I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The MC 2009 - Vem blir det?

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2009-06-05 17:57

The MC 2009 - Vem blir det?

Gott folk, The MC handlar om att ge duktiga svenska MCs möjlighet att visa vad de går för i Sveriges Radios eter. Det är en rätt revolutionerande grej tycker svenska rappare som varit med ett tag. Jag vet inte hur många eteraner, tillexempel EyeN´I och Petter, som har sagt om The MC att "Fan, tänk om det här fanns på min tid, när jag var ung och ville lyckas...". Sånt där har gjort mig riktigt glad under gången.

Den här säsongen har hela 20 stycken våghalsiga MCs varit med, alla med olika stil och framtoning och Helno var idag sista grymma MCn ut för säsongen.

Nästa fredag startar omröstningen, och det görs här på Whoa.

Vinsten är att komma in på en lång intervju och spela upp egna låtar, samt att tillsammans med förra säsongens vinnare Dapz Yuk uppträda på scen på ett event jag planerar.

Du kan dock börja lyssna igenom bidragen redan nu och förbereda dig. Supporta dina favoriter helt enkelt.

Här har du en länk.

In där och klicka på The MC.

Cheers,
Ametist

Ps. Jag vill också tacka alla er som har lyssnat den här säsongen, verkligen. Det här programmetbetyder mycket för mig, för jag känner att jag är ett verktyg med vilken en fin kultur som annars inte riktigt får det utrymme och behandling den förtjänar, får det. Under dessa tider där bra programidéer kan läggas ner plötsligt och hursomhelst betyder supporten, inkomna mail och varenda klick på programmets sida väldigt mycket.
Vill ni maila in ngn rad för att visa för cheferna att programmet har support kan ni alltid göra det igenom: [email protected]
Nu blir det här för långt, jag får ta och blogga om det istället.

Ametist - http://www.ametistazordegan.com