|
|
|
|
|
vilken sorts hiphop föredrar du?
shue!
tänkte att det kunde vara kul att höra vad majoriteten av folket på whoa gillar för slags hiphop, dvs ( underground, club, soulfull t.ex) fast det finns såklart många fler att välja bland!
så nu vill jag höra, vilken är just DIN favorit "sort" av hiphop? :D
over and out!
// dyslex-c
(Inlägget ändrat av bylund_90 2010-02-22 21:27:01)
det sägs att tid är dyrbar men jag har inge deg! ------------------------------
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Jag gillar all, men bryr mig nog mest om texterna.. fast är väldigt svag för soul soundet. Melodiska refränger är the shit också!
|
|
|
Grime, elektronisk och som juiz sa, är väldigt svag för soulsoundet.
|
|
|
jazz - soul, texter
Mc's are crawling out, eavery hole in the slums, You Be allright like blood money in a pimps cum, -Nas
|
|
|
håller med er andra faktiskt, att bra texter är a och o!
personligen så gillar jag lite blandat.. skitig underground hiphop som inte anpassar sig för den stora massan och håller det äkta. samhällskritisk hiphop känslofylld hiphop med texter rakt ifrån hjärtat. och även hiphop med mycket själ, avkopplande beats och tänkeställande texter. (:
det sägs att tid är dyrbar men jag har inge deg! ------------------------------
|
|
|
jag gillar framförallt hiphop där du känner att rapparen inte på något sätt kompromissat för att få sin skit spelad på radion. jag fattar också att de behöver dra in deg som alla andra människor, men ändå kan jag inte undvika att känna så mycket respekt för vissa rappare/grupper.
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
|
|
|
glad hiphop som fortfarande har substans och soul. låtar med teman och texter som kan vara kritiska men upplyftande på samma gång.
http://www.johnlemon.se - varje dag
|
|
|
|
|
|
ord bajs
Hej, Träffat Jacob?
|
|
|
Genuina produktioner med akustiska instrument. "Älskling jag är hemma nu", "Snook svett och tårar".
- Soul n' all that jazz.
Tag i tid Tulo! Tag alltid Tulo!
|
|
|
Korkade texter, helst om vapen och knark över syntiga beats med 808'or och snabba hihats.
Gärna en skrikig refräng också.
Redline!
|
|
|
Som postum och gärna lite boom bap
|
|
|
Rap. Gillar breakdance också!
|
|
|
Korkade texter, helst om vapen och knark över syntiga beats med 808'or och snabba hihats.
Gärna en skrikig refräng också.
C/O sign på den. Sen får det gärna var en låt om en bortgången homeboy med.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
|
|
|
Smutsig hiphop såklart, rå skit med blytunga beats! Finns inge skönare...
Suburban Who?
|
|
|
Korkade texter, helst om vapen och knark över syntiga beats med 808'or och snabba hihats. Fast west coast istället för dirty south :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
New york 90-00 där gjorde den bästa hiphpen
Från gatan till kåken, från kåken och ut.<br> Till livet man lever tills sagan är slut.
|
|
|
Jag har ganska strikta regler när det gäller musik och är då insnöad på boom bapljudet. Men jag kan ibland gå åt andra håll.
Ena dagen är det Timbuktu och Looptroop, annars är det Maskinen, någon gång blir det Tech N9ne, sen kan det bli Wu-Tang, Big L och Gang Starr. Det sistnämnda är dock att föredra.
|
|
|
Jag tycker det är svårt att säga exakt vilka som är bäst osv för jag älskar så mycket men jag tror att New york a la 90- tal, Dirty South 2000-tal är väll det jag lyssnat mest på sedan tycker jag om grime, fransk hip- hop, west coast och den alternativa elektroniska hip-hopen(spank rock, BBU, The cool kids)också.
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
|
|
|
Provokativ lyricism, gärna historieberättande.
Påminnelse: Rap är musik.
|
|
|
jag gillar råa och hårda beats med texter som inte är gjorde för att spelas på radio. fast jag gillar endel kommersiellt också, man blir glad av sånna låtar o det e jobbigt att lyssna på massa djupa texter hela tiden, det blir tråkigt i längden
|
|
|
|
|
|
dödar hiphop med smutsiga beats och munnar som behövs sköljas med tvål!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
dödar hiphop med smutsiga beats och munnar som behövs sköljas med tvål! kunde inte sagt det bättre
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
|
|
|
Knarkglorifierande,våldtäktsförhätrligande,barnamördande och allmänt psykad musik a´ la rappare i samverkan. Kaxigt ordbajseri/kritiska texter a ´la MBMA stenhård cold killer rap a ´la Cypress Hill
I´m Scrammel, no not like scrambled eggs I´m the weird strange dude with fucked up legs
|
|
|
kvinnoförnedrande hiphop ska d va - mycket "hoes, bitches, suck my dick" å sånt gillar vi.. ;)
|
|
|
|
|
|
Mörk hip hop. gärna agressiv eller lite vemodig. gärna 90 tal
|
|
|
Mokum P19: är du sarkastisk eller?
Ridå
|
Moderator
2010-03-05 20:26
|
Jag tycker att det är jättesvårt att plocka ut en grupp/låt som på något sätt ska representera den hiphop jag lyssnar på. Men allt som oftast lyssnar jag på hiphop som säger mig någonting. Textmässigt är det mycket samhällskritisk hiphop som snurrar, och på senaste tiden har jag märkt att jag gärna nickar på huvudet i takt med lite mer "rockig" hiphop.
Men hey, jag kan lika gärna nynna med i refrängen till Geto Boys - Damn it feels good to be a gangsta alla dagar i veckan (som är en av världens kanske bästa låtar).
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
|
|
|
@ Töntnörden ne varför skulle jag?
|
|
|
haha, jag drev bara. såg kul ut att det kom ett seriöst inlägg helt plötsligt. skitig 90 är klockrent!
Ridå
|
|
|
|
|
|
Jag gillar eastcoast grejer från 2002 som låter som eastcoast grejer från 1997.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
|
|
|
MF doom, Madvillain, Madlib, Jaylib, J dilla, King i divine, Nefarious, Wildchild, Lootpack, K-def, flying lotus, Prefuse, mos def, Necro, oh no, exile, fashawn, johnson & jonson, Lord Quas, Rjd2, endel låtar med shazaam, DITC, Diamond d, Girl talk, OC och AL tarba!!!
|
|
|
1992-1998
U little motherf#cker- If you aint got nothin' nice to say then don't say nothin'!
|
|
|
Jag föredrar hipåhop mellan 98-2003-2004 ungefär.
|
|
|
Jag älskar melodier och rytmer fett mycket - Bra musik helt enkelt...Jazz är ett bra exempel...
Sen för egen del blandar jag Club / RnB / HipHop till en salig blandning där allt det som för mig ger den där sköna känslan expresses IT!
PaZ!
|
|
|
Förresten, dag att pynta en ny kategori kanske här på Whoa, vad sägs om HipsterHop? PaZ!
|
|
|
Jag gillar hip hop, inte Hip Pop som dom spelar pa radion nu for tiden. Jag alskar hip hop kulturen, jag alskar riktig Rap som sager nagonting i texterna och min favorit artist e 2pac, for den mannen sa verkligen vad han tyckte i sina texter RIP.
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO
|
|
|
lite soul, gärna känslor , inget jävla skitsnack om hur coola dom är. Shazaam är en av favoriter även fast hans "vi röker fett mycket weed så vi måste bo granne med en brandstation" Gärna guitarr beats och en en riktigt bra text!
|
|
|
K-Os och Pigeon John stajjjjjjjl ska det ha.
Catchigt, men ändå med vettiga texter och ett grymt sound.
|
|
|
rough, rugged & raw funky boombap flava med lite jazz på toppen!
http://arealdope.blogspot.com http://youtube.com/PG023
|