I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa recenserar: Mofeta & Jerre - Bomben

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Redaktionschef

2010-02-10 01:37

Whoa recenserar: Mofeta & Jerre - Bomben

Från Whoa-bloggen:

Den senaste tiden har det pratats mycket om 80-talisterna. Generationen som inte kan ta hand om sig själv. Generationen som fick allt, men som varken gav eller ger något tillbaka till sina medmänniskor. Politiker som Jan Björklund målar snabbt över problemet på oss och inte föregående landsmän. Inte heller den ekonomiska krisen som infann sig på 90-talet tycks vara orsaken till att vi är som vi är.

Vi har målats ut som kriminella, lata och alkoholister. Allt är en jävla röra och många gånger vill man gärna kunna släppa all den skiten. Mitt botemedel är musik. Jag tar med mig min mp3-spelare överallt och den hjälper mig genom alla känslor min hjärna kan tänkas uppleva. Idag har jag även turen att kunna lyssna på något som kommer från min egen generation, nämligen Mofeta & Jerre.

Bomben är debuten som Mofeta & Jerre har jobbat på sedan 2006. Våra äldre medlemmar har säkert följt Mofeta mycket längre än så, då han redan 2002 blev utsedd till “Whoas bästa rappare” i vårat audioforum och året därefter upprepade bedriften när han bytte från engelska till svenska. Väl på vår startsida fick han under 2004 en smärre hit med Flyttfågel och den tillhörande demon med samma namn rymde även andra populära låtar som exempelvis Vd och Till mitt liv. Många kunde nog redan då känna att det var något speciellt med rapparen, han var...


Läs recensionen i sin helhet på Whoa-bloggen. Klicka här!

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!