Organismen och EyeN'I utmanar på Forever-beatet!
Jag lät "En kärleksattack på svensk hiphop"s lyssnare bestämma vilka svenska MCs jag ska utmana som får köra på det grymma Forever-beatet. Resultatet blev ett sms-rekord, det kom in fler än ett sms i minuten under en hel timme. Det blev inga mindre än giganterna och lyrikens mästare Organismen och EyeN´I som fick flest röster. Idag ringde jag dom och båda tackade JA efter övertalning, vilket innebär att de nästa fredag den 26/3 ska köra minst en minut var, en efter en, live i studion. Båda har olika stil, det ska bli sjukt roligt att se vad dom gör av det. Det här blir historiskt! det här måste du lyssna på live genom webben när det sänds. Här är beatet: och här kan du plugga Eminems vers, rulla in ca 4.50 Det här ska bli så fett! Info om hur, när och om programmet: Till En kärleksattack på svensk hiphop! (Inlägget ändrat av Oracle 2010-03-18 12:28:37)
Ametist - http://www.ametistazordegan.com
Jäävlar vad skoj! Det här ser jag framemot!
"Visst är det vackert.."
Eminems vers i Forever är typ omöjlig att slå, ska bli kul att se hur grabbarna står sig!
Åh fan :D Ska bli kul o se, Organism ftw !
ska bli kul att höra organismen variera sitt flow! (hoppas iaf att han gör det)
Ska bli intressant att höra resultatet.. Även om Eminems vers på detta beatet mer eller mindre är omöjligt att överträffa så gör de nog bra ifrån sig. Hoppas även att Ågren switchar upp sitt flow lite, han har i princip haft samma tempo på varje låt de senaste åren.
feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeett!
rätt coolt väl. men c'mon, slå eminem på denna? lyrikvis kanske, men inte i helheten. stör mig dock att jag verkligen hatar detta beatet...
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
"Slå" Eminems vers? Hur "slår" man en vers? Genom att rappa så snabbt som möjligt eller genom att få fram vitsiga saker? Det viktiga är väl att rapparna presterar bra, oavsett flow? Om målet är att "slå" Eminem känns det lite väl upplagt för att vi ska få höra samma flow hos MC efter MC då de vill överskina mr Mathers. Lite väl snävt mål kanske. I övrigt, grymt fett initiativ, även om jag tycker lite som föregående talare om beatet.
Kan bli intressant, men slå em, funkar inte så:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hoppas nu verkligen att Organismen inte kör med samma stela flow han har haft den senaste tiden
"rätt coolt väl. men c'mon, slå eminem på denna? lyrikvis kanske, men inte i helheten. stör mig dock att jag verkligen hatar detta beatet... " som att sno godis från ett barn
njut
Eye N I har i mina öron aldrig släppt speciellt bra musik, men har skills och är en duktig entertainer... Om det skulle va en tävling så tror jag han skulle ta hem det...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nu är jag igång men det sedvanliga hatet igen...men vad ska Eye N'I döda? Han flyter dåligt, skriver dåligt men ni tror att han kommer vara fet på beatet? hade iofs varit fett att bli överbevisad men jag tvivlar fan'ta mig verkligen starkt på det!
MRsalesman Det är väl bara jag som skrivit att jag tror han skulle ta hem en tävling mellan honom och organism 12? Anledningarna att jag tror han gör det är pga inlevelse och variation, det ska ju vara live, inte "låt" vs"låt". Och vem har sagt att han skulle döda någonting?
aha asså det var inget påhopp mot dig eller ngt, det är bara att när Eye n'I kommer på tal så kommer det alltid anhängare (rätt självklart) vilka jag inte kan förstå alls då killen är riktigt dålig på alla sätt. Men visst han kanske är en bra performer jag förstår bara inte hur man kan maskera dåliga rim/dåligt flow med teatraliska hippedy-hoppy lekar. time will tell!
MRsalesman Jo jag förstår dig precis, men det är få svenska rappare som kör busta/luda teatern och live i radio tror jag det står sig mot rätt mycket mot det mesta, inte så man sitter o lyssnar på repeat för att försöka analysera vad som va mest skillat blir nog det som ger mest intryck... Sen verkade jag missuppfattat hela tråden när jag ser lite mer noggrant för de ska tydligen tävla mot eminem och inte mot varandra hehe
smaken e som.. jag tycker vissa stunder eyen visat ett magiskt flow..
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
jo det är ju det som är grejen också, dom ska gå "upp" mot Eminem hur det nu ska fungera! Aja det är ändå en lite rolig tävling men jag ser inte av dom som någon favorit att köra på beatet, kanske org12 textmässigt men ingen av dom annars....hellre Chords o kanske lite nya sthlms förmågor eller ngt, hade vart kul med ngt fresh! men det är min åsikt Ågrens bäst före datum gick ut för några år sen (ang. flow texter kan han fortfarande skriva) o Eye'N'I kom aldrig dit ÖHT
Afasi är ju den enda svensken som skulle kunna mäta sig någorlunda med Eminem.
o Eye'N'I kom aldrig dit ÖHT jorå :)
snabbare flow blir automatiskt bättre? hahaha
Om Afasi tog ut techno dildon ur röven o satsade lite så hade han garanterat kunna göra ngt fett. Bra exempel där
Ska bli intressant, men Eminems vers är ju inte från detta cosmos
basic instructions before leaving earth..
"rätt coolt väl. men c'mon, slå eminem på denna? lyrikvis kanske, men inte i helheten. stör mig dock att jag verkligen hatar detta beatet... "som att sno godis från ett barn haha, tyckte jag va roligt! ^^
för övrigt så håller jag med som ngn sa att Afasi hade kunnat mäta sig, flow,text mässigt, faktiskt!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Stor skulle kunna kicka fet skit på det här beatet också. Men han är iofs nice på alla beats.
Fan vad fett, blir dock svårt att slå!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Oj då, Eminems vers har ju alltid övertaget oavsett framförande...han är Eminem . Det i sig då med tilläget bra lyrik plus schysst flow kommer att ge de svenska herrarna en match att minnas.PaZ!
Den enda som hade kunnat göra detta "lika bra" som em på svenska är Afasi, och tror förövrigt inte ens att afasi kan göra det nära lika bra så.. "poängen" med detta blir lite naaaah, men ska helt klart bli kul att se vad dom kan göra =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Gillar absolut inte beatet, men blir kul att höra Ågren på det. Även jag hoppas att han mixar upp flowet.
Tjena, ett litet missförstånd här. Det här är ingen tävling. Det handlar om en manifestation på vad man kan göra på beatet, och lyssnarna valde de svenska MCs de tycker skulle göra det bäst! De ska komma in och göra beatet rättvisa. Det är ett beat som ovanligt många kommenterat med uppskattning och kärlek. Organismen och EyeN´I fick lika många röster. Att jag framhäver Eminems vers är för att han gör det så sjukt bra. Som ett exempel bara. Vi gör det här med kärlek. Ledsen för det klumpiga formuleringen ursprungligen i tråden. Hoppas ni inte är besvikna. Det här kommer fett!! - Ametist
Ametist - http://www.ametistazordegan.com
fet grej, men är varken ett fan av beatet eller ems vers...
håller med dig superturbo, eminem snackar bara en massa jibberish med hackigt flow imo
Tycker eye'n i är grym ja! specielt i mtv freestyle session, dock tog allyawan hem hela skiten, men tillbaka till topic, skulle kunna tro att öga och öga skulle ta organismen bara för organismen börjar bli lite tråkig nu, samma gamla all the time!
Yours truly, Slobe
MC'ing för mig handlar om att 1. Ha en egen stil. 2. Variera sig. Eye n i är en sån rappare, som lyssnar på ett beat och kommer på ett nytt flow och inte kör på samma i varje låt som dom flesta svenska rappare gör. För er som påstår att han är dålig, han är helt enkelt över era huvuden.
word!
håller med dig superturbo, eminem snackar bara en massa jibberish med hackigt flow imo haha, ett sånt uttalande talar för sig själv. sjukt korkat.
hackigt flow.... can you believe kids these days?
Självklart hoppar alla em-lovers på en sålänge man inte ger em en komplimang för exakt allt han gör, men man borde kunna argumentera liiiiiite tydligare än:
eminem snackar bara en massa jibberish med hackigt flow imo Men whatever... Förövrigt är jag glad att dom har ändrat line-up'en på detta beat. Fler rappare, och även intressantare rappare. Detta beat är till för fler än 2st tycker jag.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
can you believe kids these days? LOLOLOL, P20
vafan körde de inte? (lyssnade iförsig bara den andra timmen)
Moderator
2010-03-26 18:04
Metromani Det har tydligen blivit ändrat. Lä mer
här .
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_