I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny svensk hiphoptidning: MVP Magazine

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-05-14 22:28

Ny svensk hiphoptidning: MVP Magazine

Från Whoa-bloggen:

Letar du efter ett alternativ till Kingsize Magazine eller bara mer att läsa? Då är nog det här någonting för dig. MVP Magazine är en ny, svensk hiphoptidning som har tryckts upp i 5000 exemplar och som delas ut gratis. Några artister som medverkar i det första numret är Form One, Embee, Trainspotters, Galen och Ashes. Sammanfattat en skön blandning av musik, dj och graffiti.

Tidningen finns ute i följande affärer i Sverige:
Stockholm: Coulisse, Highlights och Caliroots (både i affärerna och vid beställning)
Göteborg: Shelta och Childstore (Shelta skickar med vid beställning)
Falkenberg och Halmstad: Blue och Pinstripes

Nummer två av tidningen är redan på gång och den är tänkt att släppas någon gång i början av sommaren. Denna senare upplaga ska även tryckas upp i större antal, 5000 - 7000 exemplar, och finnas i en större utsträckning i Sverige.

Länk till MVP Magazine blog

Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.

2009-05-14 22:52
underbart ;D
Attityd Crew 2006-09
Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk

2009-05-15 00:54
jävlar. falkenberg av alla ställen, UNDERBART!! :) dock har jag fan ingen aning om vad det är för affär ;o
Toastare

2009-05-15 09:42
Intressant och se vad det är för nått.. även om loggan inte direkt inger hopp, men det kanske är bättre kvalitet på texterna.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2009-05-15 09:47
..bloggen gav inte så mycket hopp med sina stavfel och meningar som "som är en typ av remix på lady gagas pokerface som jag tror alla ni hört. "

Men kul att det körs..
Producent

2009-05-15 10:42
håller med bounty, fick inte heller så stora förväntingar efter att ha läst bloggen och så!

2009-05-15 10:43
Går det att beställa tidningen och få den hemskickad om man inte bor i någon av de städer där den delas ut?
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Toastare

2009-05-15 11:35
Unrealistic, står rätt tydligt i första inlägget...

2009-05-15 12:46
Jag kan få upp allt till akademisk svenska på nolltid, mina pubertala inlägg på detta forum till trots... Holla atme
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-15 12:59
tidningen va ganska läsvärd och intressant.bloggen har jag kollat precis för första gången och det va inget att hänga i granen ,nej.Tidningen håller mkt högre nivå.Hooka upp den och sen snacka.
Kan tilläga att jag va väldigt duktig som har planterat tidningarna i hiphoprelaterade affärer i sthlm (skivbutiker,skateshoppar etc).Så de finns hit o dit

Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-05-16 00:05
tung tidning grabbar!
Sov inte på detta..

2009-05-18 17:35
Vi på MVP tackar för alla kreativa mail vi fått, alltid kul med respons. Angående bloggen är det något vi slopat för tillfället, vi håller på med en egen hemsida som vi senare kommer blogga på. I framtiden kommer vi förhoppningsvis ordna ett beställningssystem, dock inte alls säkert men det är en önskan vi har.

Med tanke på att tidningen är ny än så länge och att den är gratis har vi inte fått in någon riktig rutin och kan därför inte fastställa något datum till framtida nummer. Vi har dock börjat på issue nr2 och den kommer finnas i affärer i början av sommaren. Vilka artister som kommer medverka håller vi än så länge hemligt, men vi kan lova en skön blandning mellan musik, graffiti och som + i detta nummer en intervju med en av Sveriges största skateikon.

2009-05-18 19:53
Fick med MVP när jag köpte mig några vinyler från coulisse..
den var sjysst :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-18 20:34
Falkenberg och Halmstad: Blue och Pinstripes

har frågat dom mesta jag känner i falkenberg vart fan blue ligger å ingen jävel har hört talas om det heller, typsikt :(
Producent

2009-06-07 23:41
Får hem ett ex. med några tolvor från coulisse. Vi får se hur bra det är!
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz