I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa intervjuar: J-Son

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Redaktionschef

2009-11-30 06:46

Whoa intervjuar: J-Son

Jag är sen, men Julimar Santos är ännu senare. Det är en blöt måndagskväll och jag irrar runt i Subtopia i Alby i jakt på studion där jag ska träffa J-Son. Tydligen har jag skrivit ner fel nummer eftersom rösten på telefonsvararen tillhör en kvinna i medelåldern. Moderna multimediamobiler gör lite nytta när ens abonnemang är från stenåldern och drar ett par kronor innan den meddelar att åtgärden avbrutits när man försöker komma åt mailen. Men förmodligen är det bara någon siffra som är omkastad så jag kör lite roulette och hoppas på det bästa. Det ringer åtminstone. Jag hör inte vem som svarar och sluddrar i ren panik ur mig en överdriven presentation.

– Tjena, vi blir lite sena. Har varit på möte inne i stan och sitter fast på E4an. Ber om ursäkt men vi kommer strax, säger personen i andra änden.

Lättad över att ha gissat rätt men föga förvånad över svaret. Det är bråda dagar för den albumaktuella göteborgaren. För drygt ett år sedan började låtar som Pretty Boy och Lookie Lookie spelas på radio och om bara några dagar är det dags för debutplattan Never Half Stepping (släpptes den 26 november, läs recensionen här). Det innebär allt annat än några åtta till fem-dagar och helgen i soffan.

En kvart drar förbi innan bilen rullar fram och vi går in i studion. Gänget från Same Blood Entertainment verkar ganska trötta allihop men J-Son är på bra humör...


Läs resten av intervjun på Whoa-bloggen!

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!