I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Frispråkarn "jag är singel" är det nåt tidigt april skämt det här?

Svensk Hiphop - Allmänt

2010-02-06 21:22

Tycker det är kul att dom breddar musik stilarna i Melodifestivalen. Men förstår ju att dom som väljer vilka som ska medverka inte har nån koll på svenskhiphop. Fattar inte hur den skiten kom med. K-one gjorde sitt men kunde ju valt bättre artist. Men finns vell inte så många som vill ställa upp i en sån tävling antar jag?

Nya singeln "Natten är min" ft Armin Starmo släpps snart!
www.klubbkoll.se/www.nattstad.se/phenomenal
MOVE ENTERTAINMENT

2010-02-06 22:06
Tänkte samma sak faktiskt. Ingen svensk rappare hade kunnat stå på Melodifestivalen och sjunga "Jag är singel" och lyckas. Beatet var fett men både temat och reffen kändes... hur ska jag uttrycka det... jävligt dåliga.
:)

2010-02-06 22:16
Nu såg jag inte det men kan knappst tro att det blev något bra. Dogge är med nästa lördag med låten Hippare Hoppare haha :P

2010-02-06 22:20
haha hippare hoppare, låter ju riktigt lovande...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-06 23:26
Fronda var med och försvann. Synd eftersom jag gillat honom.
Låt oss nu be till gudarna att frispråkarn en gång för alla försvinner.

Och förbjud honom att associera sig med svensk hiphop.

Angående Dogge så har det tåget, så att säga, redan lämnat stationen ju :)

2010-02-06 23:28
hahah kan inte annat än att hålla med
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)

2010-02-06 23:43
Många hatare det skall finnas.
Tyckte han gjorde bra ifrån sig, låten var inte heller dålig faktiskt.

Fortsätt språkarn!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-07 00:05
Jo den var djup, innehållsrik, rimmen som vanligt i världsklass och han lägger den lika tight som han brukar! Sorry men det var typ det pinsammaste jag sett och tyvärr skämmer han ut scenen som jag försöker försvara med sin dumkaxiga wannabegangsta-attityd osv.
Så jag tillhör nog hatarna är jag rädd :)

2010-02-07 02:34
Im a hater!

tyckte de va pinsamt att se tyvärr.

har dock aldrig gillat frispråkarn heller så de va inte en direkt nyhet att jag inte uppskattade hans bidrag
Detta är min forumsignatur
Lyricist

2010-02-07 08:33
jagtycker man borde dra en tydligare gräns för vad svensk media ska få kalla för hiphop...
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2010-02-07 12:22
Tyckte han hade ett av de starkaste bidragen faktiskt, ifrån den deltävlingen.
soundcloud.com/brormusk/sets

2010-02-07 13:11
Dogge och Frispråkarn. En fatalt wack och en medelmåtta.
http://www.johnlemon.se - varje dag

2010-02-07 13:51
Länka låten

2010-02-07 14:52
En av de bästa igår, men ändå en värdelös låt.

2010-02-07 14:57
Den låten och Salems bidrag var dom enda som var okey
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)

2010-02-07 17:55
fortsätt frispråkaren, do your thing! =)

2010-02-07 19:29
Det kommer jag göra.. det har bara börjat! Man vet att det börjar gå bra när hatet kommer ... helt världsklass!

2010-02-07 19:38
Inget fel på frispråkarn!
han har släppt bra låtar innan, som jag dock inte minns namnen på..
jag tror snarare det handlar om att hiphop/en rappare inte riktigt platsar i en melodifestival, eller schlager-festival som det alltid hetat. Schlager är en genre, då ska det stå mellan Schlager artister.. om det fanns en sån tävling för ändast svenska rappare så hade ju frispråkarn kammet hem en hel del tror jag. men inte här tyvärr. Grattis till att du fick möjligheten att vara med iaf!! det är ju skitstort! det ska du ha all cred för, frispråkarn!

pz!

/oBx

Länk till http://www.obxonline.se
Rotten Gothen 2013
Producent

2010-02-07 19:53
Ett av dom sämsta bidragen jag någonsin hört i melodifestivalen. Grattis!

One Day.
Rappare

2010-02-07 21:00
Jag tyckte han gjorde det bra egentligen.. fan inte många rappare som ställer upp i Melodifestivalen? Nu kanske det inte är "rätt" musiktävling eller nåt sånt men va fan, so what?

Tkr rimmen och reffen var jävligt svaga annars tkr jag han lira rätt snyggt egentligen :)

All hype is good hype.

/Spiken

2010-02-07 22:06
någonstans man kan kika på bidraget?
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-02-07 23:11
Sjukaste av allt är att folk sitter hemma och glor på skiten
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2010-02-07 23:47

2010-02-08 01:25
såg den på tv för en stund sen...helt vedervärdigt faktist!

2010-02-08 02:26
Måste fråga honom hur dyrt det var att köpa sig till Melodifestivalen.. för det måste vara ett skämt att han står och representerar svensk hiphop? Jag vart överlycklig när jag hörde att en rappare skulle få vara med.. skämdes när jag hörde språkarns låt. Vad är det för jävla tema när svensk hiphop äntligen får visa framfötterna i Melodifestivalen!?

Han är duktig.. men hans stil funkar inte. Hans teman funkar aldrig. Kläder kanske man inte ska hänga upp sig på men han ser ut som en riktig pajas.

"Jag är singel".. nej jag drömmer..
That's how it is.

2010-02-08 08:50
tyckte låten va okej, refrängen sög dock. Men man fattade ju att det temat inte skulle funka i melodifestivalen. Jag tror inte hiphop i allmänhet funkar i melodifestivalen.
Det va rätt tragiskt att se.

2010-02-08 11:38
Phenomenal P28

Phenomenal P28...Du skulle inte klara av att stå en enda sekund på melodifestivalens scen innan du sket på dig. D e för stort för dig, grabben... då ingen vill veta av din "musik" och då du är van att kicka själv i pojkrummet...
Stick härifrån med dina tama rhymmes och din kropp och ansiktstryck som är lika med NOLL!

Och angående frågan om detta är en aprilskämt, så kan jag garantera dig om att din låt/video med hamish som ni spämade ut, va ett fett stort skämt.... Vad tror du lo?

(Inlägget ändrat av Gogaku p.g.a. personangrepp 2010-02-08 16:32:48)

2010-02-08 11:57
O du är frispråkarn eller? Oavsett hur dålig rapparen du dissade precis var (Jag misstänker att han suger...inte helt olikt dig) så kan du tyvärr inte säga så mycket efter den här låten, alltså nu bryr inte jag mig om att du reppar svensk hip hop dåligt o sånt för melodifestivalen är vad den är, men din låt är dålig, asså det är DÅLIG MUSIK om det för4klarar min ställning bättre. Ska nog sätta på Amy Diamond och lägga på en Fronda vers som feat. tror att det kommer bara bättre ändå.

PS. Inte konstigt att du är singel

2010-02-08 12:09
MRsalesman
Nä,,,Frispråkarn har sitt eget konto, å behöver inte gömma sig bakom andra alias. Fråga whoa admin vad gäller ip adress å så vidare om du inte tror... Jag bara reppar...
Tycker han e kung!
Inget emot dig MRsalesman ...alla får tycka som dom vill.... men jag blir spyfärdig när andra keffa rappare som Phenomenal ska lägga sig i.... och starta negativa trådar då han är det sämsta av det sämsta vad gäller artisteri och musik. dot

2010-02-08 12:12
Luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugn nu, jag tänker inte kolla ip adresser jag bryr mig inte, du verkade ta åt dig som att du vore frispråkarn, hans manliga älskare eller familj. SÅ vilket är det?

Sen förstår jag din kritik mot en annan rappare som är lika dålig eller sämre, men vi får inte glömma att alla har åsikter oavsett om dom är bättre eller sämre. jag kan inte rappa alls (tror jag) men jag tycker vilt till höger o vänster ändå

2010-02-08 14:27
haha tycker ändå det är rätt stort att man ens vågar ställa upp på melodifestivalen som rappare. & varför skulle folk tro att frispråkarn är "svensk hiphop" för.. låter som några 14åringar har varit inne här och tar musik på för stort allvar.. Dock var låten inte så mycket att hänga i grannen, men funkade.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-02-08 14:57
The_Dictionary P20
Då kanske du kan förklara det för mig tack.

2010-02-08 19:40
Inte den fetaste tracken man hört med frispråkarn, men den hade sina ljusa sidor.. Tror ba detta va ett bevis på att hiphop inte hör hemma i melodifestivalen!
Producent

2010-02-08 19:55
kan det inte vara så att hatet är just för att skiten är så pass dålig att den bara är värd hat?

låten är ju trotsallt riktigt, riktigt riktigt,riktigt....riktigt dålig.

2010-02-08 21:55
sjukt bra PR för K-One å ha en produktion med i melodifetivalen oavsett..

sveriges sound är fett eftertraktat och hett även i USA (har iofs varit länge). och att ha detta i CV't gör det inte svårare att få jobba med större artister i staterna.. så biggup K-one!

http://www.kalvinhiphop.com

2010-02-08 22:10
Så jävla medelmåttig, Tafatt, ingen känsla i någonting. Jag hade aldrig i helevetet rappat den här låten för milijoner svenskar!

Men props att han ändå står där och gör sin grej! Jag ska inte vara helt negativ! Det är inte många rappare som hade stått i hans ställe på det sättet! JAg tycker inte låten va dålig utan den va ingen hit och i sammahanget med TV och publik så sög den!.

2010-02-08 23:55
Tyckte faktiskt Frispråkarn gjorde riktigt bra ifrån sig.. Även om refrängen var ruskigt uselt och själva koreografin var vedervärdig!

Restrerande tycker jag faktiskt fungerade riktigt bra! K-ones produktion är som vanligt, toppklass!

Tror däremot att ett hiphop-influerat bidrag skulle kunna slå inom våra gränser!

2010-02-08 23:58
Tycker det va helt ok, speciellt för schlager festivalen. (som jag förövrigt avskyr) Men detta gick ju att lyssna på.. Finns bra mycket sämre musik inom svensk hiphop..

2010-02-09 00:23
"april skämt"... aprilskämt möjligen !!!!

2010-02-09 05:35
Marxx

Skulle jag skita på mig om jag stog på en Melodifestivalen? vad vet du om det. Har aldrig haft någon problem med min scen närvaro. Men själv skulle jag aldrig medverkat där. Du får tycka jag är keff lika mycket som jag tycker Frispråkan är keff. Har man inte rätt och tycka vad man vill längre? Jag vågar iaf stå för vad jag tycker.

Fick första dåliga intrycket av han när han la en kaxig freestyle på VAKNA, där han utrycker sig på lördag kommer jag bli känd, du kan sticka hem, och säger Frispråkarn i varannan rad och att han är bäst typ hela tiden på olika sätt. Det blev pinsamt.

Det här fick jag i min gb

frispråkarn
2010-02-07 19:20
Jag ska vara ärlig mot dig ... du är talanglös! Lek inte ball din nolla!

frispråkarn
2010-02-07 19:22
Du harvar på med dina keffa låtar... det verkar gå bra. Bad Boys blev en riktig hit!

Frispråkarn
Det är kul att du utrycker dig, tål du inte kritik eller? Jag har sett många skriva värre saker i sina bloggar efter ditt frammträdande. Vad du tycker om min singel med Hamish "Badboys" eller mig som artist gör inte ditt framträdande och låt bättre.

Jag vet inte hur du är som person, jag vet bara att jag tycker att dom kunde valt bättre bidrag om det skulle vara hiphop i melodifestivalen. Sen vad du tycker om mig och min musik skiter jag fullständigt i. Du ville bli känd av melodifestivalen, då får du vara beredd på att få lite kritik med.

MOVE ENTERTAINMENT

2010-02-09 06:17
Här är videon som dom syftar på som är så keff! Nya videon kommer snart.

Älska eller hata

MOVE ENTERTAINMENT

2010-02-09 10:39
"frispråkarn
2010-02-07 19:20
Jag ska vara ärlig mot dig ... du är talanglös! Lek inte ball din nolla!

frispråkarn
2010-02-07 19:22
Du harvar på med dina keffa låtar... det verkar gå bra. Bad Boys blev en riktig hit!"

....

Alltså för det första undrar jag ju hur gammal frispråkarn är och för det andra borde man inse att man inte kan trycka ner folks åsikter med förolämpningar, speciellt inte över internet.
:)

2010-02-09 11:42
Frispråkarn verkar ju vara en riktigt tönt.

Phenomenal P28
Du är bättre än han

2010-02-09 13:01
Tycker hela denna tråden är ett jävla skämt om jag ska vara ärlig. Phenomenal, du säger hela tiden att "du inte bryr dig", men varför gjorde du denna tråden från början då? Det är okej att inte gilla en annan artist, jag tyckte inte Frispråkarn var bra i melodifestivalen men so what? Vem fan orkar sitta och hata på internet på en annan artist som kommit längre än en själv? Digga eller hata, men snälla, sluta smutsa ner internet med sånt här jävla gnäll...

Sen att du använder tråden för att göra reklam för din egen musik gör allting riktigt patetiskt... Pajas

2010-02-09 13:43
Låten som Frispråkaren framförde på melodifestivalen är väl skriven av honom själv? Eller har har missuppfattat det hela?

Sedan tycker jag inte riktigt att folk håller sig till det viktiga i den här historien, huruvida man tycker att en svensk rap-artist bör eller inte bör ställa upp i melodifestivalen är ju ganska orelevant. Grejen med Frispråkaren är ju att han inte är någon vidare duktig MC. Dåligt och stelt flyt, mycket nödrimm, och en allmänt dålig scennärvaro gör honom till en i mängden som bäst!
Har man inte öron och ögon till att höra och se detta bör man nog inte lyssna på hiphop överhuvudtaget!

Min teori är att det helt enkelt är kompis-props, yes-men och ryggdunkare som fått honom att halka in på ett bananskal och börjat spela i en liga som han som artist inte är mogen för.

Jag hoppas att hela hiphop-sverige skrattar åt det här (eller, det vet jag att dom gör ;)

2010-02-09 14:29
Frispråkarn = sjukt smart....

vem ids scribbla en kontaktannons och vänta på svar när man kan droppa i TV att man inte har en bitch..? :)

Han lär ju inte vara singel länge till om han nu inte trivs med det, även om låten sög.
http://www.myspace.com/splitkeysbeats

2010-02-09 19:57
hahahahaha jag dör, vafan är detta? är ni fullt seriösa? Förolämpningar o skit mot varann blabla. Jag tror att det är många här som inte skulle våga stå på en sån scen som på melodifestivalen. Tyckte frispråkarn inte var helt värdelös som vissa tycker, lugna ner er förfan! Och vafan, så dåligt kan ni inte tycka det var? skämmigt....

2010-02-09 20:18
& varför skulle folk tro att frispråkarn är "svensk hiphop" för..

För att hon den blonda presenterade frisåråkarn och bidraget typ som "en av sveriges största hiphopartister" eller motsvarande. Konstigt att det bara är vi nördar på whoa som sett honom och "den ena dan är den andra lik", samt när han inte kan bete sig på en battle-scen, förut... (och JA, BT var bättre...)

Även frispråkarns presentation av sig själv som person och artist gjorde att jag kröp ner under filten och skämdes.

I allt hat finns dock några ljuspunkter;

Dansarna. Kvalitet.
Kläderna. Även om typ alla sågar dessa tycker jag fan att han klädde sig bra. Call me faggot.

2010-02-09 20:36
Sjukt kass låt, värd hatet eftersom han fick representera hela hiphopkulturen. Undrar om han känner sig nöjd med att sälja sin själ till djävulen för en nästsistaplats i en deltävling i melodifestivalen.

Det här är dock höjdpunkten på hans karriär så vi borde vara glada, vi lär inte se mycket mer av honom.

2010-02-09 20:38
Dumbo, menar du att nån stackare kom efter honom? vem?

2010-02-09 20:40
Jenny Silver - A Place To Stay