I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Petter - Fast För Evigt (Ny singel!)

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2010-01-15 15:24

Petter - Fast För Evigt (Ny singel!)

FAST FÖR EVIGT

Äntligen kan jag skriva det här inlägget och lämna ifrån mig den här låten. Som jag har väntat. Jag känner inombords att det här är fantastisk musik och hade jag vetat 97-98 att jag skulle göra en sådan här låt som lät så här hade jag aldrig trott på det.

Den här låten är ett ställningstagande och beskriver ett sinnestillstånd som jag befinner mig just nu och har befunnit mig i väldigt länge. Jag är högst passionerad när det kommer till Hip Hop och framförallt svensk sådan. Det har inte slutat eller stannat av sen jag kom in i det. Allt har bara växt till sig och blivit starkare. Jag tror fortfarande vi har en lång väg kvar innan vi når den positionen vi borde ha men det är kanske nästa generation som kommer få se till att målet uppnås. Saker i vår omgivning förändras, men samtidigt så är det ofantligt mycket runt omk ring oss som förblir. Jag kommer aldrig sluta kämpa eller slåss för vad jag tror är rätt och därför är jag helt enkelt "FAST FÖR EVIGT"

Collén & Webb står bakom produktionen och gör också det för hela albumet "En Räddare I Nöden" som släpps i vår.

P.S OBS, bilden ovan är inte skivomslaget utan bara en ironisk bild. Jag hoppas att ni förstår det och inte tolkar det på något annat sätt.

//SAXAT FRÅN PETTERS BLOGG

Albumet En Räddare I Nöden ges ut i vår på Pope Records.

Lyssna på nya singel här:

Länk till http://nyheter24.se/bloggar/gatuplanbloggar/petter/

Singeln släpps nästa vecka på iTunes Music Store, Spotify och andra digitala butiker.

Trevlig helg!

POPE