I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dj Premier + Svensk MC = Sant?

Svensk Hiphop - Allmänt

2010-06-30 16:41

Dj Premier + Svensk MC = Sant?

The major U.S. producer DJ Premier has chosen to work with rap artist Prop Dylan from Borlänge, Sweden. The well known producer is behind the works of Jay-Z, Christina Aguilera, Notorious BIG & Alicia Keys to mention a few.
He was part of the acclaimed hip hop duo: Gang Starr, which is considered the most influential hip hop group of all time.
DJ Premier is known for his instinctive feel to pick up the artists who he believes need more attention in the music business. Prop Dylan is the first from Europe that he produces.

Källa:
http://www.propdylan.com

Svensk Hip Hop historia på G..?

Catapults Ent.
Redaktionschef

2010-06-30 18:20
Shit, bara att gratulera.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent

2010-06-30 19:11
fyyyyyfan vad fett!
 https://soundcloud.com/jakkthemixer
Rappare

2010-06-30 19:18
Rätt åt prop dylan, han är grymt jävla underskattad!!

2010-06-30 19:22
fy helvete.sjukt stort. Prop dylan öppnar dörrar.
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
Skivsamlare

2010-06-30 20:52
damn, stort ju.
Blir det ett helt album, ep eller liknande?
http://soundcloud.com/majestictwelve
Ask beavis i get nothing but head.

2010-06-30 21:11
Är väl ändå inte första från Europa han proddat åt? :S

Men oavsett, detta är historiskt! Bara att gratulera, ser fram emot att få höra resultatet.

2010-06-30 21:54
Skitkul för Prop Dylan, men Logophobia som han kört med tidigare är fan bra tung han med. Hoppas det är ett album, där hälften är DJ Premier och resten är Logophobia, vore kul.

2010-06-30 22:26
Det kommande albumet kommer enligt hemsidan bestå mestadels av Logophobia-produktioner.
Catapults Ent.

2010-06-30 23:24
Det ska bli ett album där Dj Premier kommer ha producerat en (eller flera, saken är ännu oklar) låt/låtar.

Stort jävla grattis till Prop Dylan, alltid tyckt han vart nått i hästväg så detta är välförtjänt.

2010-06-30 23:39
Aldrig lyssnat mig in på honom, vet inte varför, men han e ju inte dålig. Roligt som fan iaf att en svensk rappare får chansen att collaba me Premier !
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-07-01 00:20
Jag lyfter på min hatt
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-07-01 12:24
tungt att någon svensk gör något synd att det är Premier bara haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-01 13:00
Hur kan det vara "synd" att det är Premier ?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Producent

2010-07-01 13:25
därför att han och hans gäng tror väl att dom är bättre än premier. eller så är det avundsjuka :)

fett som fan detta.

GAIA
vem/vilka är de andra då?

2010-07-01 14:41
Ähh käften DalastDon (Chubby?). Vad har du någonsin åstadkommit, snacka skit om folk på internet? Bara lägg ner.
Att DJ Premier producerar är stort. Grattis Prop.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-01 14:57
Det är inte bara stort, det är ENORMT !

2010-07-01 16:26
Fruktansvärt fett! Kommer att passa Prop Dylan perfekt också. GRYMT TUNGT!

2010-07-01 18:50
swuuuuejt

2010-07-01 20:32
vem/vilka är de andra då?

Hmm, för att nämna en svensk, Neneh Cherry kanske? :)

2010-07-01 21:22
Fortfarande synd att det är premier :D

2010-07-01 21:50
de var banne mej de finaste jag hört sen jag konfirmerades!

2010-07-02 08:20
Riktigt stort och kul för både sverige och Prop!
Premier brukar ju inte ta sig för vilken som helst, så detta är ju ett kvitto på att Prop Dylan verkligen är bra! Att legenden Premier proddar åt han är ruksigt kul!
www.sexstyckenstryk.com
www.myspace.com/mattiasingo
www.myspace.com/dickochingo
Producent

2010-07-02 11:18
GAIA P28
fett, fast hon bor ju inte i sverige, så det kanske är lite så dom räknar ;) hehehehe

2010-07-02 11:33
När vi var med Premier i danmark så sålde han beats för 4000 dollar för indie artister i europa så egentligen kan vem som helst göra detta :)

2010-07-02 11:40
jo fast 4000dollar är nog rätt mkt för någon som inte tjänat 4000dollar på sin karriär ens.

2010-07-02 11:47
Yeah Prop! He does it good when he does it!
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
Producent

2010-07-02 12:45
DalastDon P29
så om han säljer beats för 4000dollar, så kan vem som helst få gratis av honom? jag hajar inte.

2010-07-02 13:31
nej syftar mer på att den som har 4000 dollar kan också jobba med honom så det är inget märkvärdigt. Det är som att säga wow jag fick ett flak cocoa cola av Coca Cola när vem som helst kan gå till Netto och köpa ett flak det är ingen big deal så enkelt är det.

2010-07-02 13:37
Så DJ PREMIER som hela världen gillar, älskar, har en åsikt om, mannen som arbetat med allas favoriter osv förtjänar inte att nämnas i en tråd när han ska prodda en svensk rappare men när DUUUUUUUUUUUUUUUUUUU och ditt fantastiska crew gör beats till folk som young joc, pada doc, sir smoke a lot west coast ridaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa så måste du göra en tråd varje gång och fortsätta skriva i dom när ingen bryr sig. nämen ok, iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiingen dubbelmoral alls.

Jag menar ledsen att folk tyckte att detta var fetare än dina nyheter. Inget hat mot dig, du gör säkerligen din grej, men din attityd är wack som fan och din avundsjuka lyser genom.

2010-07-02 14:55
Hahaha, MRsalesman B-)

2010-07-02 15:27
ger du mig bara B- på det? bättre in IG iofs men jag siktade alltid högre...får börja fuska!

2010-07-02 16:09
HAHAHAHAHAHAHAH om du tror att jag blir avundsjuk för att Dj Premier har proddat Prop Dylan e du fan cp å riktig. Jag tyckte till och med att det var fett att något hände för honom jag tyckte bara det var bull att det var DJ Premier när det finns så mycket bättre att välja mellan :)

Så du kan gärna vara lack och bitter på mig jag tycker bara att det finns inget märkvärdigt med Dj Premier

2010-07-02 16:50
DalastDon P29

Det finns inget märkvärdigt med dig din fjant

2010-07-02 19:02
DalastDon P29

Menar du seriöst att det inte "finns något märkvärdigt" med DJ Premier? Kan du verkligen stå för de orden? Tänk efter innan du svarar för det var något av det dummaste jag någonsin hört i hela mitt liv, :S

Nej, man måste inte gilla Primo's grejer alls, det är en fri värld, smaken är som baken, men vi snackar om Big L, NAS, GangStarr, KRS-One med många, många flera varav just deras mest legendariska alster är DJ Premier proddade. I ett hiphopforum låter det konstigt att inte gilla Premier när han har gjort så sjukt mkt så sjukt länge till så sjukt många..

Tycker du skämde ut dig där alltså, brukar ge props när det går bra för er och när du postar info om vilka ni proddat osv men detta inlägget var fånigt. Barnsligt.

2010-07-02 19:04

Bara ett exempel..

2010-07-02 19:07
Om du jobbar med en producent ifrån tidig 90 tal som egentligen inte är så galet aktuell idag tycker jag verkligen inte att han är något märkvärdig.

DET ÄR MIN JÄVLA ÅSIKT ATT TYCKA SÅ. Hur det är att skämma ut sig vet jag inte trodde att man fick tycka vad man ville om producenter osv.

Ingen kan säga till mig vad jag ska behöva tycka om när det gäller hiphop så enkelt är det och man är inte dum i huvudet bara för att man inte gillar Premier som enligt er verkar vara hela grejen.

2010-07-02 19:31
Man får tycka vad man vill om smaken men det är bara dumheter att påstå att DJ Premier av alla personer inte är "något märkvärdigt", tycker du inte det?

Låt säga att en person tycker att Obama är en dålig president. Om han kom på besök i din hemstad så hade det varit märkvärdigt. Ungefär samma status för hiphopen har Primo som Obama för presidentämbetet.

Jag riktar min kritik till ditt ordval, inte din smak.

2010-07-02 19:44
DalastDon Ta och tagga ner några hekton. Visst har du rätt i att smaken är som baken och att alla har rätt till en åsikt, men du måste ju inse hur konstigt det låter när du säger så där. Här sitter vi på ett hiphop forum - vilket innebär att man antar att man sitter med likasinnade människor som kan sin grej - och så säger du att det inte är en stor grej och att det finns så många fler som är bättre. Det är lite som att lyssna på reggae men tycka att bob marley är fett överskattad.

MrSalesman word.
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2010-07-02 20:10
Påståendet "Det är inte märkvärdigt att samarbeta med Premo idag" är ungefär som att säga "Det är inte så märkvärdigt att bolla lite med Maradona, han har ju inte varit proffs på flera år nu ju"

jag behöver inte fortsätta argumentera varför ordvalet är dåligt va? :)
JKIBMM

2010-07-02 20:24
gaia

point taken på neneh cherry. hur kunde jag missa henne..? :)
Catapults Ent.

2010-07-03 01:35
Någon som proddade Christina Aguileras hela förra album med ett flertalet stora hittar är inte aktuell?

Oavsett, grymt kul för Prop Dylan och svensk hiphop!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2010-07-03 09:15
"Men det hade varit så mycket häftigare om han hade samarbetat med Cool & Dre!!!" (notera ironiska tonslag)
JKIBMM

2010-07-03 11:00
svenskarnas husgud primo är ju inte lika aktuelll och stor som förr, nej.
men oavsett vad, är det fint att en jäkla svenne ska rappa över hans beats.. kom med Dr. Dre nästa gång, så blir man riktigt imponerad! ;)

2010-07-03 12:01
Dj Premier + Prop Dylan = oslagbar kombination

2010-07-03 12:07
kom med Dr. Dre nästa gång, så blir man riktigt imponerad! ;)

ja för Dre är ju så mycket mer aktuell än Premier........D-D-D-DEEEETOOOOOOX! (notera mera ironiska tonslag)
JKIBMM

2010-07-03 12:26
eeh... ja, Einstein. han e "lite" mer aktuell nu. titta mer i media, kanske?
;)

2010-07-03 13:48
Vem fan bryr sig om "aktuell"? Är ni fjortisar allihopa eller? :S

Primo gjorde feta hits bara för ngt år sedan liksom? Shit, jag blir sne på dessa snorungar idag som t.ex. kallar en film "gammal" när den är gjord 2005.

"Ahh, men shit, är den såååå gammal?"
"Såg en gammal film igår"
"Blah, blah, blah"

Om någon kom till mig och sa att han ska göra en skiva och Quincy Jones proddar den så skulle jag fan skita ner mig av beundran. QD som gjorde Thriller för fan. Kan dra hundra andra exempel.

Låt säga att någon här på whoa gör en låt där DMX gästar. Fan det är stort, kanske inte blir det grymmaste resultatet men det är fortfarande rätt stort.

2010-07-03 16:17
Fy fan va kul alltså! Det är han verkligen värd, sjukt underskattad
Skivsamlare

2010-07-03 16:47
DalasDon vilken jävla pajas.

Big up prop!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-07-04 20:09
Damn !!! tungt hoppas han droppar de tungt nu när han får sitt livs chans att slå igenom , tror dock han kommer leverera har hört lite grann av honom och de låter jävligt nice, PZ !
Göteborg