Nabila rasar mot Ken Ring!!
Har Ken Ring kontaktats av Folkpartiet? Skrivet av: Nabila Abdul Fattah, 2009-10-02 14:06 Jag trodde aldrig...jag trodde ALDRIG att Ken skulle säga det. Hur dum i huvet får man vara? Okej bra artist, okej feta skivor, okej allt sånt där. Men snubben måste ju ha rökt på liiiiite för många gånger nu när han sitter på Malous Efter 10 och som svar på problemen i förorten säger att man måste minska på invandringen. "Sverige har ju redan bevisat..Länk till http://nyheter24.se/noje/gatuplan/nabila/
http://nyheter24.se/noje/gatuplan/
Jadu! Vet inte riktigt vad jag ska säga. Han fick väl cash för att säga det eller så har han inte alls sagt det och allt är ett missförstånd. Vem vet, vem bryr sig. Bra blogg du har där btw, Gatuplan. Some good readz
http://arealdope.blogspot.com http://youtube.com/PG023
när blev man folkpartist för man röke mycket knätch?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-10-02 17:49
Jag har inte sett när ken var med på 4:an och det kan vara taget ur sitt sammanhang. Men han verkar ganska slut i huvudet med den kommentaren.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Tycker hon gnäller mycket, hon var duktigare förut, spårat lite dock.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Hahahaha! Kallar Ken för Uncle Tom och börjar citera Malcolm X - WTF?
Nabila rasar mot Ken Ring!! Härlig aftonbladet-rubrik. Jag har hatat den där sidan "Gatuplan" sen dom skrev Biggie som "misstänkt för mordet på Tupac Shakur". Fjantsida som vill rida på hiphop-vågen. Jag känner inte Ken, men jag känner hans musik tillräckligt väl för att det ska vara FUCKED THE FUCK UP att kalla honom för en house nigger. Säger sig självt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har hatat den där sidan "Gatuplan" sen dom skrev Biggie som "misstänkt för mordet på Tupac Shakur". Fjantsida som vill rida på hiphop-vågen. skriver mig under. istället för att skapa uppmärksamhet kring bra musik gör de svensk hiphop till ngn fuckin pajkastarparty
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
skit sida
Grejen var ju att han sa att han inte ens visste hur man skulle göra, bara att vi har problem idag och borde försöka rädda situationen, ge folk inspirationer och som en parentes det där med invandringen som han inte ens sa att han var säker på.. Känns otroligt töntigt att dra det så långt som Nabila gör, det rä verklgien att ta saker ur sitt sammanhang istället för att se helheten i intervjun. Propps till ken, den enda som alltid snackar ur hjärtat
Vad vill Ken säga med sitt inlägg? Vad är din poäng?
"Tragiskt att du inte bara kan vara en stolt blatte i Sverige som vi alla älskar. Tror nog att du hatar detta land för din personliga kris.. HAHAHAHAHA Kanske för att rap karriären gick bra??" Eh, jaha? Vad är din poäng?!
hahaha så ful han e länken till fotot, haha. http://kenring.wordpress.com/2009/10/02/nabila-din-lilla-slampa/bild0ken/ Hennes påhopp var lite för mycket faktiskt så hon får skylla sig själv.
Var tvungen att se intervjun för att se vad det här inlägget handlade om egentligen och blir riktigt jävla irriterad. Funderar på om Nabila ens sett samma intervju? Hur har du gjort? Sett intervjun baklänges? Bara sett sista minuten av intervjun? Du förvrider ju förfan informationen mer än vad en skvallertidning gör! Riktigt riktigt korkat utspel! HÖR DU ens vad Ken säger i intervjun? Han tycker vi ska satsa på att ge invandrarna i Sverige en chans till att få igång sina liv och vänta tills vi har kapacitet att ta in fler och även kunna ge dem en ärlig chans. Vad tycker du? Att vi ska ta in så mycket som får plats och låta dem leva i misär? Han säger även att vi bevisat att vi tar in invandrare, kopplar du inte betydelsen? Han menar att vi gjort vad vi kan länge, men börjar ta oss vatten över huvudet och först och främst bör hjälpa dem som är här just nu. Logiskt? Sånt du sysslar med är riktigt farligt: Ta information, vinkla/förvrida den och sedan använda den emot någon, det var samma taktik som Hitler använde. Riktigt imponerad av Ken och den energi han lägger på att hjälpa folk som behöver det! Peys
Med Nabilas läggning för proffstyckande, påhopp och förvanskning av sanningen kanske en karriär inom skvallerjournalistiken vore något att fundera på...Nu tänker jag inte sitta och påstå att jag tycker att Ken verkar ha särskilt mycket vettigt att säga om något alls men Nabila är ju ännu värre...
Skivsamlare
2009-10-04 12:34
Ord på Rocky!
http://soundcloud.com/majestictwelve Ask beavis i get nothing but head.
Narkimic P23 Biggie som misstänkt för mordet på Tupac Shakur? Det där har inte stått på Gatuplan, möjligtvis nån annan stans på nyheter24. Gatuplan drivs av hiphopare för hiphopare..
Jag har faktiskt en ganska negativ syn på Ken, tycker däremot att han gör mycket bra hip hop musik åt folket. Jag läste bloggen och kollade på programmet och fattar inte vad Nabila menar för vara ärlig. Som sagt jag har ett väldigt negativt intryck på Ken personligen men tyckte det här var hans bästa intervju jag har sett. Jag tyckte att han försökte vara försiktig med vad han sa och var väldigt personlig i sitt tänkande som han klargjorde bra. Som han själv sa så är han inte den politiskt insatta människan för uttala sig så men hon fråga och han svara helt enkelt att vi borde ta hand om dom redan existerande invandrarna mer än att bara skyffla in folk som dom gör. För sanningen är att Sverige har varit jätte mottagliga av invandrare men dom bryr sig inte om dom så mycket mer efter det. En bra poäng hade Ken i sitt uttalande för den som lyssnar. Det handlade inte om själva invandrarproblem utan det var mest en generell spegling på hans aspekter hur vi borde handskas med problem idag. Hans statement var mer bara att vi borde fokusera oss på Sverige för att bli ett bättre land än vad det är. Men som många har sagt så känns det här bara som media propaganda än vad nu tanken var.
Rocky P21: Utan att lägga mig i debatten angående vad Ken sa och inte så tar vi väl in invandrare som måste flytta hit på grund av krig, förföljelse eller dylikt. En trångbodd lägenhet i ett segregerat område utan fritidsgård är väl bättre än döden alla dagar i veckan?!
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Bakeman P26 Absolut, förstår vad du menar och det ligger mycket i det. Men av vad jag förstod så menade Ken att: Vi kommer snart till ett läge där vi inte ens har "fler trångbodda lägenheter i ett segregerat område utan fritidsgård" att erbjuda och då kanske vi behöver ta ett tag till att hjälpa dem som är här nu och rusta upp oss för att sedan kunna hjälpa nya människor att komma in och även ge dem en ärlig chans till ett bra liv. Ken kom ju själv hit utan tillstånd och någonstans att bo, hade han inte varit frisk, ung och haft vänner som hjälpte honom så hade han väl antagligen svält på Stockholms gator istället för i Kenya och det är nog lika plågsamt vart än i världen man befinner sig. Bor själv i ett invandrartätt område och här skyfflar dem in en familj på 6 pers i en etta och tror att alla problem är lösta. Känns inte bra att se. Förslagsvis kan ju Finland hjälpa till litegrann medan Sverige hämtar ikapp sig, hur många har dem hjälpt dem senaste 10 åren? 3-4 stycken? Peys
Gatuplan Tomejto tomato, ni är ju Nyheter24 vare sig ni vill eller inte. För hiphopare? Jag ser inte hiphopen. Vad är hiphop med Nabilas åsikt om Ken? Och vad är hiphop med Kens åsikt om henne? Det här är ju se & hör, not hip & hop!
Word Rocky.
Hon verkar inte ha alla hästar i stallet. Ska man blogga borde man fan kunna behärska korrekt svenska så man förstår vad som skrivs.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Rocky.. Vi kommer snart till ett läge där vi inte ens har "fler trångbodda lägenheter i ett segregerat område utan fritidsgård" att erbjuda och då kanske vi behöver ta ett tag till att hjälpa dem som är här nu och rusta upp oss för att sedan kunna hjälpa nya människor att komma in och även ge dem en ärlig chans till ett bra liv. Hur utarmas Sveriges resurser av invandringen just nu, rent siffermässigt? Ken kom ju själv hit utan tillstånd och någonstans att bo, hade han inte varit frisk, ung och haft vänner som hjälpte honom så hade han väl antagligen svält på Stockholms gator istället för i Kenya och det är nog lika plågsamt vart än i världen man befinner sig. Kens pappa är väl svensk, hur kom han hit utan tillstånd? Hur kan du ens jämföra Kenya och Sverige i fråga om välfärd?Bor själv i ett invandrartätt område och här skyfflar dem in en familj på 6 pers i en etta och tror att alla problem är lösta. Känns inte bra att se. Nej, det är inte bra med 6 pers i en etta. Det jag undrar över är när detta blev regel snarare än undantag. Förslagsvis kan ju Finland hjälpa till litegrann medan Sverige hämtar ikapp sig Hämta ikapp sig? Vad snackar du om? Är invandringen ett så stort hot att det krävs en paus i antingen invandringen eller vår välfärd? Jag drar dina argument till sin spets för att de känns lite SD-esque (även om jag inte tror du är det).
Nabila + Gatuplan = RIKTIG JÄVLA SKIT. Börjar citera Malcolm X om houseniggers, är du riktigt sjuk ?
har nu läst lite i bådas bloggs och även i detta fall och rent spontant känner jag att det borde finnas bättre folk att föra talan utåt i frågor som rör sådant här än nabila och ken... eller rättare sagt, ljuset borde skina på andra, men sen säljer förstås dessa sin image bättre. att vara politiskt korrekt, ha vettiga åsikter och kunna föra talan är ju sällan förenat med att just bli uppmärksammad för det.
Narkimic P23 Jag e redaktör för Gatuplan och inte nyheter24, jag kontrollerar alltså bara sånt som finns på Gatuplan. Våra bloggare får skriva om precis vad dom vill. "Ser inte hiphopen". Du har alltså inte sett Petter, Organismen, Adam Tensta etc blogga där? Du har inte sett intervjuer med artister som Ison & Fille, Medina och Mohammed Ali?
Gatuplan Ställer ni inga krav what so ever på era bloggare?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
-verbose- P25 Integrationen i Sverige funkar inte så jättebra just nu. Finland släpper knappt in en invandrare. Absolut vem är någon att säga att någon inte är välkommen någonstans ingen "äger" ju ett land. För det måste ALLTID sägas tydligen... Inte det det handlar om, Tror ändå folk borde fatta vad iaf Ken menade... Kens pappa är svensk så helt rätt där.
Gatuplan Jo jag har sett era kändisar, aftonbladet har också intervjuat hiphopare och det finns säkert andra sidor där rap-artister bloggar. Jag tvivlade aldrig på att ni skriver om hiphop-kändisar. Det jag reagerade på är att ni frontar som en kvällstidning med era rubriker och kändisskvaller. Som osvensk tiger skrev, ni gör det till pajkastning. But hey, kul att ni kör. Bara min åsikt, känns som om svensk hiphop redan får den publiciteten från andra media.
Det jag fått ut av den här tråden (och bloggarna den länkar till) är att: 1. Nabila lyckas inte formulera varför Kens uttalande är så stötande utan klantar till det rejält. 2. Ken vet verkligen inte hur han ska formulera sig. 3. Gatuplan-redaktören vet verkligen hur man gör en aftonblaskanrubrik :) Ang. 1 så är det stötande i Ken-intervjun att han (om Ricky citerade / konkretiserade det rätt) säger samma sak som "jag är inte rasist, men"-invandringsstopparna som hävdar att det är för invandrarnas bästa som invandringen måste stoppas (märk väl att jag inte kollat intervjun själv utan bara litar på vad Kens försvarare skrivit i den här tråden). Nabila går dock inte in på det, utan går direkt över på "Onkel Tom"-jiddret. Stor miss (även om hon sen i inlägget "asså" förklarar sig lite mer). Av det som postats bland Nabilas bloggkommentarer så är det ju en ganska tydlig fraktion "patrioter" som tolkat Kens uttlande precis som hon gjort. Ang. 2 så var hans bloggsvar mest ett stort frågetecken kryddat med påhopp. Ang. 3 så, ja, "rasar" är rasande kul att använda i rubriker, men signalerar kanske inte längre så mycket seriositet som när ordet användes i vardagssnacket ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
-verbose- P25 Alltid någon som ska missuppfatta :)
Hur utarmas Sveriges resurser av invandringen just nu, rent siffermässigt? Att hjälpa någon kräver resurser, vi har uppenbarligen inte tillräckligt med resurser eller så är vi för dåligt strukturerade eftersom antalet hemlösa ökar någon sorgligt mycket.
Så "just siffermässigt" ta bostäder som exempel.
Kens pappa är väl svensk, hur kom han hit utan tillstånd? Hur kan du ens jämföra Kenya och Sverige i fråga om välfärd? Har jag någonsin NÅGONSIN? jämfört Sverige och Kenyas välfärd? Den där förvridningen låter ju som Nabila i ett nötskal.
Hämta ikapp sig? Vad snackar du om? Är invandringen ett så stort hot att det krävs en paus i antingen invandringen eller vår välfärd? Hot? Jag ser invandring som en berikning för Sverige.
Mina närmsta vänner är invandrare och det bor väl runt 70-80% invandrare i mitt kvarter.
Hotet, som jag ser det är just SVERIGE.
Och JA, människor som kommer hit behöver hjälp dem första åren det tar att lära sig samhället, språket och komma ut i arbetslivet, vi är för dåliga på att ge den hjälpen just nu.
Ska ge dig ett exempel ur verkliga livet för att du inte ska missförstå mig igen.
En av mina närmsta vänner kom hit för några år sedan tillsammans med pappa, mamma och två bröder,
Myndigheterna gav tomma löften men hade inte resurser eller struktur att uppfylla dem, tillslut fick dem ett besked om att dem var tvugna att lämna Sverige.
Pappan hängde sig själv 3-4 dagar efter beskedet för att det skulle handla om en "krissituation" och därför fick barnen och mamman stanna.
Tycker du att vi hanterar situationen bra?
Isåfall, förklara det för min vän.
Den här situationen hade inte uppstått om dem hade kommit direkt till ett land som har resurserna. Finland?
Som sagt, vi behöver bygga upp en mycket smidigare process, bygga fler bostäder och strukturera oss mer om vi ska ge folk en ärlig chans till ett bra liv i Sverige.
Och JA, under tiden tycker jag med all rätt att, nämnt exempel, Finland kan hjälpa till.
Peys
Får väl också tillägga att jag läste något om att samma fråga var på tapeten i EU, att allt fler länder borde hjälpa till dvs.
Nabila är en sådan människa som ger en gåshud på ett mycket negativt sätt. Varför får man aldrig säga att invandringen är ett problem? Det är som i många andra europeiska länder ett stort misslyckande. Invandrare borde få prövotid och se sitt medborgarskap som ett körkort. Efter för många överträdelser så ryker lappen och man får packa väskan helt enkelt. Skulle köpa de kraven till 100% om jag själv immigrerade. Jag önskar att det borde gälla alla infödda svenskar med, men jag tycker inget annat land förtjänar att ta emot dem.
Du borde lyssna på Ysma, ni måste vara tysta!
Är det någon annan som har svårigheter med att läsa kommentarerna till Nabilas blogginlägg? Jag slussas bara till en annan version av samma inlägg utan kommentarer, är det bara jag som är dum i huvudet eller vad?
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel
Nabila är en sådan människa som ger en gåshud på ett mycket negativt sätt. du satte huvudet på spiken brutus
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Måste säga att jag för nån anledning känner att det här är en riktigt jobbíg tråd, samtidigt känner jag att det finns så mycket idioti inpackat i tråden att jag inte bara kan ignorera den. Håller med Mabande, Klockrent. Det jag inte riktigt förstår är all påhopp mot Nabila,...det är Ken Ring ni ska flippa på. Med det sagt tycker jag inte att Nabila har rätt i det hon säger, hon har verkligen problem med att förklara felet i det Ken säger. Hon är tydligen inte rätt person att kommentera den frågan, men ärligt talat vem är hon?, och vem är Ken Ring? Ken Ring är en av de mest kända hiphoparna i Sverige och relativt inflytelserik (även fast jag personligen inte är förtjust i hans musik). Det jag menar med det är att han självfallet måste vara mer försiktig med det han säger då hans ord troligtvis väger tyngre i folks öron än ifall en "nobody" hade sagt samma sak. Dumt av han att ens tycka till om en sånn sak när det är ett så känsligt och viktigt ämne och han själv inte är påläst, det svaret han gav var inte genomtänkt. Han förvärrar mer än han gör nytta även fast han egentligen vill väl.
Kommer inte på något roligt/intressant/inspirerande att skriva här. Ärligt.
Brutus - Varför ska ett medborgarskap ha prövotid? Den är ju avklarad i och med processen från uppehållstillstånd till medborgarskap.
Rocky - Varför skulle det vara omöjligt att förbättra läget utan att "stänga gränserna" eller liknande?
Sen, bara som en parentes:
* "
Ken kom ju själv hit utan tillstånd och någonstans att bo "
- "Kens mamma var från Kenya och Ken tillverkades där. Pappa, som är svensk, arbetade för ANC (...) bodde i Afrika i tio år innan de flyttade till Sverige där Ken föddes." /
Aftonblaskan backinnaday '99.
Det var m.a.o. inte riktigt som att han kom hit som ensamt flyktingbarn...
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande Jag har aldrig sagt något om att stänga ner gränserna, bara att vi bör hålla det i en takt som vi kan hantera, kanske ta ett tag till att se över hela systemet. Fokusera mer på att se till att dem som kommer hit får ett rättvist liv och att fler länder behöver involvera sig. För just nu hanterar vi det inte snyggt. Sen ber jag dig jättesnällt att inte göra som Nabila gör och dra en helt annan version av något. Men jag har lite energi över så jag kan upprepa mig igen. Nu citerar jag bara vad han själv sa i intervjun, är det inte rätt så får Ken stå för det. Han föddes i Sverige och växte upp med sin mamma ( hade inte mycket kontakt med pappan) hans mamma dog och dem åkte ner till Kenya för att begrava henne, svenska myndigheter tyckte vid samma tillfälle att han hade all sin släkt där nere och han fick ta sig tillbaka till Sverige på egen hand och hade ingenstans att bo. Så uppfattade jag det i alla fall? Om du kollar på intervjun som hela tråden bygger på så är det lättare att hänga med, vet att du är en klok man ;) Sen som någon annan skrev "han borde inte uttalat sig alls när han inte har mer koll". Malou ställde frågan rakt ut, Ken reserverade sig 2-3 gånger för eventuella missförstånd,han sa att han inte var rätt man att svara, men gjorde ändå ett försök. Mer tappert än korkat skulle jag säga. Peys
VARFÖR ÄR DET SÅ JÄVLA TABU ATT PRATA NEGATIVT OM INVANDRING? man är inte rasist bara för att man har en viss åsikt om det, herregud..
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Producent
2009-10-08 21:36
Därför att det låter skumt att säga att man inte har någonting emot invandrare men är emot invandring. Varför ska man vara emot något om man inte tycker illa om det?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Rocky - Ledsen om jag feltolkade dig, men vad är en "hanterbar takt"?spokie - För att den som snackar negativt allt som oftast itne gör det konstruktivt. Om du bara kan säga att "invandring är dåligt" så är det i förlängningen samma sak som att "invandrarna orsakar dåligheter" om du inte samtidigt tar och langar fram problematiken och ett lösningsförslag som inte går ut över (de presumtiva) invandrarna. 10-4, over...
Mabande Inga problem :) Med en hanterbar takt menar jag att mottagande, placering och uppföljelse bör fungera. Just nu fungerar mottagandet och placeringen (även om placeringen är knackig) uppföljelsen fungerar inte alls. Sen vet jag inte vad "hanterbar takt" innebär siffermässigt :P Tror som sagt på ett bättre samarbete mellan dem skandinaviska länderna. (och även dem Europeiska länderna) Peys :)
Klassikern från Mikrofonkåt, sann eller ej, är ju att Ken ska bli moderat när han blir rik. Det är lite samma visa här, sant eller ej. Jag har fått för mig att nettoeffekten av invandring är positiv. I och med att det föds färre än det dör i Sverige behöver vi lite hjälp med att få hjulen att snurra, och det är ju som bekant meningen med hela eländet. ;-) Rocky P21: Jag håller med om att Finland hade kunnat ta sig i kragen och försöka hjälpa till lite, men jag håller inte med om att vi har något att hämta ikapp. Kan folk hitta en syndabock så gör de så. Hade vi tagit in 5 invandrare de senaste åren hade vi hittat något annat att skylla vår olycka på. Tror inte Sverige på något vis hade varit bättre för det, snarare sämre.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Bakenman p26 I agree. "Hämta ikapp" var helt fel (klumpigt) ordval av mig. Jag tror som dig att Sverige hade varit ett sämre land, framförallt tråkigare land utan invandare. Det är jag den första att skriva under på ;) Det jag menar är att om tex (som nämnt så många gånger innan) Finland hjälper till ett tag så kan Sverige fokusera på att följa upp , analysera placering (lediga bostäder, lediga yrken etc. Så att sånt går smidigare till. Kanske ett "periodsystem" skulle fungera mellan dem skandinaviska länderna, där vissa länder tar emot mer under vissa perioder och dem andra jobbar med att följa upp och planera. Det tar idag flera år att bara få ett avslag eller godkännande, bara själva processen gör många psykiskt sjuka. Bara en tanke, kanske ej hållbar. Peys.
"Åt en rejält god vegetarisk kebabpizza" Va? Vaddå?
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
"Åt en rejält god vegetarisk kebabpizza" Va? Vaddå? Finns ju vegetarisk/vegansk kebab´kött´. Du kan få en sådan pizza i Kirseberg i Malmö (glömde vad hette pizzerian)
sorry för OT
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
House negro-jämförelsen kändes så omotiverad.
Get real, ni är säkert en bunt av rikemansbarn, jag bryr mig inte om ni är vita lr svarta lr mulat or whatever, men det märks LÅNGA vägar att ni är fakeasswannabehiphopers! haha.. det där lät ganska löjligt
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Det är ganska uppenbart att Nabila inte förstår det tal av Malcolm x hon har citerat. Talet handlar om strukturell rasism i USA och det finns knappast någon motsvarighet i Sverige, att Ken Ring skulle falla under termen "house nigger" bara för att han i en intervju säger att Sverige har tagit emot för många invandrare är rent ut sagt löjligt.