I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag publicerar ett SMS från Ken Ring

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-12-02 20:10

Jag publicerar ett SMS från Ken Ring

Jag fick ett sms från Ken Ring precis.

Jag har lagt upp den på min hemsida med hans tillåtelse.

Han är besviken över P3-nomineringarna.

Länk till http://www.ametistazordegan.com

Om ni kommenterar här, gör det även på hemsidan. Han kommer hålla koll på vad ni säger där.

Ametist - http://www.ametistazordegan.com

2009-12-02 20:35
Idag sover ett gatubarn hos mig i Afrika. Han grät av lycka.

WTF?!
Om du skulle fråga en plit vad deras främsta uppgift är så svarar de, "Att gripa brottslingar".
Istället för det korrekta, "Att värna medborgaren". Word MindGem
Rappare

2009-12-02 21:06
Det här kan man nästan publicera i Aftonbladet med en ledsen Ken Ring och sen gör något ett inlägg i "Tycka synd om mig bilder"-tråden sen.

Kan hålla med om att Lorentz och M. Sakarias inte platsar där. Dom är så jävla långt från hip hop så det heter duga. Ena snubben drar nån jävla låtsasengelska som småbarn gör för att kunna rimma. Pinsamt.
Men att Ken Rings platta ska kunna knäcka Stor och Näääk? Nej. Ken Ring är inte bäst i Sverige längre, har han ens varit det? Han hade sina glänsdagar under nittitalet men efter det har han i mina ögon sjunkit.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-12-02 21:16
Fan va töntig han är... "Min skiva är äkta hiphop, dom andras är oäkta" - boo-fucking-hoo. Det är alltid lika sorgligt när artister som i princip inte utvecklat sin stil sen dom började ska hata på artister som gör nånting nytt. Tycka vad man vill om Lorentz & M.Sakarias, men dom gör iaf. något som inte låter precis som allt annat i Sverige. Och att Promoe inte skulle platsa som nominerad är ett rent skämt, hans Svennebanan är en låt på skivan som är väldigt ironisk, dom andra låtarna spelar ingen roll eller?

Det är nice att Ken gör grejer för barn i Afrika, men det spelar ingen roll när det kommer till hans musik och folks åsikter om just hans musik.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2009-12-02 21:37
Promoes senaste är ju skit bra, tycker Promoe är med "hiphop" än vad Ken Ring är.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2009-12-02 21:48
Jag tycker varken Näääk eller Lorentz & M.Sakarias platsar där ..
Stor eller Muhammed Ali förtjänar det iallafall.
soundcloud.com/jerrones

2009-12-02 22:18
Jag tycker ni är rakt av pinsamma. Ska dessa album vara bättre än mitt senaste. Nej. Det är det inte. Jag säger inte detta som ett desperat försök att bevisa nåt. Men fan. Jag vet för fan vad hiphop är. Och det trodde jag också ni visste. Men idag känner jag mig mer beskviken på Sverige än någonsin. Idag sover ett gatubarn hos mig i Afrika. Han grät av lycka. Och det är skönt att det betyder så mycket för mig att jag ändå kan sova. Men ni verkar ha glömt vad som betyder nåt. Hiphop kallas det.

Jag sitter här och gapskrattar i min ensamhet jag. Har i ärlighetens namn inte någon benkoll på artisterna han jämför sig med, men Promoe är tusen våningar ovanför Ken Ring på alla plan (förutom vad gäller förortskidsens ÄKTAAHHH-tjafs) och att han ens orkar predika för en spegel genom att nämna Lorentz & M.S bevisar ju fan att han är ute och famlar efter halmstrån...

Sen det där lilla tillägget om att han dragit hem nån liten afrikansk unge känns ju inte som något annat än ett desperat försök till helgonförklarande- eller är det något som bevisar hans äkthet inom hiphop?... Herregud, Ken Ring- mannen som gav termen "ofrivillig komik" ett ansikte!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-12-02 22:50
Visst är det fånigt, men jag tycker han definitivt han hade förtjänat en nominering.
Boyz n the wood

2009-12-02 23:07
Ken är fan ljusår över de nominerades huvuden. Spelar inte i samma liga. Sen var hans lilla inlägg där lite mjäkigt, visst.

2009-12-03 02:04
Dem som syns och hörs mest får ligga mest...och blir nominerade..så har det alltid vart...sedan vi hacka flinta för att få eld.
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2009-12-03 10:35
vad fuck är det här lixom? varför så mycke hat? Lorents o m.sakarias men inte ken? är ni dumma i huvvet? vaffan tänker folk med nu förtiden.. ken ring är svensk hiphopens farfar. det här som sagt Pinsamt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-03 10:57
tycker det är rätt så korkat att säga att Ken Ring inte utvecklat sin stil sen han började rappa... Sätt på hans första platta och jämför med senaste plattan. Han har utvecklats och blivit så jävla mycket fetare bara dom senaste åren. Utvecklats = Uppgraderats. Folk verkar enbart tro att en rappare som utvecklas går från att göra sin musik till någon helt annan sorts typ av musik.
http://soundcloud.com/jasthesupacat

2009-12-03 13:12
P3 räknar väl på det som har spelats mest på deras kanal, inte kvalité... eller? 90 % av artisterna är från Stockholm, bara det liksom.. inavel så det stänker om det. Vem fan bryr sig om p3 egentligen? Kenta borde veta bättre. Det är 2009 och klassisk hiphop får inget utrymme i media. Och lägg märke till att jag menar klassisk och inte äkta. Folk blandar ihop äkta med klassisk. Äkta är ett fånigt ord!!
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2009-12-03 13:17
Nya tider.. Spelar ingen roll om Ken Ring, eller nån annan för den delen, gjorde bra grejer förra århundradet. Finns ju både nya och lite äldre förmågor som släpper 100 gånger så bra grejer och kämpar med promotion osv.

Han borde "Ta´re luungt!"
va?

2009-12-03 13:31
Vadå spelar ingen roll vad man gjort tidigare? Det är som att säga, någon okänd gör Svennebanan och han/hon blir nominerad? Låter inte det fucked up?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-03 14:00
Hahaha.. "Promoe – Kråksången" och "Stor – Nya Skolans Ledare" är oerhört mycket bättre än Ken Rings senaste album, förstår inte alls varför han orkar grina egentligen.

2009-12-03 14:14
Är det någon som har rätt att klaga över att inte vara nominerad så är det Organismen med sin senaste skiva.. Det är det bästa svenska albumet på flera år för helvete, flera nivåer över allt annat och mer äkta än något Ken Ring någonsin skapat.

2009-12-03 14:35
"Eo Näääk i'ma let you finish, BUT I HAD ONE OF THE BEST ALBUMS OF ALL TIME! ALL TIME!"

Nä men seriöst. Han förtjänar en nominering. Tycker man inte det har man inte hållit koll på svensk hiphop

2009-12-03 15:00
jeppehehe P20

WORD
Your crew is full of more faggots than greek mythology.

2009-12-03 15:03
sthlmcity

Det är inte vad man gjort för 10-15 år sen som man får pris för. Om han varit nominerad skulle det rent ut sagt vara ett hån mot alla de andra som jobbar dubbelt så hårt för att höras och synas nurförtiden. Har inte hört ett skit om Ken mer än att han bor i afrika och lirar fotboll med ungarna.
va?

2009-12-03 15:37
word på Jeppehehhe.

2009-12-03 17:21
Att folk hatar på Promoe är helt jävla sjukt, han gjorde EN "komersiell" låt, och den var en diss till alla svenskar i stort sätt.
Sen att han gjorde det med ett sånt beat är bara jävligt fett, då jag kan sätta min vänstra hand på att Svennebananer går loss till skiten på klubbar osv.

Jag skulle röstat på Mohammed Ali, eller på Promoe med Kråksången, vilket var ett sjukt jävla Album!

I'm Out
Bless

2009-12-03 17:22
"Eo Näääk i'ma let you finish, BUT I HAD ONE OF THE BEST ALBUMS OF ALL TIME! ALL TIME!"

2009-12-03 17:45
lurkstyle, att folk gnäller är väl att han påstår att låten inte är kommersiell. alltså inte att han står för att han säljer ut sig.

jag tycker också det är synd att kens platta inte fick vara med, kolla albumlistorna i år, den e i toppen där. hoppas på näääk, han kom med nåt nytt

2009-12-03 18:06
Han har ändå en poäng i de han säger!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-12-03 18:33
gangster-rap har väl aldrig vunnit ngt pris
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."

2009-12-03 18:48
Väldigt fånigt av Ken Ring, går knappast att ta på allvar. Synd att han ska envisas med att nu och då komma med dessa skrattretande uttalanden.
Rappare

2009-12-03 20:14
Word Jeppehehe!

Är det nån som ska ha det är det ju Organismen..

2009-12-03 20:54
Word Jeppehehe Håller med er att organismen. Är snubben som ska ha ett pris om någon.

Och ken's uttalande är ju patetiskt.

2009-12-03 22:04
Trodde Ken diggade Näääk
Producent

2009-12-03 22:26
Jag tycker att Ken har en poäng, han släppte en bra skiva. Men juryn till P3 guld väljer nog inte vilka som ska bli nominerade till årets hip hop efter vem som är mest hiphop. Precis som att de inte väljer vilka som ska bli nominerade till rock för vem som är rockigaste.
Soundtrack of Our Lives vann ju en grammis en gång för årets hårdrock.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-12-04 00:02
men är inte stor och mohammed ali nominerade?

jaja, stor är självskriven ändå. vinner inte han är något fel.
på riktigt alltså. han tar över hela scenen.
Rappare

2009-12-04 01:23
Maskinen got my vote.

Tycker inte Ken ska håll på sådär, palla gnälla över en sån sak. Han kom inte med, känns som att han borde kunna smälta det.
 ööööööööööööööh

2009-12-04 01:32
Ken är inte aktuell på samma sätt längre, Organismen har väl aldrig varit aktuell (okej, Mobbade Barn). Jag säger inte att deras plattor var dåliga (inte lyssnat mycket på Kens), utan att de inte är aktuella rent kommersiellt. Hur bra musik man än gör inom genren hiphop så räcker det inte om det inte spelas på radio. Om två snorungar bestämmer sig för att göra ifrån sig massa oljud och sen kalla det musik (Lorentz och M.Sakarias) så är väl det okej, däremot förstår jag inte att det blir kommersiellt.

Kommersiell musik är skit, förstår inte logiken alls i det. Hoppas att Mohammed Ali eller Stor vinner.

2009-12-04 01:45

Dagens.

Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2009-12-04 02:02
organismen ska fan inte ha ett skit förutom förbud på mikrofonen...Alexis weak där emot ! ge honom allt!
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2009-12-04 02:53
Haha, fan vad pinsamt! Att dissa är en sak, men det här var ett kasst sätt att göra det på. Skärpning. Och Ametist - har du inget bättre att skriva om?
www.mofetajerre.se
Rappare

2009-12-04 08:23
hahah, Promoe, Näääk Och Stor är ju långt över honom

2009-12-04 14:53
Tycker fortfarande Organism ska vara med bland namnen där med hans senaste skiva ;S
Your crew is full of more faggots than greek mythology.

2009-12-04 15:13
Ken borde var med, lätt. Brukar tycka det är töntigt med allt äkta-snack men att Lorentz och M. Sakarias är med e ju faktiskt bara sjukt pinsamt.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Producent

2009-12-04 15:17
för inte så längesedan hyllade Ken Ring näääk och sa att han var svintung osv... nu när han får bättre betyg så har folk spottat på hiphop?
Admin

2009-12-04 15:27
Tycker lätt att Ken borde fått plats framför Lorentz & Sakarias. Men sådana här nomineringar och prisutdelningar blir aldrig rätt, hur man än gör blir folk missnöjda och lite så ska det väl vara. Men visst, ibland kan det bli lite väl kommersiellt och för lite rötter. Bara det att man buntar ihop hiphop och RnB (vilket man gör över hela världen) visar på hur fel det egentligen är.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-12-04 16:03
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2009-12-04 16:19
Varför tjurar Ken varje gång han inte kommer med nått, samma sak hände när han inte kom med ung 08 förra året. Det börjar bli löjligt, eller försöker han bygga upp en hype inför grammis.

2009-12-04 18:44
han måste ju driva, gick ni på den lätta?:o
oh wait...
CIRKEN ÄR SLUTEN VOL.1 SLÄPPT!

2009-12-04 19:25
Ken har gjort ett sjukt fett album... att han hetsar upp sig över ett sånt värdelöst piss pris som P3 Guld

2009-12-04 19:33
ahh men herregud vad patetisk han är, jag tycker alla förtjänade det bättre än han.
jag hoppas på stor eller mohammed ali dom förtjänar verkligen det här
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)

2009-12-04 19:51
Ken borde gå före 90% av de nominerade, pinsamt vore annat! Inte för att han är MER hiphop än ngn annan utan för att han är en artist som turnerar, släpper album etc alltså: AGERAR SOM EN ARTIST! Folk verkar ha glömt av vad en artist är! Man ska ju fan inte bli nominerad bara för att man är från Sthlm som det känns i Näääks fall, vad har han gjort förutom släppt ETT album?

Sen det där med att hans album är HIPHOP. Tom det känns passé att snacka om. Ärligt, idag kan Markoolio anses som en representant för svensk hiphop om man lyssnar på svennebanan och lorentz. Varför är inte Markoolio nominerad förresten?

2009-12-04 20:03
PDYLAN, för att Markoolio inte släppt någon skiva.

2009-12-04 20:21
Jag kan inte förstå hur folk kan hata så mycket på Kens album... låter det för gammalt? ååh han är fast i hur det lät på 90-talet, han måste utveckla sin musik?

Näääk är fet, han är en utav mina favorit rappare och jag tycker det var ett löjligt uttalande av Ken eftersom P3 guld bara är ett pisspris som inte bevisar någonting.

Däremot håller jag med honom om Lorenz & M. Sakarias... Men nästa år kommer han ändå inte bli nominerad pga att E-Type släppt ett större album... Vaddå han rappar ju? Ska vi inte kalla det hiphop?

2009-12-04 20:24
håller med PDYLAN, hiphop har blivit en passé grej här.Precis lika löjligt det var i slutet av 90-talet här då folk snacka om äkta och riktiga skallar är det även idag, fast helt och hållet tvärt om... Oooh kolla på mig jag har ett par trumpetbyxor, Hulk Hogan mustasch och dissar folk för att dom inte diggar det. "Oooh bara för att du ska vara så jävla äkta"