The MC 2009 - Vem blir det?
Gott folk, The MC handlar om att ge duktiga svenska MCs möjlighet att visa vad de går för i Sveriges Radios eter. Det är en rätt revolutionerande grej tycker svenska rappare som varit med ett tag. Jag vet inte hur många eteraner, tillexempel EyeN´I och Petter, som har sagt om The MC att "Fan, tänk om det här fanns på min tid, när jag var ung och ville lyckas...". Sånt där har gjort mig riktigt glad under gången. Den här säsongen har hela 20 stycken våghalsiga MCs varit med, alla med olika stil och framtoning och Helno var idag sista grymma MCn ut för säsongen.Nästa fredag startar omröstningen, och det görs här på Whoa. Vinsten är att komma in på en lång intervju och spela upp egna låtar, samt att tillsammans med förra säsongens vinnare Dapz Yuk uppträda på scen på ett event jag planerar. Du kan dock börja lyssna igenom bidragen redan nu och förbereda dig. Supporta dina favoriter helt enkelt.Här har du en länk. In där och klicka på The MC. Cheers, Ametist Ps. Jag vill också tacka alla er som har lyssnat den här säsongen, verkligen. Det här programmetbetyder mycket för mig, för jag känner att jag är ett verktyg med vilken en fin kultur som annars inte riktigt får det utrymme och behandling den förtjänar, får det. Under dessa tider där bra programidéer kan läggas ner plötsligt och hursomhelst betyder supporten, inkomna mail och varenda klick på programmets sida väldigt mycket. Vill ni maila in ngn rad för att visa för cheferna att programmet har support kan ni alltid göra det igenom: [email protected] Nu blir det här för långt, jag får ta och blogga om det istället.
Ametist - http://www.ametistazordegan.com
word på det... Helno eller Prendel va tyngst, no doubt about it.. synd att AJ Da Griot baitade en rad från Cassidy (och nej, det var nog ingen slump/sammanträffande..) Skulle rösta på Helno probably,..
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
Helno eller Prendel plockar detta. Toppen var rätt tight också, men hastigheten gör rätt mycket live sådär. Min vote får dock Prendel, diggar ändå hans skit lite mer än Helnos.
Hej
Helno murder this shit!!!! no doubt!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Tack för det du gör för svensk hip-hop <3
aaa fan! BIG UP AMETIST!!!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
verkar blivit en duell mellan prendel o helno... intressant att se vem som tar titeln.. synd bara att de som rappar så snabbt att man missar mkt av texten e tyngsta... egentligen säger snabb rap bara 2 saker: man hinner få plats med/säga mer betydelselöst shit på samma tid som saktare rap, och man kan komma undan med det eftersom folk knappt hör det. hahah... dock e väl de båda ganska bra textmässigt, så de jämnar ut sig.. men still, hellre sveriges ice cube eller eminem än twista...
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
Producent
2009-06-06 13:27
hellre är jag mig själv :> Helno var tyngst, no doubt.
Hör inte hälften av vad Prendel säger, tycker inte han var skön alls.. Helno hör man mer av, och gör det skönt med! Sen är Toffer skön med. Men jag röstar på Helno!
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
jag skulle nog röstat på AJ Da Griot eller Toffer
Tänker vara lite shysst av mig och säga Prendel. =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Prendel har ju roligare rader! :)
Hej
tänkte rösta på helno.. sen gick jag in på ametists blogg och kollande den där videon dom snacka om innan han börja kicka i the mc... seriöst vilken jävla TÖNT!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Helt klart Helno elr AJ!
I got more kicks than Jackie Chan.
prendel såklart
dom tycker att rappare borde sluta med svordomar, rappare tycker att dom kan lika gärna sluta rappa. haha.
www.7DagarsMixtape.info.se
vote: prendel favorit! helno var helt galen han också. även nån annan snubbe som jag inte minns namnet på nu. men, prendel får min röst i alla fall.
mc 2009, patetiskt va e det frågan om?
det_stavas_fel : det handlar om att ge "oetablerade" svenska rappare möjlighet att komma igenom. Jättebra idé tycker vi, och himla kul att följa.
Ametist - http://www.ametistazordegan.com
kanske sant, men det låter weird å säga vem som e mc 2009, alla har olika smak... det finns ingen som e bäst
www.twitter.com/mzamora036
toffer, no doubt.
Jag är jointen
a kunnuta du la de fet också! kände igen de från låten på toffers mixtape.
prendel får min! helno är tight som attans, men prendel har alltid fått mina läppar uppåt med sina texter och hujedamäj allt ! ;D
Jag är torevi även Miztah T// Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//
HELNO, sen toffer
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito
Helno
Rapmusic is NOT dead !
Helno tar det hur lätt som helst. Diggar Prendel som fan (om det nu ska vara någon slags battle mellan dom två) men han är inte ens i närheten av Helno. Snubben är ju helt sjuk!
DanyH var pinsam.
Asså, kollar man på skickligheten så vinner ju Helno med hästlängder, men kollar man musikmässigt så tycker jag att Prendels delivery är mer underhållande, texterna, sättet han rör sig på när han sjunger osv, gillar hans stil helt enkelt. Jag menar, jag kan inte förstå någonting av vad Helno försöker få ut sig förutom det sista ordet, men jag kan inte undgå från att erkänna att jag inte kan hålla munnen stängd varje gång jag hör honom rappa. Helt sjukt hur han kan få in alla de orden på så kort tid. Så jag står lite mellan ett dilemma, borde jag rösta på Helno på grund av hans sjukt enastående talang eller på Prendel, som i och för sig också kan rappa väldigt snabbt, som är en bra, underhållande artist? Lite hjälp vore uppskattande :) P.S. Toffer var bara för underhållande, satt å småskratta mellan barsen, han tar allting med en klackspark :)
Kodie får min röst!
Prendel får min röst, Helno la de najs men när han blev så sur o töntig så drf får Prendel min vote!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Toffer utan tvekan!
det finns en chat! missa inte den...
Helno får min röst!
Follow me at: myspace.com/krilloboi twitter.com/krilloboi
Synd att saker kan falla på att någon spelar in en video med glimten i ögat, det handlar om mest skillade personen på micken och inte om vem som är snällast mot varandra :)
I got more kicks than Jackie Chan.
Haha vad fan är det frågan om? Tycker ni att hastighet är den viktigaste egenskapen hos en MC!?
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
prendel e inte värld en röst överhuvudtaget. toppen lr helno!
-pack you'r bags man, you are a tourist!
Fuckit, Prendel får min vote, men Helno är fan inte långt ifrån
''Televison - teacher, mother, secret lover'' - Homer Simpson
lilla al-fadji såklart!!!
Besviken som fan på Toppen. Prendel var sjukt fet och så jävla rolig att lyssna på, Toffer var också riktigt nice. Helno lägger det sjukt snabbt och ganska nice men saknar innehåll i sina texter. Äh fan, vi kör Prendel! + i kanten för att han är skönast.
Toppen var jättedålig.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Jag måste nog säga att det är grabbarna i 90's som visar vägeb bästan mawila boukas och august riktigt fint att det finns så unga etablerade rappare men jag hade gärna vilja höra mabou i gruppen med sina freestyles
helno!
We make rap, but we live hiphop
Producent
2009-06-14 23:40
röstar man i denna tråd? min vote isf går till Helno.