I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa Recenserar: J-son-Never Half Stepping.

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2009-11-26 19:26

Whoa Recenserar: J-son-Never Half Stepping.

J-son släppte sitt album Never Half Stepping idag, och Whoa har självfallet recenserat den.

Jag befinner mig i min firmabil på väg från Hisingen i Göteborg, radion är inställd på P3 och ut genom högtalarna ljuder något som jag inte känner igen. Att definiera vem det är som rappar på radion är omöjligt och det börjar göra mig rent utav förbannad. Vanligtvis så vet jag nämligen allt om allt vad gäller musik, inte minst om den hiphop som brukar spelas på P3. Stressen på grund av mitt arbete har gjort mig smått irriterad, men när jag kör in Tingstadstunnel och radiomottagningen plötsligt upphör, då kan man lägga till frustration på listan över mina nuvarande sinnelag. Med gasen i botten far jag igenom tunneln för att sedan skjuta mig ut i andra änden, just i tid för att höra vad det var som spelades på radiostationen.

Efter en lång och slitsam arbetsdag kommer jag tillslut i kontakt med en dator. Mitt sökande efter artisten på radion kunde börja. Jag hade med egna öron hört hur radioprataren sagt "Detta var Jason med låten Pretty Boy..."


Läs hela recensionen här.