Bra kvinnliga rappare
Finns de några bra rappare kvinnliga rappare? Efter jag har hört Feven är jag tveksam, men alla kan ju inte vara dåliga... eller? (Obs, utländska rappare går också bra)
Rapmusic is NOT dead !
Enda riktigt grymma svenska jag kan komma på är Mapei . Och Peshi är rätt bra. utländska: Invincible, Jean Grae, Bahamadia, Apani B
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
sorry, dem du nämde ändrar inte min åsikt om kvinnor som rappar
Rapmusic is NOT dead !
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
den här va bra faktiskt ;)
Rapmusic is NOT dead !
Jag tycker att det är en märklig logik att utifrån en kvinnlig rappare dra slutsatsen att alla kvinnor som greppar en mick är kassa. Det är som att efter att ha hört Kanye West rappa dra slutsatsen att alla män är dåliga rappare. Till exempel kan jag rekommendera: MC Lyte, Jahra Bravo, Diam's, Keny Arkana, La Mala Rodrigues, Princess Anies, Angie Martinez, Roxanne Shante, Heather B,
Reflective: 1. Kanye West är enligt min mening ingen rappare... 2. Självklart har jag hört fler kvinnliga rappare, dock var ju Feven stor back in the days (av nån konstig anledning).
Rapmusic is NOT dead !
Producent
2009-06-14 14:05
Lauryn Hill är bra Rah Digga är riktigt grym! Kanske min favorit när det kommer till kvinnliga m.c's.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent
2009-06-14 15:18
NIO ffs
o just de.. du är jävligt äcklig också.
AMC är fan duktig, riktigt skönt flow! Cleo också :)
"Visst är det vackert.."
Det jag kan komma på är Lil´kim, ms dynamite, m.i.a., lauren hill, salt n pepa, missy elliot, shystie, amanda blank, neneh cherry, kid sister,foxy brown, lady sovereign,lil mama,queen latifah, rye rye, dom understrukna är dom jag lyssnat på ganska mycket, med dom andra har jag väll hört någon låt eller så ett ganska bra tips för alla som vill höra old school ladies rappa bör kolla up peanut butter wolf presents ladies first
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Producent
2009-06-14 16:47
Heli var/e ganska duktig, fast ganska tjatig^^ annars e Jean Grae grym, checka skivan med henne och 9thwonder.
Jag skulle vilja nominera Robyn i den här klassen... ...lätt Sveriges bästa kvinnliga rappare var dag i veckan. Annars är väl Mapei helt oK också. Reflective F25: Håller med, finns ingen anledning att bry sig om en musiker är kvinna eller man. Musiken blir inte annorlunda för det...
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu
Producent
2009-06-15 01:18
ingen som har nämnt Zane One?
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
Redaktionen
2009-06-15 09:11
djbb_beats : Jag älskar din länk!!!FestimGashi : Jag gillar ditt konstaterande att Kanye inte är någon rappare. Skulle vilja se dig konfrontera honom med det påståendet bara ;)
Invincible är bästa kvinnliga rapparen, men Jean Grae är också bra.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Heli lätt, hon e överfet haha
Först när jag kom sa alla bara WOW o HEEEJ!! o sen ligger alla på marken som AAAAJ o NEEEEJ!!
skulle vara största fansen till en grymt kvinnlig mc om det fanns en skulle lyssna rent ut av om det inte var för era klena uttal
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Vem pallar skicka över en hög med bra musik gjord av brudar ? Skriv i gb :)
AMC är fan duktig, riktigt skönt flow! Om AMC skulle tillhöra toppskiktet av svenska kvinnliga rappare så säger det ju en hel del...
Men tyvärr kanske det är så..
Några som jag tycker är sköna:
Emilia
Heli
Cleo
Peshi
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skönt att ingen har nämnt Sofijah :)
Beat the odds like an abusive freak show owner
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Peshi, Jarah Bravo och Mapei är dem ända bra kvinnliga rapparna i Sverige. enligt mig.
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
remedeeh, grym i freestylesessionen som var i sista MTV Beat med Eye´n I
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
dr dres polare Ms Roq är riktigt bra. sen är bahmadia rätt bra oxå. iaf vissa låtar. bortsett från dem har jag inte hört så mkt bra. men de finns säkert fler.
Zittla - The Fatal
rytger p21 hon va riktigt bra. va heter hon?
Zittla - The Fatal
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu
h ah a ha svenske tjejen amc, nu skämtar ni va?
amc? hahaha skämtar ni eller... jaja
Mc lyte lägger jag min röst på eller jean grae
Mc lyte
Allt är sant på internet.