Vilka fokusgäster vill du höra hos mig?
Hej på er, jag är tillbaka från semestern. Och en ny femte säsong av "En kärleksattack på svensk hiphop" kickar igång sista fredagen i augusti. Ska bli skönt att bombardera etern med svensk hiphop igen, jag är inte bra på att vara ledig. Självklart kollar jag som vanligt in här inför den nya säsongen vad gäller Fokusgäster. Det har jag gjort i tre år nu... Whoa är ju den svenska hiphopens vardagsrum. Och nu undrar jag åter:Vilka Fokusgäster är du intresserad av att höra i programmet den här säsongen? Du kan gå in HÄR och rulla ner till "Tidigare Fokusgäster och kolla in vilka som varit med tidigare säsonger (inte för att det ska avgöra ditt val egentligen). Tack för att du är med! (Bloggen: http://blog.mtv.se/ametist )
Ametist - http://www.ametistazordegan.com
Redaktionen
2009-08-10 09:51
Allyawan som sagt. J-Son, Ison & Fille och Fattaru eftersom de släpper nya album (J-Sons debutalbum). Aki och Jacco också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Cruz DurrtyJada(Guerilla War Tactix), Chipchoppin Order & Ill Knowledge/United 4 Cess
mok vurban
ill knowledge vore riktigt ball faktist!!
..
Cruz DurrtyJada ska vara med. Henry Bowers också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Klart Henry!
Allyawan, Sober, Shazaam, Smo Jo & Newkid!!!
"Visst är det vackert.."
Allyawan och Labyrint (Jacco + Aki)!
PSTQ, jag vet att han inte är så aktiv, men ändå
I´m Scrammel, no not like scrambled eggs I´m the weird strange dude with fucked up legs
Medina
Färska Prinzen
Inte Roger Brun. Rappare som är positiva till pedofili ska ju verkligen inte synas i media.
Labyrint-herrarna, Ayla-kollektivet, Daltone, Mächy, Industrin, Critical, Medina, Organismen, PH3, Far & Son, Eboi, Adam Gnesta och Maskinen. Mvh Bazz Internet
Fattaru, Nimo, Näääk, Sexfemman, Kartellen, Jesse P, Movits, Zacke och Christer Sjögren
Kör lite okända namn som du tycker e värda!
Organismen ,
Aki & Jacco o
Thompa ! :P
Lite okända borde va najs!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
frej och simon, Obnoxiuz, Chords, Ågren, herbert. Hade varit väldigt intressant att få dit pst också.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Chords, Afasi, Promoe, Labyrint, Doktor Död, Max Peezay, Mohammed Ali, Ri-Fa är de som inte har varit med som jag skulle vilja se
Kihlen, Anton Kristiansson, Rah Balder (Ontario), Nimo Cheebs
I sådana fall. Sverigeste bästa rappande bibliotekarie: Vanek http://www.myspace.com/metavanek Sci-Fi & Hands http://www.myspace.com/scifihands Men även: Superhumans och Stockholms Syndromet
Redaktionen
2009-08-10 14:14
Allyawan naturligtvis. fixa han
Chipchoppin Order Kung Henry Phonetik Frej
Phonetik Chipchoppin Order Henry Bowers(Kung Henry) Färska Prinzen
Organismen och PST i samma veva vore nice. Skulle också vara roligt att lyssna till Henry Bowers, Labyrint-gänget och Far och Son.
Labyrint , Block 44 , Niprone ...
http://soundcloud.com/abstinens
Henry Bowers, Ågren, Promoe, Afasi, PST/Q, Allyawan, Labyrint
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.
Ken Ring, Lazee, Pato Pooh, Stor, Allyawan.. d skulle va nice
Säger som alla andra Allyawan, Henry bowsers, Jacco, Aki, Frej, Cleo, Nimo cheebs, Näääk
Can't break necks in boxes
Labyrint grabbarna, Stockholms syndromet, Kartellen
www.barabazz.com
Redaktionschef
2009-08-10 21:18
Tycker rent allmänt att det känns viktigt att du försöker fixa lite fler gäster som inte kommer från eller bor i Stockholm. Kan dom inte medverka så ta dom på telefon då ... men tror ärligt talat att många är beredda att åka långt ur egen ficka för att höras i ett etablerat radioprogram som många hiphopintresserade lyssnar på.Labyrint - Egentligen borde du göra tre av denna, en med hela gänget, en med aki och en med jacco . Dom är såna profiler så det skulle funka.Ayla - Du har visserligen haft dom enskilt men tillsammans vore det nice ... lite crewkänsla liksom.Daltone/EKP/Industrin - Dessa herrar kan mycket väl vara mest underskattade i hela Sverige?Eboi - Vore kul att få höra lite mer av hans nya material och tankar.Narkimic/Chipchoppin Order - Intressant gäng. Framförallt Narkimic.Sci-Fi & Hands - Dom släpper inte mycket musik, men när dom väl gör det är det top notch.Kihlen - Vad händer här egentligen? Många förväntar sig en svinbra platta ... därför det dröjer?Adams Ray - Följer man upp Kihlen så måste man så klart följa upp Adams Ray okså.Anton Kristiansson - En duktig Göteborgare som trots detta inte synts särskilt mycket. Jobbar på en skiva som mycket väl kan bli tung.Parham/Tredje Linjen - Osäker på om Tredje Linjen ens existerar längre men Parham klarar sig jävligt bra på egna fötter också. Klart han ska vara fokusgäst!Cedd & Jeff - Delar av deras mixtape "fast i vår trakt" lovade gott och det kan inte vara en slump att Tom Piha tagit dem under sina vingar.Rah Balder - Känns som att den här killen kör sin egen grej rakt av numera (dvs inte följer normen) och sånt är alltid intressant. Hörde ryktas att han jobbar på ett soloprojekt också så det vore ju kul att höra lite om.Kid Colt - Spännande snubbe som dessutom kör lite åt grime-hållet. En outsider ... tror inte riktigt att Sverige har förstått hur duktig han är än. Det är synd.Olsepp & Den som e den - Ett par av låtarna på "De e en majorna grej" mixtapet från 2008 var galna. Inte så rumsrena men tillåts Mickelito köra i vartannat program så borde det inte vara något problem ;)Dr.Död - Ja, du har ju själv försökt väcka diskussionen om homosexuella inom hiphop. Dr.Död är ju en av få snubbar som inte förnekar sin läggning så borde vara rätt given. Jaqe & Mackan/Dödskallegänget - Släpper inte särskilt mycket men när dom väl gör det är det kvalitativa grejer ... känns som dom kan behöva en push i rätt riktning med hjälp av dig :)Lilleman - Senaste två åren har han fått många att glömma sin tid som hiphoptonåring... känns som han utvecklas för varje låt han gör. Numera håller allt bra klass.noname - Ännu en akt som låter lite egna... sånt tycker jag ska lyftas fram.Palestine - Medina i all ära men folk har en tendens att glömma Palestine när det snackas "arabisk hiphop från Sverige".Populärmusik - En grupp från Piteå som vi inte får glömma bort. Borde väl bli aktuella med nytt material snart kan man tycka. Båda deras tidigare två mixtapes har fått bra kritik. Movits! - Största hiphopakten utomlands just nu. Behöver nog inte tillägga så mycket mer.Progress - Mycket duktig snubbe som helt klart förtjänar att vara fokusgäst snart.Choys - Samma som med Progress. Skulle gärna höra Choys och Progress gå loss i livesändning... fire!Tay Tay Dat Dude - Har varit populär länge bland de lite yngre nu på nätet. Tagit över lite av Shazaam där. Känns som att han borde lyftas fram snart om du nu inte redan har gjort det? Rappar ju snabbt också ... kanske kunde utmana helno och prendel eller nåt ;)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Ismen , Henry Bowers samt trion Prendel , Doktor Död och DanyH vore ju trevligt att höra i lite längre intervjuer hos dig!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Anton Kristiansson. Far och son. Organismen.
Jag är jointen
.. och gärna Paragon. Vad händer där?
Jag är jointen
Moderator
2009-08-10 23:59
Oracle lägger fram dom flesta jag skulle vilja höra! Riktigt bra snubbar. Mina favoriter skulle väl mest vara, Mohammed Ali, Kid Colt, Allyawan, Eboi, Helno, Toppen, Mofeta & Jerre. Någon av XL, Trofast och NME som outsiders vore nice. Sen är jag jävligt sugen på att veta vad Niprone har för sig, eller att lyssna lite till vad Marc Swing eller DJ Akilles har att säga. Några jag kom på nu bara.
time isn't wasted when you're getting wasted .
... färresten. Hur grymt vore det inte med Roffe Ruff ?
Jag är jointen
Vilka gäster vill du själv ha Ametist?
Labyrint vill jag höra. OCh sen ett program där du undersöker Ayo, kanske med ADL eller nån. Gärna ett program med Blues med och fråga honom när fan hans skiva kommer
Skulle även vilja höra Dr Alban, E-Type, Rob n Raz, Treble n Bass, Tjejerna som gjorde "Vi går i plugget", kilarna som rappade med Basshunter och Just D Ordna det.
Sen om alla era mammor kunde få var med skulle det vara kanon, så dem kan berätta om hur de uppfostrade er osv. Mvh Bazz
Huh? Ayla, Fattaru, Far och son, Näääk, Supahumans, PH3, PSTQ/MBMA, Labyrint, Stockholms syndromet och Maskinen. Skulle vara hur fett som helst med ett helt avsnitt om Special Blend eller MBMA. Labyrint är vi nog alla överens om, det skulle vara konstigt om dom inte blir gäster.
MBMA måste jag ju lägga till min tidigare post förresten, är det möjligt att tanka hem programmen, gärna med musiken kvar i programmet, alltså inte bortklippt som det verkar vara ibland (?) när man ska lyssna i efterhand?
I´m Scrammel, no not like scrambled eggs I´m the weird strange dude with fucked up legs
Tjejerna som gjorde "Vi går i plugget" Hehe, Sara & Jun. Det ska man ju veta, väldigt basic hiphop-kunskap ;)
Redline!
www.myspace.com/orkesten ... yeah!
http://orkesten.blogspot.com/
GTICY, han släpper ju snart och har vart med länge, dock varit jävligt tyst från hans sida. Hans släpp kan bli tvär fat. Lr så har J-son å alla andra hit makers smittat han. men tror att hans tynga street shit kommer lysa igenom.
----------------------------------------------------------------------------
Producent
2009-08-11 20:32
Roger Bruhn och Färska Prinzen är väl samma person? Gillar iaf inte honom alls. Något som hade varit underbart, hade varit att få se Seron som fokusgäst. Säkert otroligt svårt att få dit honom, men det skulle uppskattas.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
Ison & Fille Allyawan Cruz DurrtyJada Kid Colt Daltone Cedd & Jeff