I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vem blir förband åt Busta Rhymes?

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-10-01 15:07

Vem blir förband åt Busta Rhymes?

Busta Rhymes uppträder ju i Stockholm på måndag 5/10 och det har länge pågått en tävling om vem som ska få vara hans förband. Tävlingen avslutas denna fredag klockan 20.00.

Att vara förband åt en sådan stor artist kan verkligen påverka karriären. Så den här veckan bjuder jag in de som ligger top-3 i tävlingen för att titta närmare på dom.

De ska få köra live på Busta-instrumentaler, utsättas för Busta-Quiz och göra sina sista minuten-slutpläderingar sida vid sida om sina utmanare. Och sen lite andra utmaningar.

Dessutom är Labyrint äntligen Fokusgäster!

Just nu ligger dessa tre först och ska komma in:
Sessions
Panetoz
D-Chi

Lyssna fredag 15 - 17 (repris lördag 17.00) genom hemsidan eller sändningsbanner här på Whoa så får du hjälp att bestämma var du ska lägga din dyrbara röst!

Du röstar här.

- Ametist

Ametist - http://www.ametistazordegan.com

2009-10-01 15:14
Om du lyssnar genom hemsidan finns en stor grå knapp till höger du lyssnar igenom

2009-10-02 00:59
vilka e grupperna ? aldrig hört talas om..
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2009-10-02 01:04
Eller hur, ge oss info om grupperna. Kul om det är en snubbe som är katastrofal men har en hel drös med vänner som röstar och vinner. Proffsigt då ju..........

2009-10-02 01:51
Kommersiella akter kräver kommersiella förband som någorlunda har ett namn ifrån detta land.

All ära till de tre nominerade att de får möjligheten att vara förband åt Busta Rhymes men om de verkligen förtjänar det är en helt annan fråga. Jag är ingen hater här de är säkert jättebra för den delen också!

Men att ta 3 band som verkar vara poppis på internet säger ingenting för mig...

Json hade varit ett perfekt förband till Busta Rhymes tillexempel?

Som sagt detta är min privata åsikt så ni behöver inte böla nu.

Någon som har 4 videos ute som kostar cirka 100lax styck som gör bra musik förtjänar nog att vara i rampljuset lite mer än några internetband.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-02 02:03
Håller med ovanstående.
Music for film: http://www.nimashams.com

2009-10-02 11:44
Tja!

vill bara göra klart att det inte är jag, eller mitt program eller Sveriges Radio som arrangerat tävlingen. Det är Busta Rhymes skivbolag, bokningsbolag och Klubb Yes! som är arrangör som ville göra det på det här viset och startade tävlingen för några veckor sedan.

Jag tar och tittar närmare på de som ligger topp 3.

Hörs om ngn timme!

(Här är tävlingssidan ifråga: Länk till http://www.openingact.se/event/bustarhymes/contenders)

2009-10-02 11:54
D-chi var väll aktiv inom battle scenen för nått år sen, har för mig att jag hört talas om han innan?
För att det är ute med forumsignaturer.

2009-10-02 12:15
Tror inte att det är Busta Rhymes skivbolag som arrangerar detta utan Live Nation då jag mailade spliff star om just detta och de hade ingen kännedom om att förbanded var via en tävling.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-03 16:28
Snackade med Trevor nyss, han sa att hans skivbolag hade anordnat förbands-tävlingen. Vet inte vad spliff star snackar om riktigt...
somos humanos, animales trabajando en lo urbano a veces vamos a las fiestas

2009-10-03 18:38
tung jävla namedropping nu hehe

2009-10-03 19:37
Det spelar väl ingen roll hur känd förbandet är. det är ändå ingen som går på en spelning eller bangar en spelning pga förbandet.

2009-10-03 20:21
Jag snacka med Per precis.. han visste inte vem Spliff Star var ens

2009-10-04 14:14
Slutligen är denna tävlingen baserat på vem som har mest lust att döda sin telefonräkning med sms.. Något som jag kunde ha gjort för länge sen åt Troy Jamz och det är ingen fair game med något sånt.. Man gör sig inte förtjänt av att man har en massa boys som pumpar en massa sms!
Redaktionschef

2009-10-04 17:24
Jag gillar idén att låta publiken bestämma vem man vill se som förband (om jag nu förstått detta rätt) men känns som att detta inte riktigt fungerade som det borde ha gjort. Måste pushas hårdare och mer rättvist.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2009-10-05 15:43
vi har så många bra hip hop artister som e ute nu
stor, pato pooh, lazee + många fler så väljer dom heelt fel grupp till förband
inte för att man går dit för att kolla på dom men kom igen lite nice förband borde de vara inte några några folket känner till bra åtminstånde
vad kommer busta tänka om dessa förband ? att det är de bästa sverige har att komma me ...

aja de kommer bli en tung kväll allafall när förbandet kör så kan man passa på och hinka lite vid baren ...

2009-10-05 18:18
Precis som alla andra skriver, tänker jag också.

Att låta publiken bestämma är en bra idé, men ta ett par stora akter som t.ex. Lazee, J-Son, Advance Patrol m.fl. och låt oss välja mellan dom.
För så som jag ser det nu, så kan min granne Kalle Svensson anmäla sig och så är hans far jätterik och kan ta en mobilräkning på 7 000 kr. Och vipps så har vi Kalle Svensson med noll musiksinne som opening act!

Sen kommer man inte för att se förbandet, men förbandet hör till lite själva huvudakten. Man ska komma in i rätt mood osv. Om man tycker att det är så oviktigt med förband så kanske man ska slopa det helt och hållet.....eller?

Ses ikväll!

2009-10-08 00:12
Hade de "stora" akterna velat vara förband så hade det bara varit för de att delta i tävlingen och döda den. Tror inte ett kompis-sms hit eller dit gör för mycket i den slutgiltiga räkningen ändå.

Nu vet jag inte hur Busta Rhymes funkar men såg en intervju med Ice Cube när han skulle spela på gröna lund och han sa att han sällan hade tid att se förbanden till hans spelningar så vad Busta skulle tro om Sveriges hip hop kultur behöver vi nog inte vara oroliga över.

Vem vann tävlingen?

2009-10-08 09:05
Busta Rhymes och Ice Cube är definitivt inte likadana.. Finns en hel del stora akter som kollar på sina förband.

Tävlingen handlade fortfrande om vem som hade mest cash i plånboken så enkelt är det!

2009-10-08 13:10
Orka bry sig... Går man dit så gör man ju det för att se Busta och då är det väll bara kul att någon okänd får chans på lite tid i rampljuset.