"Doktor Död levererar bögig hiphop"
Här är en artikel om mig på Qx.se för den som är intresserad av att veta lite mera om mig och min musik. Enjoy!LÄNK
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Promotor
2009-07-30 13:26
Tycker det bara är dumt att du vill skylta med att du är homo! Vist, jag accepterar, du är bög, fine! Men verkar på nått sätt att du vill hänga ut dig för att vara "speciell", du är annorlunda för du är "bög", du är inte en i mängden för du är "bög".. Vist, du har accepterat din sexuella läggning, du har skyltat med det i veckans mp3 på whoa, men herrugud! Varför göra det till en stor grej? Jag är "hetro" kolla på mig! dock underhållande läsning måste jag säga! Och din musik är tight! nuff said
Producent
2009-07-30 13:30
ja, jag hajar inte riktigt heller grejen med att det skulle vara något speciellt med att du är bög. du gör hiphop? hetro som homo, its the same shit. ska skivan heta "bögjälvel" eller är det felstavat? he he he he he
Iofs så besvarar han väl era frågor litegrann i intervjun (jag får f ö lätt krupp av journalister som vägrar sätta ut punkt i citat; tänker främst på tredje sista frågan/svaret). Får man spekulera lite fritt så kan det vara väl en motsatt reaktion på smygandet; en del (jag vågar inte säga många) homosexuella smyger mycket och länge med sin läggning och när de väl vågar gå ut så gör de det på bred front.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Spelar ingen roll om du är bög -_-
Som dem säger i tråden Bra rap e bra rap, bög eller inte!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
gillade intervjun bra frågor, bra svar
fagrap hahaha.. har ej hört din musik så kan inte säga så mycket om det men vafan..varför hålla på på detta viset? funkar inte inom hiphiop asså..många kommer inte ens ta sig en lyssning när du håller på o skyltar så..fokusera på musiken man! peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tycker vi alla ar lite oforstaendes gallandes hans situation. Sa klart om man varit tvungen att dolja sin laggning i manga ar eller kanske hela ens liv att man da nar man val kommer ut, att det blir med dunder och brak. Lite som om att man vill ta igen det man missat. Och alla har inne vill nog agera sa PK som mojligt, men let's keep it real, vissa av oss sitter fortfarande pa manga fordomar.
At the gates of Eternity...
Optimistisk - Du kan se det från två håll: 1. Doc Död gör en imagekupp på samma sätt som vissa kör sin gangsta-grej och andra kör maskerade. eller 2. Doc Död gör ett sociopolitiskt ställningstagande på samma sätt som vissa kör sin "reality-rap" som sociopolitiskt ställningstagande. Vilket av dem det är kanske du får reda på om du läser intervjun ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Kul att din musik får uppmärksamhet.
Väl talat av den vise äldremannen Mabande P32! har ej hört din musik så kan inte säga så mycket om det men vafan..varför hålla på på detta viset? funkar inte inom hiphiop asså..många kommer inte ens ta sig en lyssning när du håller på o skyltar så..fokusera på musiken man! peace Mindre vist talat av Flinta P20. Du skriver alltså ett inlägg utan att ha lyssnat på musiken och kommer även med lite stenålderstips på hur du tycker att herrn i fråga ska dölja sin identitet.
Jag vill även ta tillfället i akt och uppmana dig att flytta till t ex Iran. Tror det skulle passa dig alldeles utmärkt, så kan du låta resten av oss skapa ett öppet och fint samhälle tillsammans. Hej då!
Mvh
Bazz Internet
Redaktionen
2009-07-31 08:24
Jag vill även ta tillfället i akt och uppmana dig att flytta till t ex Iran. Tror det skulle passa dig alldeles utmärkt, så kan du låta resten av oss skapa ett öppet och fint samhälle tillsammans. Hej då! Haha. Väl talat du med! :)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Det enda jag undrar är väl varför det står att du gör "bögig hiphop". Jag menar, det finns väl ingenting typiskt "bögigt" med din musik? Den har väl sound i stort som vilken annan svensk rap, bara att du lägger nån punchline om, eller påpekar att du gillar snubbar här och där. det finns väl ingenting konkret som gör den bögig bara för att upphovsmannen råkar vara det? Annars var det väl en trevlig intervju. Om du verkligen sysslar med så mycket som det verkar är det ett under om du också får nån musik gjord.. vilke kanske är varför jag inte hört nåt av dig sen du fick veckans mp3, hah. Näe, men rulla på.
Omen22: Jag håller med dig. Rubriken är rätt dålig.
Sen får ni tänka på att det är för tidningen Qx. Rubriken är anpassad för den tidningen och dess läsekretsen. Hur får man på ett enkelt sätt in orden "bög" och "hiphop" i samma rubrik utan att ta med ord som "hat" eller "fobi". Kombinationen brukar oftast ha en negativ klang, nu lät det lite mer positivt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
word på Omen22. Bra intervju, kul att din musik får uppmärksamhet
word på Omen22. Bra intervju, kul att din musik får uppmärksamhet
tycker också att det är onödigt att skylta med det. många kommer inte ens lyssna bara för att du är just bög. personligen har jag inget emot det men jag hade ändå inte lyssnat bara för att jag hade läst artikeln. nu har jag lyssnat på dig ett bra tag, och jag tycker du är duktig, därför fortsätter jag lyssna på dig. jag visste alltså inte att du var bög när jag hörde dig första gången. hade jag däremot vetat FÖRST att du var bög, så hade det nog tagit emot att lyssna på dig, sorligt men sant. men du kör din grej, fokusera på musiken bara!
typ, eller?
Må så vara att de gärna vill se hiphop och fagkulturen gå hand i hand utan folk som hatar på det, men det känns ändå lite overkill att ge musiken en stämpel som känns rätt felaktig.. Om du hade gjort (kanske du gjort, men iaf inte släppt) massa låtar om hur du vill känna bamse hade man ju fattat, men när det snarare handlar om att du normaliserar bögar genom att visa att 'ni' är precis som heterodudesen sånär som på att 'ni' inte vill ha fitta så känns det inte riktigt ärligt att kalla det för bögig hiphop. Jaja, shoft intervju vilket som- keep it up och allt det där!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
bögar genom att visa att 'ni' är precis som heterodudesen Rappa bara. Det där är som tjejer; "Jag är tjej men kan rappa lika bra som killar".
Ingen bryr sig om du är bög eller inte, du suger kuk so what?
LVR * "Ingen bryr sig om du är bög eller inte " - Tyvärr verkar det ju som det i och med kommentaren ett par inlägg ovanför ditt: "hade jag däremot vetat FÖRST att du var bög, så hade det nog tagit emot att lyssna på dig " 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Heja doktorn! Väldigt bra intervju och artikel måste jag erkänna. Appropå att bögjävel släpps i höst.... Har du nåt mer bestämt datum? Spades - en trött sådan
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
Konsertbesökare
2009-08-01 05:25
Tagit emot att lyssna för att nån inte har samma sexuella läggning? Haha. Om musiken är bra lyssnar man väl även fast personen är gay? Eller? Jag fattar inte grejen alltså.
Undrar ocksa vad det var for kommentar, att det hade tagit emot att lyssna om du vetat att han var bog? Ska han lata bli att namna det i radsla for att lyssnare inte kommer ta sig till musiken pga av hans sexuella laggning? Som SlimJim sa, ar det bra musik, sa ar det. Man ska inte behova forneka eller dampa nagot bara for att man rakar vara homosexuell.
fy fan? bögar ska inte hålla på med rap
anledningen till att han gör det äör väll att ingen annan har gjort det, så det är ett sätt för honom att nå en publik snabbare, osv.......
Varför skulle han inte göra en stor grej av det? Svensk rap är uppenbarligen en jävligt trångsynt och homofobisk plats. Att inte uppfylla eran hetero-norm är väl definitivt något att använda sig av när man pushar sin musik. Det är fan skrämmande hur några av er småpojkar resonerar.. Det här 'behovet' av att komma ut beror inte på något slags uppmärksamhetsbehov, det är väl snarare så att det bryter emot den rådande heteronormen. Man behöver säkerligen inte lyssna länge på er smågrabbars musik innan man fattar att ni är stora fans av det kvinnliga könet. Något ni ironiskt nog inte får se speciellt ofta när ni står och 'spottar fet gangsterskit' på eran JJ-labsmick i erat pojkrum..
Grymt förövrigt, hiphop är en vidrig musikscen egentligen, alltid roligt när osäkerheten sätts på spel!
Promotor
2009-08-01 13:41
Jag förstår att han släpper låtar som handlar om att han är homosexuell! Det är absolut inget fel med det! Men att göra en netplay som heter bögjävel, en intervju på en bögsite, veckans mp3 om att han är bög.. Det enda som fattas är att han börjar kalla sig "Doktor Bög".. För det är det som verkar va hans poäng med allt detta! Tycker absolut inte det är något fel med att han står för sin läggning! Men jag tycker det blir lite för mycket med det! Han har stort ordförråd, och en historik av grymt mycket feta låtar som handlar om allt möjligt! Varför haka upp sig på en grej som denna?
Konsertbesökare
2009-08-01 13:59
Homogrejen är ju högst aktuellt nu med Pride och allt så varför inte göra en intervju i en gaytidning om han är gay? Jag tycker f.ö. det är skitfett att han vågar stå för vem han är. Det är ju uppenbarligen ett bra sätt att få uppmärksamhet på, kolla bara på den här tråden liksom. Och att det fanns så mycket böghat på Whoa förvånar mig faktiskt. Trodde folk hade vant sig vid att folk inte är likadana och lagt sandlådefasonerna bakom, men tydligen inte.
Producent
2009-08-01 15:50
...och kanske rent av få lyckas med det omöjliga: att kombinera rock och hiphop, haha. det är redan gjort, många ggr. med det sagt, intressant läsning!
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
Doktor Dod- Bogjavel Nas- Nigger Tycker ni Nas och alla andra svarta rappare ska sluta skylta med att dem ar svarta ocksa?
Jag vill säga
word på BC99 för att han har lite rätt i det han säger.
Först tänkte jag skriva "nej, för homosexuella har inte levt under samma press som de svarta har", men å andra sidan är det väl inte helt sant?
...alltid roligt när osäkerheten sätts på spel! - Precis. Homosexuella blir ofta på något sätt olikbehandlade i sociala sammanhang utan att man erkänner det. Och folk hade varit jävligt sugna på att droppa iväg "du gillar att suga kuk"-dissar till DocDöd men nu är det inte roligt längre eftersom han inte döljer det.
Som att dissa Nas genom att säga "you black man!" ... Yeh.. So?
Eller är jag ute och cyklar?
Rappat skitlänge.
brukar ha problem generellt med minoriteter som bekräftar sig själva som just minoriteter, men i det här fallet känns det som vissa nämnt bara som en bra sak med tanke på hur pass homofobisk hiphopen är. ett välkomnat inslag med andra ord, starkt!
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
big up till doktor död.ända rapparen som visade att han har ballar.hetero emcees är pussy numera
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
big up till doktor död.ända rapparen som visade att han har ballar.hetero emcees är pussy numera man är vad man äter
Som många säger, varför måste man bekräfta sig när man är minioritet? Lev som vilken svensk som helst. Jag bryr mig inte särskilt mycket om man är invandrare, bög eller vad som helst. Bara man har respekt mot folket som bor här och inte bryter lagar. Dock stör jag mig bara lite på kosovoalbaner som tycker de svenska samhället är så hemskt och alla svenskar är rasister. Om sverige är så hemskt, åk hem och bygg upp ert nya land. Risken är väl bara att de snor era BMW bilar eller era rolexklockor. Oops, blev lite fördomsfull där. Sorry!
N_Jack
big up till doktor död.ända rapparen som visade att han har ballar.hetero emcees är pussy numera man är vad man äter hahahaha klockrent!
FreddE : Jag hoppas din framtida son visar sig vara bog och att han tar hem en albansk pojkvan :)
BC99: Hehe, jag har inga problem med albaner, bara dem accepterar att Sverige inte är fläckfritt. Men som sagt om min son blir bög eller homofob skiter jag fullständigt i.
Doktor Död är ganska bögig.
Är Doktor Död homosexuell?
Hanut jöpp
Hanut What gave it away? ;) Fet intervju, bra att Doc tar ställning och inte gömmer sig. Förstår hur folk tänker när dom säger att han inte borde utnyttja det för hype (no pointed fingers), men tror ni måste tänka steget längre. :) I vilket fall gör Doktorn grym musik!
Hej
Kom på en lustig sak. Ni som tycker att han borde hålla sina sexuella preferenser för sig själv tycker säkert det är naturligt med en grupp lättklädda damer i era idolers musikvideo. Där kan man snacka om att skylta med sin sexuella läggning. Alternativt förneka det. Ni är så fullständigt invävda i normen att ni inte ser hur ofta ni bekräftar och skyltar med eran egna heterosexualitet att ni inte står ut med tanken på att någon som sticker ut ur mängden gör det.
ModernDrunkard Må så vara att den säkert stämmer på många, men du har inget som talar för att det gäller majoriteten av de som klankar på doktorns skyltande med sin sexualitet.. Eller för att citera Sadulisten; "Ett antagande... Som är bevisföringen i det här fallet "
Promotor
2009-08-13 00:33
Borde inte doktor död lägga ner tid på att svara i sin egen tråd? .. Tycker nästan det känns fel att diskutioner föds ang. hans agerande, o han bara sitter och tittar på! Folk har ställt frågor och mycket annat! Varför har han inte mycket att säga? Han är grym rappare, självklart.. Men hans inlägg startade diskutioner där han lätt kan lösa med simpla svar... Om han nu vet vad han sysslar med... Tycker inte det är fel att han är homosexuell.. Låt han va vem han är, och va nöjd med att han är sig själv, och inte som nån annan vill att han ska vara.. Men varför göra det till världens grej? ..
han har ju iaf rejält med stock is sig som vågar gå ut så hårt med det (notera "stock") hahhaha var tvungen
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
En sak ag alltid undrat. Var Prendel & Fader kompisar med Doktor Död under inspelningen av Fucking Stockholm. Isåfall hade han berättat för dem då?