu. Episk skit som jag sovit på. Tur att jag vaknade!
- Jag vill ha bas!
Redaktionen

2009-05-05 15:40
Seriöst?
Lorentz och M. Sakarias är bland det sämsta som hänt svensk hiphop..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-05-05 16:04
Sword pratar om dig bland annat kompis

2009-05-05 16:19
Vilken jävla lista, haha!
Hej

2009-05-05 16:27
Alltså ni som är här inne och klagar och hatear etc. Gör er egen lista på vilka ni tycker är bra istället. Blir ju roligare att diskutera då än när det sitter en massa surpuppor och klagar utan att bidra med någonting.
- Jag vill ha bas!

2009-05-05 17:20
Lorentz & M.Sakarias är det bästa som hänt den svenska hiphop scenen sedan MBMA

2009-05-05 17:23
dest

2009-05-05 17:30
Men ska jag själv göra en lista ser den väl ut lite såhär:

1. Fille
2. (men inte långt ifrån) Ison
3. Sabo
4. Petter.. faktiskt
5. Osäkert men skriver Houman, han har ändå kört en hel del klassiker.

Kihlen som bubblare! Blev övertygad av Förlorad Generation-låten med Zacke.

Överlag känns hiphop från Stockholm som all annan halvskit som prånglas ut, inte så mycket att tro på men en hel del att hoppas på.

2009-05-05 17:45
5. Osäkert men skriver Houman, han har ändå kört en hel del klassiker.

Alltså gällde just nu, inget leva på gamla meriter alltså.

Hela Highwon-klicken är ju egentligen skitfeta, dock tycker jag inte att de har gjort så mycket väsen av sig på sistone. Eller har jag missat någonting?
- Jag vill ha bas!

2009-05-05 18:40
1. Eboi
2. Adams-Ray
3. Khilen
4. Fille
5. Sabo

Fattar inte vad ni andra tänkt när ni nämt Lorentz :S kan hålla med att M. ligger högt men inte faooouun ligger Lorentz höööööeeegt upp, seriöst palla han.

peeys
Pleassure
Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//
Lyricist

2009-05-05 18:48
tror inte ja klarar av en top 5 lista ens, har inte bästa kollen på vem som kommer varifrån heller men jag tror att shazaam ligger geografiskt rätt, eller e ja helt ute o cyklar?

Sen e Max Peezay rätt fet, och har ju varit med ett tag också, så för mig är han nästan given nåstans här inne...

och både Same-E och Alibi tycker ja har varit bra i nutid, och även dom varit med lite längre...

och så känns det fel att inte säga Tensta, inte för att jag e nåt fan, men "stockholms stolthet" va det ju, och han har lyckats rätt bra

hehe jävlar, ja klara av fem... hoppas bara dom är från sthlm också
tänker inte ranka dom heller, tävla i musik överlåter jag till schlagern ^^
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2009-05-05 18:59
inte i ngn speciell ordning men iaf:

Paragon
Shazaam
Petter
Snook (dom får stå som en)
Mofeta

2009-05-05 19:01

Nästan alla som nämnts hittils är pajasar som har fantastiska framtidsutsikter inom servicesektorn..
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2009-05-05 19:08
har rätt kass koll på exakt var alla är ifrån;

1. Daniel Adams Ray
2. Petter
3. Stor
4. Kihlen
5. Eye N I
http://www.goteborg.se

2009-05-05 19:28
Max Peezay och Mackish van Dude
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2009-05-05 19:28
Stor
Ken
Petter
Mackan
Fjärde världen
Fille är fet också, Ayo va det... AH finns nog tyvärr väkldigt många bra akter jag inte hört och som inte gjort väsen av sig

2009-05-05 19:33
Det gör ont att läsa det ni skriver...

o där kom den...någon satte Eye-N-I på 5'e plats, herregud människa, vad tänkte du om jag får fråga? En av sthlms sämsta rappare genom tiderna.

(till modsen...jag uttrycker bara mina åsikter o hatar lite...jag har lindat in dom i ett lagom fint paket hoppas jag)

O paragon....nä fy fan..o att folk ens skriver Lorentz..aja vi har väl OLIKA smaker!

Hade jag satt folk för vad dom droppat kvalitémässigt så vet jag iofs inte om jag kan få ihop en topp fem o kanske inte göra listan 100% rättvisa då det är svårt att lyssna på allt men listan följer utan rangordning:

Ken
Petter
Ison&Fille (har aldrig gillat ett helt album men dom har endel tunga låtar i sin repertoar)

o får jag kasta in annat än sthlm rappare så blir det:

Promoe
Timbuktu
Chords (även om det bara är inhopp o inget jätteseriöst..men han gör det bra iaf)

Stor&Allyawan som enskilda rappare på framtida potential!

2009-05-05 19:35
1. Sam-E
2. Stor
3. Fille
4. Fjärde världen
5. Ken ring

2009-05-05 20:06
MRsalesman jag tänkte att jag gillar honom och att han har en egen stil. i mina ögon är ken ring tekniskt sämre än vem fan som helst på att rappa. 30 år men rimmar som en dyslektiker.

"Vem är egentligen Stockholms mest episka rappare på svenska just nu?" var frågan och inget annat. ditt jävla ägg om du ska vara trång synt kan du inte vara korkad på samma gång. olönsam kombination.

2009-05-05 20:51
Jag är inte trång synth. Håller egentligen med dig om Ken han har mkt att lära sig men jag tänker mest på att dom bra låtarna han väl gjort är rätt feta. Aja som vanligt har alla rätt till sin åsikt...mitt problem är att jag förlorar all respekt för en människa som kan gilla någon så wack som Eye-N-I...jag fråntar dig inte rätten till din åsikt, jag tycker endast att den är dum.

O om vi nu tvunget måste märka ord och spela så extremt smarta så får jag än en gång ifrågasätta ditt val av Eye-N-I då han varken passar in som episk eller "just nu" då han släppte en skiva som floppa extremt hårt och knappt gjort gästinhopp sen dess. men whatevva duderino its all good

2009-05-05 21:58
hehe jag gillar MRsalesman
Rappare

2009-05-05 22:41
Organismen
Stor
Näääk-attack!
Ismen
Timbuktu
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Producent

2009-05-05 22:53
1. Profilen
2. Petter
3. Ken
4. Eye-N-I
5. Paragon
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-05-05 22:56
Sincedayone: dåligt betyg i geografi?
- Jag vill ha bas!
DJ

2009-05-05 23:13
1.Stor för att han tagit tillbaka MCandet till svensk rap.
2.Mackan - FLowmästaren
3. Eye'n'I - Legend
4. Alias Ruggig och Moms (M.Ali) otroligt duktiga rappare som träffar en rakt i själen.
5. Ken Ring - För att han med Hiphop gjorde den bästa svenska raplåten på flera år.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2009-05-05 23:45
okej eftersom jag fått ipprepade varningar för mitt ovärdade språk måste jag hålla tillbaka. Dopeness&grass, får jag lov o be om en förklaring till att Eye-N-I är med? Nu verkar det som att jag har ngt personligt emot killen vilket inte är fallet, jag tycker endast att han är wack och har tyckt det i typ 10 år eller ngt, sen första gången han plågade mig (ooops...börjar känna hatet...1...2....3.....4......5...såja) så min fråga till er välartikulerade herrar är: Hur stödjer man en åsikt som denna?

Jag menar man måste väl rationlisera det i hjärnan på något sätt o verkligen tycka att så är faller om man skriver det och eftersom jag efter hårt tänkade (ja jag vet jag är inte alls smart, snarare motsatsen osv...) inte kan komma på ett enda rimligt skäl till att han skulle vara med måste jag vänligen be om ett svar.

MVH /Lennart

2009-05-05 23:50
så länge du har mage till att skriva "trång synth" blir jag sugen på att ignorera dig. om du är så intresserad så föreslår jag inhoppen som på t.ex såklart, tar det tillbaka, rulla med oss etc.

2009-05-05 23:57
Aki, Organismen, Stor. Ingen ordning, men de är bra.

2009-05-05 23:57
STHLM INKASSO
kasim upp i mixen hur gåre

2009-05-06 00:11
Organismen

Ska man vara petig är väl Organismen en Uppsalarappare, inte Stockholmsrappare? Han kanske är Stockholmsbaserad iochförsig, isåfall kanske han gills. Men han bor väl och spelar oftast in i Uppsala?
Hej
Manager

2009-05-06 00:14
Aki (vet inte om han räknas till uppsala eller stockholm?)
AYLA
Mackan
Henok
Max Peezay
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-05-06 00:29
hahahahaha detta är whoa mannen, du vet vad en särskrivning leder till här

trångsynt!

jag har redan hört alla inhoppen....wack!!!!

2009-05-06 09:58
Aki reppar ju gottsunda så han röknar jag som uppsalarappare.. även om han känns hetast just nu annars.

Sam-E tycker jag är den bästa just nu.. sen vet jag inte.

2009-05-06 17:03
1. Ken
2. Aki (Ja, Uppsala!)
3. Stor
4. Fille
5. Näääk

2009-05-06 20:41
The Latin Kings Blues Ayo Ken & Highwan på plats nummer 1
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2009-05-06 20:42
aaah shiet såg inte "just nu"

Ken och Highwan
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2009-05-06 22:10
Mofeta, Kihlen, Nimo, Sam-E, Petter får bli mina favvisar! :)

2009-05-06 22:19
I ingen speciell ordning, förutom att Stor är solklar etta

Stor
Mohammed Ali
Fattaru
Sebbe från kartellen

2009-05-06 22:25
Grejen är ju att ett gäng feta hänger i Uppsala... Stockholm har jag dålig koll på helt ärligt, men Stor kanske blir riktigt bra en vacker dag (inte hämtat mig från hur jävla kass han var på Fuck You med Organismen och Mofeta ännu, han kanske växer om ett tag i mina öron/ögon/njurar).

Näääk gillar jag faktiskt, hoppas att han gör något riktigt grymt.

Sen börjar det ta emot... Blir nog inte fler än så, viktigast för mig är att Lorentz snarast möjligt förpassas till Nangijala eller dylikt.
Producent

2009-05-06 22:27
MRsalesman Har du lyssnat på Eye-N-I's platta och PH3 skivan?
+ att eye-n-i skrev refrengerna till nästan alla Petters låtar på "Bananrepubliken".
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-05-06 22:32
Eye 'N' I får nästan en plats på min lista för hans vers i Håll Käften (med Mange Schmidt och Rusiak). Tyvärr så förstör Mange Schmidt låten (som han alltid gör), men där skiner Ajjen som fan, sjukt tung vers.

2009-05-07 00:21
Haha.. Lorentz och M. Sakarias.. folk är roliga.

Aki är ju från Uppsala och kan inte räknas som Stockholms-rappare annars hade jag placerat han som nummer ett. Likaså Organsimen är från Uppsala och ligger i toppen av svensk hiphop.

Stor, Mohammed Ali (?), Sam-E och Ken är hetast just nu.

Sen har vi ju Ayo som inte är aktuell idag men en av dom fetaste.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-05-07 00:24
Max Peezay är också tung.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-05-07 00:38
Har man med Lorentz som "Stockholms mest episka rappare på svenska just nu" så är man ju vrickad, vet du ens vad episk betyder? Han gör egna nödrim genom att prata bäbisspråk come on!
 DIF!

2009-05-07 11:00
borgata: och du vet vart jag bor, "kompis"? (vilket inte gör någon som helst skillnad, men ändå)
Rappare

2009-05-07 11:18
Fan, va nog lite bakom flötet asså när jag skrev första gången

Stor
Näääk-attack
Petter
Mackan
Mohammed Ali
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"