I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa Preview: Troy Jamz - Skitzo.

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-09-15 20:04

Whoa Preview: Troy Jamz - Skitzo.

Nu låter vi alla våra läsare få en inblick i Troy Jamz nya skiva Skitzo.

Idag vidgar vi våra vyer en aning genom att ta ett litet steg ifrån hiphopen och istället gå in i en värld av RnB, där vi träffar Troy Jamz. Troy kommer snart att släppa sitt album Skitzo och har därför låtit undertecknad försöka ge alla er läsare en inblick i vad som komma skall.

Me, Myself & Troy

I den första låten på skivan, som jag trodde skulle vara endast RnB, så rappar Troy Jamz om sig själv och hur han kom till Sverige. En för mig nödvändig inledning för få veta vad som komma skall och för att veta vem det är som talar till mig genom pianoslingorna...

Läs hela artikeln här

2009-09-15 20:26
Skitzo som i vad? Schizofren stavas inte skitzofren, så syftar han på "schizo" så är han ute och cyklar på djupt vatten.

2009-09-15 23:49
Anenkefali som i vad? Anencefali stavas inte anenkefali, så syftar han på "Anencefali" så är han ute och cyklar på djupt vatten.

2009-09-16 10:11
Samma som att Mortal Kombat är felstavat, syftar jag på. Egentligen är det combat, men dom är vågade och kör "kombat". Anencefali är en sjukdom, som artistnamn är jag lite "vågad" och kör Anenkefali. Dansband som sätter in z överallt är samma princip.

Detta gör _inte_ att han har stavat rätt på skivnamnet.

2009-09-16 10:34
Anenkefali

Du snackar ju emot dig själv nu ju? då kanske han också är lite vågad som du säger?
Can't break necks in boxes

2009-09-16 11:01
Det känns inte som att han är det, ungefär som om någon skriver "hje" istället för "hej". Visst, personen KAN vilja skriva "hje" för att vara "lite vågad", men troligen så är det bara fel fel fel.

2009-09-16 14:14
Varför är inte han "vågad" när han gör en omstavning, men du är det? Jag förstår inte..

2009-09-16 14:16
Anenkefali

Haha driver du nu eller? Ta bort dig fan.
Can't break necks in boxes

2009-09-16 16:32
Tycker jag fått fram min poäng i tråden, läs igen om ni vill förstå skillnaden. Det finns stavfel och det finns medvetna ändringar.

Gör vad ingen annan gjort hittills och skriver om något som inte är helt offtopic. Lyssnade på Me, Myself and Troy på MySpace nu. Skön laidback stil, jag gillar det. Välproducerat osv.

2009-09-16 16:36
hahaha fyfan vad bra snack här inne!

2009-09-17 12:55
Så grym är han!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.