I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hip hopens eurotechno-sound utveckling

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2010-06-08 19:14

Hip hopens eurotechno-sound utveckling

Lyssnade idag på radion och fick höra Medinas nya låt antar jag. Något i stil med "Alle´". Blev så grymt besviken då det i princip var ett gammalt 90-eurodance beat a´la E-type stuk på beatet och själva soundet. Jag har alltid tyckt att speciellt Sam-E är en grymt duktig mc, men att höra han på det där kändes så lågt.

Ända sedan Lorentz och sakarias körde igång deras eurotechno beats sound så känns det som att "den stilen" har spridit sig och blivit en slags "innegrej". Lyssnade sedan nyss på Eminem och Lil Wayne som tydligen hade kört på ett just Blaze beat som samplat "Haddaway - What is love".

Jag hatar verkligen att sitta här som nån gammal bitter gubbe och säga "det var bättre förr", men min känsla är att idag så kan man inte riktigt skilja på pop/ hiphop längre. Det har väl sin försklaring i och med att idag är hiphopen så populär på topplistor osv.

Men att grymt duktiga rappare och andra personer ska köra samma grej, känns bara som ett jävla nederlag. Har aldrig gillar Lorentz och sakarias. Nu hoppas jag för guds skull att jag slipper höra tex fjärde världen köra på beats som är som "rednex - cotton eye joe", men man blir fan orolig.
Nu vet jag att fjärde världen förmodligen aldrig skulle göra något sådant. Men vafan är vi påväg? Tycker som sagt att hela den här Eurodance-beat-stilen känns så jävla dålig och låg.

www.sexstyckenstryk.com