Frispråkarn "jag är singel" är det nåt tidigt april skämt det här?

Svensk Hiphop - Allmänt

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
dääm! det luktar hat härinne..

Tror att 99% av er som säger att ni skulle nobba melodifestivalen om ni fick chansen snackar skit! Skulle ni mot all förmodan göra det är det just för att ni inte skulle palla trycket.
Det är förmodligen bland det största du kan göra i Sverige. Språkarn fick chansen och tog den. Helt rätt!

Angående låten så var det helt rätt tema, beat osv. Självklart ville han gå vidare, och chansen är nog större med en låt som "Singel" än en som tex "Den ena dan e den andra lik" (som är mer "hiphop" i vissas öron)

Kalla mig vad ni vill nu, men efter i lördags så tror jag fler människor i detta avlånga land som känner till Språkarn än, tex, Afasi. (Vill bara poängtera att jag inte har något alls emot Afasi, bara ett exempel)
Efter det att skivan släpps 1 mars, så kommer han förmodligen bli en av landets största. Lita på det!

Vidare så är det förmodligen ett faktum att "Singel" kommer att spelas rätt mycket i sommar. Och förmodligen i just den klubb där ni hatare befinner er i. Och varje gång ni hör den, kan ni tänka att det ramlar in en peng i Språkarns fickor :)

Det är inget att hymla om, jag har jobbat ihop med honom, vi är polare, dock är detta inga kompisprops. Jag har sett allt han krigat för på nära håll, och jag kan säga att jag ser upp till Språkarn. Snubben vet hur man jobbar och krigar för att nå dit man vill..

PS. Vill inte göra några påhopp men Phenomenal är allt annat än just fenomenal..

I ain't rich bitch! | www.myspace.com/sanchezbeats
Medan Kristian "Phenomenal " Petersson gjort "badboy", så har Frispråkarn pungat ut 3 videos där musiken talar för sig själv.
Kristian du kommer inte ens att komma i närheten av en utav dessa låtar. I shit you not!

Allt detta har han gjort utan bolag! Kristian jag välkomnar dig att arbeta lika hårt som Frispråkarn....
Men för att inspirera dig lite så kan du få höra hans första singel "Du är min bror" från hans nya album ("Dom kallar mig disträ", Warner Music Sweden) som kommer ut den 1 Mars!

Sanchez: Om man har syftet att våldta sin egen karriär för lite shine så deltar man i Melodifestivalen. Eller om man är en bortglömd föredetting.

Nej, Frispråkarn kommer bli bortglömd efter det här. Man kommer komma ihåg honom för den här låten och endast denna. Gissar att hans platta säljer i kanske 1000 ex.

Frispråkarn kommer bli en ny Fronda. Skillnaden är väl att Fronda var ganska rolig en gång tiden med sin våldsironi. Frispråkarn har alltid varit lika tråkig och seg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Marxxx

Det är kul att du backar din homie till 100%.
Att hans skiva släpps på Warner är för mig också en gåta.
Jag tycker att han inte har någon kännsla och att hans tonläge gör att rappen är helt monotom. Du får skicka hur många videos som hellst och låtar med han.
Håller med insdel att han fått spela i en liga som inte han är redo för.
Ni lackar för lite kritik det är ju något man måste tåla.

Nya singeln "Natten är min" ft Armin Starmo släpps snart!
www.klubbkoll.se/www.nattstad.se/phenomenal
MOVE ENTERTAINMENT
Ja men herregud mkt hat är det ju, finns ju minst en handfull rappare på den här sajten och i etern som gör låtar minst lika corny som melodifestivalbidraget och hyllas för det... Då man kritiserar dem är det direkt nån som börjar böla.

Jag tycker inte heller att festivallåten va nått att hänga i granen men de andra låtarna som postats här av Frispråkarn va helt aight...

Frispråkarn du låter iaf inte som en "whoarappare" så det ska du ha credd för.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hoppas han fick bra betalt i alla fall! :)

Jag såg det, och trodde spontant att det var något specialanpassat till melodifestivalen för att få lite rampljus... alla vet ju att riktig musik inte går hem, det ska vara en viss typ av dålig musik för att svenska folket ska rösta på skiten.
Är det på det viset så kan jag leva med det, att du kan göra bättre skit "på riktigt".

Men om du gick all-in, slog dig för bröstet och var stolt, kan jag inte annat än att hålla med majoriteten i Topicen.
Dock är jag i grunden sjukligt avig till svensk hiphop.

Jag tyckte däremot att kläderna var helt ok
Rock out with your cock out!
sverige är fullt av grymma rappare, så va gör dogge och frispråkarn där?, blir så trött....
soundcloud.com/jerrones
JERRAAA

Ja för festivalen brukar ju vara fullsmockad av feta mcs... Imponerande på vilket allvar folk tar denna tävling
snyggt jobbat håkan! synd att det inte gick bättre!
"frispråkarn
2010-02-07 19:20
Jag ska vara ärlig mot dig ... du är talanglös! Lek inte ball din nolla!

hahaha
Konse''
Producent

2010-02-11 08:20
frispråkarn
2010-02-07 19:20
Jag ska vara ärlig mot dig ... du är talanglös! Lek inte ball din nolla!

HAHAHAHA, frispråkarn, enda bra med din låt var det som k-one gjorde. gör det dig till en mer talangfull jävel då? fuck vad pinsam du är. på riktigt. haha.
Producent

2010-02-11 08:21
och jag är fan nästan säker på att k-one och bucc också tycker du är keff, dom vill bara ha sin del av kakan så dom syns mer. stackare.
DMAt - låter som några 14åringar har varit inne här och tar musik på för stort allvar.. Dock var låten inte så mycket att hänga i grannen, men funkade.

Låter som någon som är jealous because he can't feel the music. Musik påverkar folk, musik är vad som tar många fram i livet. Det är det bästa som finns att sätta sig på tuben med mp3n och bara låta tankarna falla när musiken slår till.

Om ingen var kritisk och passionerad.. hur fan skulle det låta då? Undrar varför du är registrerad på en community där musik är i fokus och sedan påstår att folk här tar musiken för allvarligt. Visserligen så måste ju playahead kidsen landa någonstans.
That's how it is.
Helt otroligt dålig låt. Förstår inte grejjen. Låten trådskaparen droppade "bad boy" sög dock lika mycket, om inte mer.

Båda två borde lägga ner. O då menar jag inte att vara taskig eller något. Men ni kommer inte komma någonstans. Jag lovar. Ni slösar bort tid.

Depprimerande..
http://www.myspace.com/porrstudion
http://www.myspace.com/mrdekoy
http://www.youtube.com/porrstudion
Moroten: Haha, du har inge vidare koll du då! Språkarn är nämligen signad av Warner numera och släpper sitt andra album genom bolaget den 1:a mars..

Dessutom var han med i Melodifestivalen. (Om du missade det så handlar tråden om det)

Så att säga att ni inte kommer att komma någonstans är fel i Språkarns läge. Sedan har jag inge vidare koll på vad Phenomenal sysslar med.
Asså kommer nånvart? Han kommer ju lätt får mer fitta om vi ska vara ärliga, kanske inte 1'a klassens hängmörd svenne pussy men iaf endel karlstad/svennebanan håla kvinna. Pengar? Blir nog inte så mkt ändå, lär ju inte sälja så mkt iom att det förmodligen är riktigt dålig musik, oavsett om man är arbetarklass, 15 årig tjej som vill lyssna på en snygg kille rappa eller om man är en äkta OG..kan tänka mig att han får in en liten slant på lite spelningar tills folk inser att dom var dumma och förblindade och slutar gå. Sen är karriären slut i den mån den någonsin existerade i vi kan alla snabbt konstatera att han hade pimpat ut den hårdare på ett lager i Oslo.
Sanchez

Tack, hade ingen aning om att man hade lyckats om man varit med på melodifestivalen och åkt ut första på första ronden. Inte heller att man lyckats om man signat på ett bolag och släppt skiva i ett så litet land som sverige. Om du missat de så ska jag berätta en liten hemlis för dig... Det finns inga pengar att tjäna som rappare i sverige, speciellt inte om du rappar på svenska.

moroten

Sen, hör och häpna, så finns det faktiskt folk som sysslar med musik för att det är roligt
hiccory P24

Knappast Frispråkaren i alla fall. Att stå och skrika "Jag är singel" i melodifestivalen gör man bara för att få pengar eller fitta.

hiccory: kom igen använd hjärnan nu, dumboleifi satte huvudet på spiken (hur svårt det nu var?) man ställer inte upp i melodifestivalen med sånt för kärleken till musiken.
Lite missförstånd, killen sa åt båda aktörerna att lägga ner då de aldrig skulle komma någon vart med musiken... Om folk skulle lyda det rådet skulle det i princip bara vara timbuk o markoolio kvar, iaf om att vara signad pluss ställa upp i melodifestivalen inte är att komma någon vart.

Sen, verkade han inte ha det rätt kul på melodifestivalen...?
dumboleifi P20
Precis!

Moroten

Återstår att se hur lyckad denna resa kan bli. Men för mig så har han redan lyckats bra mycket bättre med det du räknar upp än de flesta svenska rappare/akter.

Så det du menar är att de flesta "stora och kända" rapparna i Sverige inte har lyckats pga att de släppt platta i Sverige som är ett så litet land?
Petter, Ison & Fille, Timbuk, Afasi, Maskinen, och i stort sett alla som kör på svenska och inte når utanför Sveriges gränser, är alltså misslyckade i ditt påstående. Intressant.. Vill du vidareutveckla det?

Sen om man tjänar deg på det eller inte är en annan historia. Att lyckas handlar inte för mig om hur mycket pengar man tjänar.

När de presenterade honom sa dom "En av Sveriges mest omtalade rapartister". Det tyckte jag var lite komiskt sagt. Jag tror inte att så många utanför whoa ens har hört hans namn tidigare.

Hmm...faktiskt bättre än jag trott. Bättre än Frondas bidrag, sedan är det såklart inte i det forumet de bästa svenska hiphoplåtarna kommer fram. Men ett steg i rätt riktning törs jag säga.
Hur menar du då? Med rätt riktning? Att melodifestivalen ska bli bredare, eller att hiphop ska bli mer folkligt?
Jag tycker att när hiphopmusik kommer fram såhär, så är de fler som tycker att hiphop inte är en "seriös" genre. Tänk alla som knappt har koll på hiphop och ser detta, de tänker att det här är sveriges mest omtalade hiphopartsist och tänker kanske att så här låter det.

Det är ungefär som att Björn Rosenström eller Robert Broberg skulle vara proggens största artister.

måste nog bar rätta ett par saker som har sagts i denna konversationen.

att säja att dogge aldrig skulle komma någon stans med sin musik är väl redan ganska bevisat fel med tanke på att han var lead singer i latin kings.

och att jämföra frispråkaren i samma shanger som ett text geni som fronda köper jag inte heller. fronda hadde radio hits ochså inte bara djupa och flumiga texter.

sätter du på rullar fram så känner fler igen den en den här låten även efter detta tv upträdande.

sist men inte minst så ser jag inte felet med att få in lite pengar, lovar att 99% av rappare här hadde tackat jag om de blev erbjudna en plats i melodi festivalen.

p.s här har ni ett klip som vissar att dogge redan varit ganska stor med sin musik.

Army of the Pharaos
vill se någon här ha ett sånt här upträdande. om någon har haft det så posta fil PLZ
latin kings skapade till stor del svensk hip hop så ja dogge har rätt att vara med i melodi festivalen och tjäna lite cash om han vill
Army of the Pharaos
BBJ P21

*Genre

Dogge har ju kramat ur dom sista dropparna ur sin karriär så låt honom försätta och försörja sin familj bäst han vill. Bra musik? Sorry dude!
Spakur - Ful, Äcklig & Singel fick fan nobben till melodifestivalen. Det var några år för tidigt tydligen.
Ridå
Frispråkarn: Dom kallar mig disträ

(Warner Music Sweden)
Relaterat

HIPHOP. ”Jag har hustlat länge, men nu är det dags”. Var det bara jag som satt med skämskudde när Frispråkarn introducerades i Melodifestivalen?
Låten, ”Singel”, var knappast mindre pinsam och dessvärre kör Håkan ”Frispråkarn” Bäckman samma koncept rakt igenom albumet ”Dom kallar mig disträ”. Influenserna är tydliga, Frispråkarn har lyssnat hårt på Snook, Adam Tensta och Maskinen.
Helt okej om du frågar mig och även om det inte hördes i tv har Håkan Bäckman faktiskt ett ganska bra flow. Problemet är bara att hans egen version av dansmusik-möter-rap låter som eurodisco från 1995. Tunna synthar och vidlyftiga allsångsrefränger med damkör.
Och det här med ”Frispråkarn”?
Jag hittar ingenting på plattan som jag inte kan föreställa mig i en text av... typ Christer Sjögren. Som också varit med i Melodifestivalen.

Länk

http://meny.nu/musik/skivrecension/1.754913-frisprakarn-dom-kallar-mig-distra
Nya singeln "Natten är min" ft Armin Starmo släpps snart!
www.klubbkoll.se/www.nattstad.se/phenomenal
MOVE ENTERTAINMENT

"Det här är riktigt shit med vass lyrik, fan vad jag spyr på PLASTIG MUSIK, min klass är unik"..... Sen uppträder han i Melodifestivalen med låten SINGEL, saaaay whaaaat ??! Vi behöver inte säga något mer, han dödade sig själv :P

Språkarnas nästa platta borde heta "Slöseri På Beats".
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Fortfarande inte lika stort skämt som din radioreklam för pappersgrossisten. Men så går det då ledsagaren har semester.