Nr1 i skåne?
Vilken/vilka rappare är det som äger underground scenen i södra skåne nuförtiden?
Arlöv 232
Inte så många faktikst. Leslie tippar jag på. Malmö har varit lite glest nu när göteborgsrapparna samt stockholmarna tagit över det lite, men jag tippar på Leslie, Öris fyll på?
inte Leslie väl haha, kan väl inte räknas som en av dom på toppen!
inget ont om Leslie men men....
Frej!!! vem annars?
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary. http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/
Frej kan man väl inte kalla underground? Tay Tay, även om han inte längre bor där, så håller han den titeln!
I got more kicks than Jackie Chan.
Läste dåligt, och när jag nu gjort det bra så har jag ingen anning om vem som är nr1
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary. http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/
Producent
2009-11-27 19:33
jag kan lyssna på frej från skåne, nobody else. och frankykid, det där börjar bli gammalt att skriva... tycker du inte?
maarke!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Frankykid, du ska bara höra vad som kommer ut. Fy fan. Skriver till dig då så ska vi se. Absolut tay tay!
Marke
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Jag är en oberoende och objektiv källa som har svaret. R-man Skrotum Rapp-Stierna från Trendpickz och Dom Viktiga Skorna. Sen de andra i Rappare I Samverkan är rätt feta också. Som sagt, jag säger bara den objektiva sanningen.
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Frej är väl från Ronneby (Blekinge)?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Från Ronneby och bosatt i Stockholm/NKPG eller på resande fot. Dock färgad av Malmö. Hur man nu uttrycker det utan att det ska låta märkligt.
RmanSkrotumRapp P25 Word.
http://www.myspace.com/doncarlsson
Öris, chords och marke.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
*Gäsp*
At the gates of Eternity...
haha fuck marke och öris, det finns hundratals bättre underground rappare i skåne som inte bara rappar om hur fett det är att röka i varje låt.
Symboliserar alla dom sakerna du hatar, Kolla på min tomt där ligger planen som jag kapat.
Kabulja_86 P23 nämn en då? själv tycker jag att marke eller asma är väl ngra av dem. peeys out
Pleassure Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//
Chords är ju såklart överfet, men jag räknar inte direkt han till underground eftersom han backas av JuJu och sen så bor han inte ens i sverige längre. Öris har ju levererat låtar/mixtapes och inhopp utan nån större backning sen han starta, och han kör fortfarande vilket är grymt. Jag har inte så himla stor koll på nya skånska rappare, men är väll just för att man inte hör så mkt och hör man nått så är det inget som man fastnar för, så därför jag anser öris väger tyngst. Dom som har lite koll kan väll slänga upp lite namn så man får se
Bästa i skåne? Demko, inge snack om saken.
Vem fan är Demko?
Johannes_3:16 Idag 15:27 Skicka PM Gästbok Vem fan är Demko? kanske bra fråga ändå faktiskt. Sök hans namn på y-tube annars finns hans musik på www.swedish-rap.info.se... tro mig ingen blir besviken, han är sjukt bra
HAHAHA Demko e fan inte i närheten av bra. han kommer aldrig ens komma nära chords, frej, öris eller Professor P
agepee: du vet inte vad hiphop betyder. keff du är haha
sthlmcity: Sorry dude, men det där var inget vidare. Själv nominerar jag Chords runt 2003 då han släppte The Garden Around The Mansion som är en riktigt hård platta. Professor P är också väldigt duktig trots att han har släppt väldigt lite nu på ett tag.
rappareisamverkan-gubbarna e ju annorlunda och feta.
Chords, Öris & Professor P. Ingen speciell rangordning.
Keffat Liv klicken är väl tunga som sten.
Johannes_3.. de är nog smaksak eller något liknande iaf. Själv diggar jag snubben till max.
ÖRIS!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Maqs som släppte sitt mixtape här mångfald är fet=) så fel så fel o är jävligt fet låt o hela mitxtapet e bra
allt är en smaksak, från person till person vad dom tcker
marke
Hej, Träffat Jacob?
Underground? Chafic Mourtada (Rest in Peace)
Skulle inte kalla Öris och Chords underground.
klart öris e underground....
j-ro & maylay sparks är dom fetaste rapparna i skåne, följt av muddy fatigue med mc's som chukk rukkuz, k-slugga baby mike, addo & progress, stay gully!
Progress Evolution debut album Dynamics finns nu på itunes, spotify, wimp, amazon & CDS.
Chords utan tvekan, Öris är tvåa.
Beatboxare
2009-12-16 23:13
Var on the lookout för k Sluggah aka K Knast & KG Booms epnetplaythingy. Audi!
/KG BOOM
Producent
2009-12-16 23:52
varför göra såna här trådar? när man skriver vad man tycker får man ändå bara förfrågningen "du måste skoja?" .... "NEJ DÅ HADE JAG INTE SKRIVIT SÅ!!!!!!!!"... jävla whoa alltså, barnungar växer ALDRIG upp.