I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Tävling] Vinn PH3 Löser Ett Fall!

Svensk Hiphop - Allmänt

2010-11-10 11:03

[Tävling] Vinn PH3 Löser Ett Fall!

Är det en fågel? Är det ett plan? Nej, det är PH3 Löser Ett Fall!

PH3 släpper sin nya platta idag (10/11)! Eller platta och platta, det är en t-shirt, musik och två robotar. Hela paketet är formgivet av Mander och musiken levereras med en nedladdningskod.

Men varför berättar vi det här? Jo, för att nu får du chansen att vinna hela paketet!

Allt du behöver göra för att vinna är att svara rätt på...

Läs mer på startsidan!

10-4, over...

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-11-13 20:57
Vinnaren dragen!
Stort grattis till Denvitaharen! Langa gärna bild på grejerna när du fått dem :)

10-4, over...

2010-11-13 22:56
svär alla dom här tävlingarna är uppgjorda från början
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET

2010-11-13 23:22
Ta alla mail som har rätt svar, ge dem en siffra och låt en slumpgenerator välja vem som får priset.
I detta fall var det 19 rätta svar vilket gjorde att den fett uppgjorda lottningen bestod i följande kodsnutt:
print random.randint(1,19)
D.v.s. skriv ut slumpvalt tal mellan ett och nitton.
Idag blev det #12 och det var Denvitaharen.

(läs mer om random.randint här)

10-4, over...
Admin

2010-11-14 18:20
Inget fusk här inte. Mabande styr det alltid vackert.

2010-11-14 19:05
Detta borde åka in i guiness rekordboken under ´sämsta fuckin idee för att släppa en skiva´. 300 sek för fruit of the loom tisha, 2 papprobotjävlar och download.För 300 kr kunde de fan göra 2LP med de jävla robotar inbakade i gatefoldcovern .
Hade det åtminstone varit uppblåsta knulldockor så hade man köpt skiten och langat under mosterns julgran så hon kan gå till badet med ngt mer originellt än badring...
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2010-11-14 20:55
Mr osvenskTiger... Ba inflika att nää, ingen Fruit of the loom-tisha det är frågan om. Det är en SWAG- tisha av svinbra kvalitet, en sån som utan tryck kostar typ 199 spänn på SNS.
299 är ju rätt normalt för en schnygg T-shirt. Och nu får man dessutom en platta och nice booklet på köpet. Ba ett litet inflikande.

2010-11-14 22:09
ph3

Ok, ni släpper plattan som download samtidigt pratar om kvalitéskillnader mellan olika t-shirts tillverkare (!?). Vill du prata om ljudmässiga skillnader mellan analoga och digitala media när det är dax för skivsläpp så kör till. Men ok, det är Swag och inte fruity,gjort av lite äldre barn och krymper inte så lätt (ironi).Missförstå mig inte ,jag tycker det är chill att göra tröjor,tjäna feta stålar på det osv men det kan man göra i sidan av ett riktigt släpp.Ni försöker locka fram folk med tröja och ´man dessutom en platta och nice booklet på köpet´, ni bidrar att göra gamet till en böggrej där hiphopsvängen missar aldrig en spegel men inte kan slänga en slant för en ´vanlig skiva´.

och om man nu har sagt ´de vill byta ut vinylen mot digitala signaler...´(nu var det du Eye´n´I som skrev inlägget ovan ,jag känner igen din handstil,höhö, men jag citerar Profilen )så får man vara beredd att få en fingersnap på näsan

Skulle inte ge fucken för 5öre om det va ngn men just eran musik innehåller väldigt mkt substans och därför fuckar det upp mig extramkt när det inte blir rätt
WWW.COULISSE.SE

2010-11-15 00:01
Tyckte det bara va så ledsamt att våra finfina T-shirts kallade Fruit of the loom-tishor.snyft.Ok, det är sant, skit i t-shirt kvalité tillverkare, musiken e det viktiga!
Plattan är släppt digitalt på I-tunes, Spotify osv. dock inte som fysisk CD-skiva ,mest för att CD kändes lite trist.Det är alltså ett digitalt släpp. Men för dom som vill så kan man köpa ett kuvert med en fin T-shirt och få platta och booklet på köpet. Om man vill alltså. Förstår inte vad problemet är. "bidrar till att göra gamet till en böggrej". öhh.... Kul att du tycker att musiken har substans i alla fall. Var inte meningen att göra dig upprörd.
peace n love! Lycka till! Klart slut! (tycker inte du o jag diskuterar saken vidare faktiskt. Vi släppte en platta digitalt, gjorde ett skönt paket av det hela och du tyckte vi inte skulle gjort så.end of story. jag respekterar dock din åsikt och dig. Love!).

För övrigt vill jag bara säga att "PH3 Löser Ett Fall" är ett album vi är stolta och glada över och jag hoppas att ni som vill tar del av musiken hur ni än vill göra. Kärlek till alla!

2010-11-15 11:18
vafan du säger ju själv vad problemet är och sen frågar. detta är release av en t-shirt där booklet och ´skivan´ kommer på köpet (flytta tråden till kläder & mode), det är digitalt släpp och när man har dissat digitala signaler en längre period av sin karriär så blir det bara löjligt med download.sen det där snacket om kvalité... ang detta har jag en bra fråga, varför era videos på youtube är i väldigt låg kvala? är det meningen att kolla på feta pixlar i seriemördaren när videon låtsas vara klippt med analog kamera? en till bögvarning på detta.

P.s. Ifall du inte fattar så borde du ta allt jag skrev som komplimang.
WWW.COULISSE.SE

2010-11-15 12:15
Ok,Ok,Ok,. Du tycker inte att vi skulle ha släppt digitalt och jag respekterar din åsikt.Och ja, jag hade gärna gjort vinyl, jag älskar vinyl, om vi hade haft råd. Raden om "digitala signaler" är från en låt av Profilen skriven 1997 om jag inte minns fel, skriven ur en paranoid, schizofren b-boys perspektiv, vill jag bara tillägga....skitsamma, det är bra att du tycker till och jag respekterar som sagt din åsikt!
Slutkontentan är: "PH3 Löser Ett Fall" finns ute nu!
Peace n Love!

2010-11-15 13:54
Ville bara säga att jag inte hade laddat ner skivan om det så vore att jag fick koden gratis. Jag skulle inte ens vilja uppröra internetgudarna genom att ladda upp den på en sida som rapidshare

men lycka till eller ngt...

2010-11-15 14:03
nej, den är från helt jävla fuckin galen (2000) och pusha inte din lycka för att det av ett exempel av 3 miljoner ,det där slingerförsöket med schizofren b-boy är lika aktuellt som att sparka ngn i röven och säga ´det var inte jag´.
Swag-tröjor med tryck måste ha kostat minst 100kr/ex att göra + robotar (osäker hur mkt jag skulle uppskatta kostnader till).
Vinylen kostar inte mer än 100kr/ex om man gör 250-500 med gatefoldcover och då skulle ni kunna göra paket med ph3-hashpipa,skiten skulle bli slutsåld på en vecka (=

Ok, men fuck det. Nu är det som det är. Skyll på att det va skivbolaget som tvingade er (;
Grattis till släppet. Hellre bra musik i keff format än inget...
WWW.COULISSE.SE

2010-11-15 14:23
That's the spirit! Som sagt jag uppskattar att du tycker och tänker! Vi kände bara att det var läge att göra nåt nytt liksom. Svårt att göra alla nöjda. Dessutom är jag impad av eldsjälar! Keep on! På riktigt! Hoppas du har en bra dag! Nu är det slut-telegraferat från min sida!
Peace n Love igen!

2010-11-15 15:11
Äh, Ph3 kör ju på konstiga beats och rappar inte om grafitti, lägg den här tråden i pop-forumet eller nåt. Framtiden e så jävla oäkta!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-15 15:54
Verkar vara problem med Denvitaharens mail, så han får höra av sig snarast.

10-4, over...

2010-11-15 22:07
Jafan jag lyssnar endast på graff hip hop vad det nu skulle vara...aja jag ville bara hata lite har inte ens hört skiten men jag har hört eye-n-i innan o det räcker!

2010-11-18 08:15
grym skiva, får hem mitt paket i dagarna nu

profilo EN EL STUDIO
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2010-11-24 14:56
Tog lite tid då min mail strula men här e bilderna!

Jag har inte byggt ihop robotarna, vet inte om jag vill förstöra papprena (snygg bild på den ena och text på den andra) eller ha roboten. Funderar på att trycka bookleten igen så jag kan ha båda (fett!) Tishan e grym och jävligt skön, kan rekommenderas!

2010-11-24 15:43
Jag har inte byggt ihop robotarna, vet inte om jag vill förstöra papprena (snygg bild på den ena och text på den andra) eller ha roboten. Funderar på att trycka bookleten igen så jag kan ha båda (fett!) Tishan e grym och jävligt skön, kan rekommenderas!

Se!Perfekt exempel på vad jag menar. Han sade inget om skivan
WWW.COULISSE.SE

2010-11-24 16:13
OsvenskTiger: Jag har inte läst igenom er diskussion (bara skummat igenom den snabbt) och för min egen del spelar det ingen större roll att den inte kommer på skiva eller LP. Jag lyssnar ändå aldrig på CDskivor (förutom i bilen vilket jag inte äger eller har tillgång till) och ripar de få skivor jag köper till MP3, så att istället få en tisha, robot och en albumet digitalt tycker jag är coolt och nytänkande mot att bara släppa skivan.

Visst kan jag väl erkänna att det hade varit roligt på ett sätt med en skiva, för en skiva är ju ändå en skiva. Men en tisha är mer användbar för min och känns på något sätt mer värt att ha än ett fodral som samlar damm.

Eller menar du att jag inte nämnde om albumet var bra?

2010-11-24 18:02
Nej du nämnde inte albumet alls som stärker min åsikt att det är release av en t-shirt och två robotar (väldigt snygga btw,trodde de va mkt mindre, måste ha kostat ett berg med stålar, nu är jag ännu mer fuckad upp att det inte blev vinyl) där skivan i digital form kommer på köpet som jag tycker är inte bra sätt att släppa/behandla musiken på speciellt så pass bra musik som detta släpp. Jag vill att all bra musik ska finnas tillgängligt i den finaste formen och inte vara ketchup i fastfoodvärlden och man kan trycka hur många tröjor och robotar på sidan om som helst.
Nu pallar jag inte ens diskutera det mer ,är trött på eget tjat

WWW.COULISSE.SE

2010-11-24 18:24
Jag kan bara säga snabbt att anledningen till att jag inte nämnde albumet i sig själv var för att jag inte har hunnit lyssna igenom det ännu och då ser jag ingen mening med att säga något om det.
Sen tänkte jag visa för folk vad de missar (dvs de som bara kör på Spotify).

Fast nu ska jag äta och pumpa PH3 löser ett fall!

2010-11-25 06:54
Jag förstår osvensktiger.. Jag tycker det är tråkigt att den bara släpps digitalt och just av den anledningen köper jag det inte. Schysst idé med t-shirt och robots, men släpps det inte i fysiskt är iaf inte jag intresserad. Inget dissande mot PH3 då jag tycker det är feta grejer. Hade skiten vart på vinyl hade jag hookat direkt.
http://www.myspace.com/akinonline
Producent

2010-11-25 20:00
Klart det är tråkigt att den inte släpps på skiva men musiken är ju fortfarande lika bra! Och det är den man vill åt!

Osvensktigern Tror knappast att någon köper paketet för att det är en snygg t-shirt och inte bryr sig om skivan?
Och sluta lipa över att den inte släpps på vinyl, vanliga människor har ingen vinylspelare!
Jag kommer se till å släppa wax nästa år så torka tårarna! Peace!

Och köp albumet, det är fett!

2010-11-25 23:00
Tror knappast att någon köper paketet för att det är en snygg t-shirt och inte bryr sig om skivan?

Åtminstone du la frågetecken där på slutet men jag tog illa upp att du inte höll dig neutral eller var på min sida )=
Och sluta lipa över att den inte släpps på vinyl, vanliga människor har ingen vinylspelare!
Jag kommer se till å släppa wax nästa år

Vem ska köpa ditt wax då om vanliga människor inte har skivspelare? Ska du släppa en sådan vinyl med liten skivspelare på omslaget som funkar att spela max 20ggr?(ja det finns sådana släpp 4 real).
WWW.COULISSE.SE
Producent

2010-11-26 13:33
Vem ska köpa ditt wax då om vanliga människor inte har skivspelare?

Bara ovanliga människor!

Tillbaks till temat: grattis till vinnaren!