I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa recenserar: Henry Bowers - Escape from Juniper Hiills

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-08-07 21:23

Whoa recenserar: Henry Bowers - Escape from Juniper Hiills

Ny, rykande färsk recension uppe!

Henry Bowers har hängt med i snart tio år, fått ut nästan lika många släpp i eget namn (inklusive det han gjort som Kung Henry) och medverkat på ännu mer material. Utöver det har han även etablerat sig som en slampoet av internationella mått och uppträder ett fyrtiotal gånger per år. Borde han inte tröttna, klippa sig och skaffa ett ”riktigt” jobb nån gång?
Svaret är helt klart nej, för på Escape from Juniper Hills fortsätter han leverera den blandning av mässande poesi och hårdslående rap som han väl är ganska ensam om i Sverige.

Medan jag lyssnade igenom skivan för första gången kravlade det fram ett par spindlar över bookleten och det medskickade infomaterialet. Jag vet inte om det har betydelse för plattan, men det passade, för Escape from Juniper Hills låter lite trasig och smutsig. Det är skivan du hittar på vinden i kvarterets spökhus.

Den har varit på gång sen ‘07 och första smakprovet släpptes samma år (Ragdolls, Veckans MP3 september 07), men trots att den släpps ungefär ett och ett halvt år efter planerat datum känns den vare sig splittrad eller daterad. (...)

Läs hela recensionen i bloggen :)

10-4, over...

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-08-07 21:46
Bra recension. Håller med dig, det är en fet platta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-08 20:41
vart hittar man denna då? i skivaffären? som mp3a?

FreddeE sitter öris på kåken?

2009-08-08 23:48
Underbart! Beställde precis CD:n, om den är tung ska jag köpa vinylen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-09 10:35
http://www.henrybowers.com

2009-08-10 14:16
SJUKT BRA!

2009-08-10 15:06
lo_kut Weather Forecast var nice,snygg video också,gillar omslaget till albumet med

2009-08-11 02:52
Hur får man tag på den? Piratebay är nere och jag hittar den inte nån annanstans på internet.

2009-08-11 14:33
antingen får du vänta på att pirate bay är uppe igen och att någon laddat upp skivan eller så kan du beställa den på hemsidan.

2009-08-12 16:18
Forss - Varför tror du att Bowers spelar in sina grejer och lägger pengar på att få det att låta bra bara för att ge dig gratisgrejer?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-08-14 18:17
Får man inga snippets eller något smakprov--free sample--..

2009-08-14 21:02
det finns några låtar upplagda på myspace.

2009-08-15 14:40
inte fått min skiva än, köpte från cdon.. :((((((((((((
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2009-08-16 14:51
Player: shit vad tråkigt, vi (Kafkaotiska Inspelningar alltså) har tyvärr ingen makt över just den grejen. Jag tror det kan hända att det maskineriet inte har sparkat igång till 100% än, hoppas du inte får vänta alldeles för länge!

/oscar dj lo-kut
http://www.henrybowers.com

2009-08-20 13:46
lo_kut: Ingen fara egentligen. Jag hade glömt att jag ens köpt plattan, blir en glad överraskning när den dimper ner i brevlådan.. :) Undrar vad det är som strular dock, har folk som köpte från henrybowers.com fått sina skivor?
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2009-08-20 13:59
player joe, det har hänt att jag fått skivor från cdon en månad efter beställning. dom är genomkeffa ibland

2009-08-21 17:12
Gillar Weather Forcast sjuuuukt mycket. Akustisk beat när den är som bäst!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat