I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kartellen - Making The Video "Gå Loss"

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2009-05-15 15:32

Kartellen - Making The Video "Gå Loss"



Länkar till detta pga att jag börjar bli less på den här attityden vissa av dessa killar rullar med. I det här fallet är det inte just Kartellen som buggar mig, utan Adam och Stor som får ur sig ett antal ord för mycket.

Stor - "Förut så trodde folk att man kunde rappa och få en deal, folk fattar inte idag, folk jobbar mycket, mycket hårdare än va man gjorde för 5-6 år sen"

Förut så var det exakt samma "hussle", freedom of speech osv, men var någonstans jobbar du hårdare än MBMA, Timbuk, Petter, Ken, Advance Patrol, Looptroop osv..? vill dock inte glorifiera dessa artister för mycket heller, men ifall man ska säga något sånt inför kameran så känns det relevant att ha meriter som kan mätas med andras. Jag antar att det är efter all peptalk som du, Stor, slänger ur dig samma dravel som fick dig att tro att deltagandet i Kartellens video karaktäriserar någon form av utveckling.

Adam Tensta - "jag blev ombedd att vara med, och naturligtvis ska man göra allt vad man kan för att ta upp den här hip-hopscenen tillsammans. Det var det dom som va här innan oss gjorde fel, det var därför den föll samman"

Vad pratar du om? så Kartellen är dom som behöver supporten, när det var dom som pröjsade dig för att vara med i videon? Senare ska du prata om förra generationens misslyckanden när du supportar nåt av det sämsta jag har hört inom svensk hip-hop. Något som är misslyckat är att du medverkar i en låt med en grupp som, för det första, heter Kartellen, vars enda syfte med låtarna är att visa hur kriminella dom är. På sin myspace har dom bilder på tidningsurklipp på artiklar om olika dåd där Kartellen har varit delaktiga! Please.. Ja, Mr Don't-Use-Drugs du får bestämma dig, ena stunden är du rättfärdighetens röst som är med i debattprogram och har låtar på hitz4kidz, och andra sekunden är du snubben som beblandar sig med motsatsen. Jag tycker att det finns för många motsägelser i luften för att man ska kunna ta er på allvar.