Vem är Roffe Ruff?

Svensk Hiphop - Allmänt

Vem är Roffe Ruff?

Vem är snubben egentligen? Har har gjort musik förut i något annat namn? Finns det några andra låtar att få tag på utom dom på skivan och på hans myspace?

Skriv allt ni vet:)

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Får jag gissa så vet du mycket väl vem det är...
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Skivsamlare

2009-07-13 11:48
han har en låt på Hofmästarns myspace, och en på Ågren & Öris - Bill & Bull & en på något Organismen mixtape tror jag.
finns även en låt på Mr Gillis Reggaepropaganda Vol. 2 som finns att ladda ner på swingkids.se på den heter han felaktigt Roffe The Ruffler (vilket ledde till låten Solen Försvann)
Qviding FIF slogs inte samman med ÖIS, härliga nyheter.
KÅLLTORP, sedan 1982
Dagens låt (alla dagar): BK Qviding - Qviding De' E' Laget
http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/audio-och-video/661351/1.aspx
Nya albumet finns där!

Fett wäääck!

Förstår faktiskt inte alls hypen kring honom, är det just för att han är så underground & maskerad som folk skapar sån buzz kring honom?
I got more kicks than Jackie Chan.
det är ävl för att han släppte en singel med organismen. jag tycker han e småskön öndå. skiljer sig från dom flesta i sverige.

Hela poängen med att jag valde att bära mask var att den som lyssnade bara skulle koncentrera sig på musiken.

...
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
HitEm Movement: om du lyssnar till hans texter, flyt, attityd på micken, flow och sång, så inser du att han har något som 99% (godtyckliga siffror) av svenska hiphopscenen saknar?

I en tid av house-hiphop och kukridande så är det inte konstigt att folk inte fattar äkta skit.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
Producent

2009-07-14 15:12
Wermin_Roaches: Hehe, vad arg du verkade bli för jag frågade mig fram..?
Jag, vi alla har olika åsikter, känner inte hans musik alls.

Och houseinfluerad hiphop och kukridande hoppas jag inte var menat till mig, annars får du tänka om, tänka rätt.
I got more kicks than Jackie Chan.
Roffe är så jävla dyngskön.

Hangaround

2009-07-17 00:15
Och houseinfluerad hiphop och kukridande hoppas jag inte var menat till mig, annars får du tänka om, tänka rätt.
Jag tror han syftade på allas våran Lorentz och hans stojebjossa M.Sakarias. mfl.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
gillar dialekten.
han är ganska cool.
/ Deedz.
Jewoit! http://www.reverbnation.com/jewoitentertainment
http://jewoit.tumblr.com/
han har cool röst dessutom. respektingivande på nåt sätt.
/ Deedz.
Jewoit! http://www.reverbnation.com/jewoitentertainment
http://jewoit.tumblr.com/
Roffe är sjukt fet rakt av. Plattan är verkligen ruggigt bra.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Blev lite besviken på plattan. Men hade nog för höga förväntningar efter att ha hört Dramastan och Borgarblocket som är sjukt feta
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
Roffe Ruff är kanske Leo eller Seron? :O
My life's like kinda what my wife's like - fucked up after I beat her fucking ass every night.
Dåd: Hehe, inte seron iallafall. Men att det är Leo är inte helt omöjligt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2009-07-22 02:53
Vart kommer han ifrån då? Har fått för mig att han är från Gbg, typ Majorna, fast kan som sagt bara vara nått jag fått för mig.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Producent

2009-07-22 02:56
Faan va ballt ändå om det skulle vara Leo ^^,
"Visst är det vackert.."
Legendaareeen från Mariaplaneen!
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Ett orginal.
http://www.goteborg.se

Moderator

2009-07-23 16:35
Känns som att han har missat lektionerna i hur man bygger upp en artisthype/-myt om han tycker att "Hela poängen med att jag valde att bära mask var att den som lyssnade bara skulle koncentrera sig på musiken." ;D

Jag har inte hört plattan än, men ska langa igång den om några minuter :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Vart i hela friden kan man få tag på låten Inga Gudar? Vet att den finns på hans myspace men låten stoppar och lägger av efter cirka 40 sekunder varje gång jag startar den. Googlat som en dåre har jag också! Pliiis
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Mabande: Nå? Får man höra vad herrn tyckte? Eller stängde du av direkt efter "Jag e så sjukt jävla trött på alla jävla svin, och moderater kortar av en redan kort stubin.." :D

Jag tycker det är grymt som sagt, men så har jag ju behov av att få ut lite aggressioner genom musik. "Du vet typen, du träffar han varenda dag, i lunchrummet sitter han och hetsar upp och hatar av, vi snackar svartingar och hela packet borde dra, sen undrar han hur nån som han kan hatas av en sån som jag, jag ser ju svensk ut, och dessutom är huvudet rakat, som om det gjorde mig till nynazist din jävla apa...... BITCH!!" :)

Moderator

2009-07-31 21:15
Varför skulle jag stängt av efter den raden? :)

I korthet så var det inte en platta som jag tror jag kommer återvända till så värst ofta, men en del låtar var klart lyssningsvärda.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Skivsamlare

2009-08-01 14:34
skivan har nu kommit i CD-version som gick att köpa på GBG Reggae Festival, jag antar att den kommer att gå att köpa när SwingKids artister spelar på olika ställen runt om i landet.
om inte så bör den gå att köpa via roffe ruffs myspace
Qviding FIF slogs inte samman med ÖIS, härliga nyheter.
KÅLLTORP, sedan 1982
Dagens låt (alla dagar): BK Qviding - Qviding De' E' Laget
Mabande: Trodde du tillhörde det kulturella borgarblocket som inte tålde höra sådan smörja. ;) Nejdå. Men alla har vi olika smak. Jag tyckte det lät okej. Själva soundet och texterna tilltalade mig. Men du har ju rätt angående hans val att bära maskering. Det är ju knappast så att hans person blir mindre intressant för att han bär mask. Dock så kanske det kan vara till fördel om han ser ut som en mes och vill föra fram ett hårt budskap. Då är det ju bara rösten och den mystiska mannen man står bakom.

Internet gangster

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Roffe är ju jävligt fet, och det är ju ganska ointressant vem det är. även om jag tror att roffe och hofmästarn är samma person:)

Asså det var ju ok men inte särskilt intressant...liksom fan vad banbrytande med detta extremt originella konceptet i en tid av techno-hip hop o annat
Roffe Ruff är OLS i USCB Allstars. Någon som har bild?
ses
Oops, lyssnade på Ols - Quit on me och är verkligen skrämmande likt roffe ruff.
Men det dementeras http://www.reggaegalore.se/blog/?p=1862
ses
Steal

Har ett avsnitt från Lynx Blenda Radio i mp3 format där roffe ringer o tjötar lite, då spelar dom Inga Gudar, går ju o klippa den lite o få till den, men det är enda jag vet som finns.

För övrigt, roffe är sjukt tight, fyller ett stort tomrum i svensk hiphop/reggae. Lyssna även på hans reggae släpp "Änna goa bitar", lite mindre dystert än Ormar i gräset.

Och nej det är inte ols, roffe är roffe, punkt!

Jajaa!

Träffade Roffe ute i kungsten en gång. Han satt o rökte puka o tjoa som fan, sjöng o hade sig. Till slut vart han så bäng att han insisterade att få visa vem han va trots att jag ansåg det vara roligare att inte få veta. Först hade dåren en extra mask på sig, rädd för att nån skulle rycka av den första, sen såg han ut som nån jävla luffare direkt från ett soppkök. Påminde lite om den där faktumförsäljarn i nordstan som ser ut som gollum fast med lite stubbskägg och lite större kroppshydda.
Googlade runt lite bilder på hofmästarn, ols o tommy tip som jag hört det skulle vart men det va fan inte likt nån av dem.
njut
hahah Explict P22 lol, han vaerkar ju leva ganska "dirty" så de kanske inte är så konstigt
Explict P22
På Flashback gissar många på att det är Partillo. Vet inte om du googlade hans bild också:

Would I shit you? You're my favourite turd.
Nae, den där snubben kom faktiskt dit lite senare med några bärs.
njut
Roffe är lätt en av de tyngsta, dunderfett allt han gör tbh. Psykofarmakajesus är helt awesome.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Förresten, varför undrar ingen över vem Bubba Flexx är? Jag kan förstå att många undrar över just Roffe för att hans röst är rätt lik Ols och känner folk som Organismen och Kapten Röd, but still!
Would I shit you? You're my favourite turd.
Kan vara för att Bubba inte släppt lika mycket och inte nått ut till lika många suckers utan något djupare musikintresse utöver att de vill ha nån idol att avguda.
njut
panterparken släpps 26e Mars på stiladig.nu , kommer bli gööör fet!

Siveri P18

Håller med, bubba flexx - somna måste vara den mest kännslosamma svenska hip hop låten jag hört. Första gången jag hörde den satte jag den på repeat och ryste av kännslan till låten, så rå och ärlig, verkligen svårt att överträffa kännslan han får till i låten.

Vill se mer djupt skit av bubba flexx!
Blind Folded Studios!<br><br>// Mimic
Jag bryr mig egentligen inte om vem Roffe Ruff är under masken, det är musiken jag gillar. Men satt o läste länken http://www.reggaegalore.se/blog/?p=1862

Det här är citerat från en av kommentarerna.

"Jag vet till 100% att det är East – Ricowon´s brorsa som är Roffe. Det är därför både Ricowon och Organism12 är med på skivan. Dom känner varandra!"

Har aldrig hört talas om East, men man vet att Roffe är någon i den kretsen, så det skulle inte förvåna mig om det var Rico's brorsa.
You wanna learn how to rhyme, you better learn how to add. It's mathematics.