I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Big O & Hasan.... på allvar?

Svensk Hiphop - Allmänt

2010-12-29 14:16

Big O & Hasan.... på allvar?

Dom här snubbarna är antingen Sveriges absolut sämsta aktiva rappare eller dom mest skickliga, genialiska trollen. Noll taktkänsla, texter och rim som får en att tänka "WTF?!!" och komiskt absurda videos.

Anledning till att jag ens tänkt tanken att det skulle kunna vara seriöst, är att dom så konsekvent fortsätter att slänga upp låtar och videos och till och med battles/cyphers. Om det bara fanns nån enstaka låt så skulle det vara så lätt att avfärda som spex.

Jag tänkte dra några sköna citat men insåg att dom säger helt störda grejer i princip varje rad. Helt fantastiskt!

Finns det någon som kan bekräfta att dom verkligen är på allvar?

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2010-12-29 23:17
Jag har några goda vänner som har polare i Jordbro. Så jag har stött ihop med Hassan nångång lite snabbt. Min polare berättade att det Hassan gör är fullt oseriöst. Men däremot Big-O är 100% seriös och han vill faktiskt slå igenom.
Jag frågade även Big-O på facebook förut om han hade släppt ett mixtape. Jag fick ett svar ungefär en kvart senare som löd: "Ja."
Jag frågade givetvis var jag kunde ladda ner det. Jag fick svaret: "Du kan inte det är bara jag som har det."

2010-12-30 00:25
Om snubben var 100 % seriös som komiker, så hade han ju varit kung! Lite, liiiite som Joaquin Phoenixs rapkarriär. Genius!
Fast så verkar det ju inte vara...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2010-12-30 00:56
Haha gjorde en trad om detta for ett bra tag sen med samma fraga.
At the gates of Eternity...

2010-12-30 02:36
Killen har ju slagit igenom i sin egna genre, förmodligen grundaren av Clown HipHop
jäh.com
Rappare

2010-12-30 07:22
Senaste låten
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-12-31 02:46
asså dom är helt seriösa!!!! :S

2010-12-31 03:27
sincedayone P21

Ny är den inte, men grym är den!
jäh.com

2010-12-31 09:24
De grabbarna är sååååå jävla sköna (=
De är helt enkelt väldigt unga och leker med det hela. Ungefär som toysen som plockar upp burk och drar sina kråkor men sen kan utveckla bra stil...
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2011-01-01 23:39
haha drag på battlen!

Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2011-01-02 16:45
Läraren "Janne" som äntrar cyphern mitt i mördar den.

2011-01-02 21:41
kebab pizzan e beställd, hemma hos mig du e fast anställd!
big o mördar haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-04 13:21
störtsköna snubbar ju........

de är väl kanske halvt seriöst och halvt plojigt?
http://brytburken.se
http://livsformer.tumblr.com