Phonetik - Survival Tactics The Album

Svensk Hiphop - Allmänt

Skivsamlare

2009-08-20 18:04

Phonetik - Survival Tactics The Album

Survival Tactics The Album
My fullength debut album is soon to drop this fall.
I dont really know what peoples expectations are for this release, and I don't really care.
This album is the blood sweat and tears of myself, Phon, and my producer Hoova.
Recorded through the hardest ordeal i've ever faced in this life, it turned out to be some of the most honest music i've ever written. For the people that enjoy dark, minimalistic production and realityrap it's a must have. It's representative of the struggle of myself as an individual, and I hope it reaches people with similar experiences and mindsets.
I feel that there is allready to much "happy", poppy and mainstream music out there, and something needed to be done to change this. 13 tracks deep its a story from beginning to end, a true story, and I feel blessed in being able to share this with you all. In closing, I believe that if you have a voice, use it! And regardless what people may think of your expression, make that voice heard! There's always someone listening that's able to relate, and you just might improve that persons day. Peace be with the truthseekers! /Phonetik

Länk till http://www.myspace.com/phonetiknosleep

Finns några snippets på myspace.

Så vilka förväntningar har ni på albumet som droppar snart(hoppas vi!) ?.

hm
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
han är ju absolut en av de bästa här i sverige. mina förväntningar är skyhöga. phonetiks debut har vi väntat alldeles för länge på. ska lyssna på snippets när mitt internet inte bråkar. släpps den på vinyl btw? nån som vet?
Fuck karma, I don't need karma!
Moderator

2009-08-20 22:31
Peter Ringde mig i dag och bad mig svara att plattan är skickad på pressning och kommer dyka upp i höst!
 www.getloose.se
Skivsamlare

2009-08-20 22:32
ASLAN!!!! mer info!! =) vinyl? cd?
hm
Inte för att va dryg eller så men "plattan va ju på pressning" redan förra sommaren... men hoppas den kommer den här gången, phonetik är lätt en av sveriges 5 bästa rappare och jag kan tänka mej att det låter riktigt bra. mest efterlängtade svenska skivsläppet på åratal! (tillsammans med om gud vill o vädret tillåter)

Jag vill haaaaaaaaaaaa

tröttsamt att spela samma låtar om och om igen.. Vill ha nytt !

Jag vill fortfarande ha hela "Try"!

Producent

2009-08-22 15:52
SkyhigH:

Jag kan höra med han om han kan/vill ladda upp den igen.
När EPn släpptes var Phonetik utan tvekan en av Sveriges absolut bästa. Men samplesen som erbjuds är verkligen inte upphetsande. Beatsen är oinspirerade och för första gången känns det som att Phonetik verkligen kämpar med att försöka hålla sitt flyt. Textmässigt är det nästan som att han kör efter schabloner och mallar. Tråkigt. Hade kunnat bli otroligt bra.

Vad hände med musiken som spelades på P3 Soul med Mats Nileskär? Det lät som en värdig uppföljare till EPn.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth
kalcidis
jag instämmer helt och hållet.

SkyhigH
dest har lagt upp den i en annan tråd på forumet

Vandalen
Wut? Hela låten? Hela låten släpptes väl aldrig?

Det är hela låten och nä den släpptes aldrig.

Rotade fram låten nu! Här.

Thanks a million för Try, lätt bland de bästa sverige har att erbjuda i hiphopväg. Vem har producerat den? Är jävligt skeptisk till hoovas beats men om han producerat Try så är det big up. i vilket fall borde hoova hålla sig borta från syntarna, han kan inte hantera dem.
Ganska säker på att Try är ett Flyphonic-beat.

jag med. han hängde nog inte med hoova back then.

Är det nån som har hela what you heard?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
och även nya scared of silence 2001... går det ens ladda ner musik från myspace?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ser fram emot hans album!
http://arealdope.blogspot.com
http://youtube.com/PG023
jag har dem två du letar efter Jomta, kontakta mig

en fågel viskade mig i örat att skivan finns i sverige nu ;) håll ögona och örona öppna! piiize
en fågel viskade mig i örat att skivan finns i sverige nu ;) håll ögona och örona öppna! piiize

Vad skulle den göra utanför Sverige? I alla fall hoppas jag den kommer snart.

jag har dem två du letar efter Jomta, kontakta mig

Logga in och kolla inboxen.
Jomta kanske e tryckt utanför sverige? ;)
skivan var riktigt bra med ;)
Skivsamlare

2009-10-07 01:11
nån mer info om cdn?
hm
tror releasen blir i slutet av nov in tha north sweden :)
13 nov har dem spikat releasen =)
Något att se fram emot!

Vet du om dom där låtarna från 2001 är med? Som bonusspår eller nåt...
13 november ,precis 5 år sen ODB gick bort
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Ingen av låtarna från 01 finns på plattan.