I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Matte/MCaliste (Fjärde Världen) producerar Mainos debutalbum

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-07-13 20:44

Matte/MCaliste (Fjärde Världen) producerar Mainos debutalbum

Maino släpper på onsdag sitt album If Tomorrow Comes i Sverige (albumet släpptes 30/6 i USA och med på hans platta finns låten "Gangsta" ft B.G. som jag har producerat.

Albumet är i övrigt producerat av bland andra Just Blaze, Swizz Beatz, Nard & B och J.U.S.T.I.C.E. League och släpps på Atlantic/Hustle Hard.

Låten kan ni lyssna på i min myspace:

www.myspace.com/blastoffcaliste

Eller i Maino's myspace

Det är inte så ofta som svenskar har beats på major rappares album, senast det hände var nog när Rusiak och Collen&Webb proddade Slick Rick 1999

MCaliste/BlastOff/SB/Fjärde Världen

2009-07-13 20:54
Det var som fan, gillar det beatet mycket, hade ingen aning vem som gjort det. Att producera i sällskap med världsmästare som just blaze och JUSTICE League är fett som fan.. grattis!
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2009-07-13 21:00
Jävligt tungt Matte. Skitroligt för dig verkligen. Tycker du håller det jävligt äkta, spelar ingen allan ballan utan gör bara din grej och du gör det bra.

2009-07-13 21:15
grattis matte!jag gillade inte maino men fuck d,major är major,beatet va helt ok

senast det hände var nog när Rusiak och Collen&Webb proddade Slick Rick 1999

mja ,soul supreme har proddat en del för några stora fiskar för inte så långe sen (=
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-07-13 22:12
Tack tack, förhoppningsvis så leder det vidare, men branschen i USA är sinnesjukt svår att få in en fot i.... Och även när man får iväg beats så är chansen galet liten att beaten sedan hamnar på den färdiga plattan.

mja ,soul supreme har proddat en del för några stora fiskar för inte så långe sen (=

Jo så sant, soul supreme e grym, han har proddat bla KRS_one har jag för mej, det är flera svenska producenter som producerat åt större artister, Chubbs & LME killarna har ju proddat till bla Yukmouth & Tech9, Rune Rotter & Ken har proddat åt Smif n Wessun.

Men jag menade rappare på major bolag, inte major som i välkänd, sorry, lite otyligt. jag tror inte det har varit svenska produktioner på några hiphop album på major labels sedan Rusiak, fast jag är iofs inte säker...

MCaliste/BlastOff/SB/Fjärde Världen

Hangaround

2009-07-14 00:16
Fett, bra jobbat..men topic far det att verka som du proddar hela plattan, vilseledande!;)

2009-07-14 06:23
Grymt nice för dig, Matte! Önskar dig all lycka och hoppas på att du får in båda fötterna och kan börja tjäna sköna dollars på den amerikanska marknaden! Stort grattis!

2009-07-14 10:58
grattis! fortsätt hustla!
labyrint living!