Skivsamlare
2011-01-16 17:44
Massa gamla whoa-låtar!! Hur ser din samling ut?
Rensade genom mitt förråd idag och hittade en gigantisk extern hårddisk. Undrade vad fan detta var, och kikade på datorn. Till min stora överraskning var det hela 3gb med gammal whoamusik!!! Mp3, videos, you name it! Namedroppar lite: EKP B-funk CRinc (anel, bt, flummish, ja ni vet) Beväpnad Tjockis (bla Bucc dissarna) Enhet V (parham mfl) Illsket Bee (the pukorkesters?) Anomali Mofeta Paraplu (!!!?) Pluralis Puszel / Mekkanix / Taskigt Läge Bussiga Klubben / Trainspotters / Anarkoz Sober / Mickelito / Ismen (även låtar som Filosophia, brevet, fett maju) Blezz / Robin Banks / Space cats Twiice Xeilon Onykterhetsrörelsen The Ninjas (anton kristiansson) Paco DegOne Illuminati Allyawan Har även whoa battles från 03 och några år frammåt, crewbattles, tag teambattles, 60sec, WM osv. Fan vissa av släppen är från 2001! Sitter här och lyssnar igenom allting, nostalgi som fan. Diskussionsunderlag; sitter du på en stor samling med? Vilken låt/låtar är dina favoriter (dom behöver ju inte vara bra, bara ha nostalgivärde). Vi kanske kan komplettera varandra, haha. Lägger dock inte upp någonting här med respekt för skaparna.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Skivsamlare
2011-01-16 18:54
även MBMA och Westra Aroz (d6aa) collabs, haha! Galet. Illdåd, PST/Q - Innebandyrap (HAHA!), diverse gamla afasilåtar o skit. Jävlar vilken guldgruva.
Promotor
2011-01-16 19:04
Känns som någon borde styra upp en torrent! =) Blev riktigt sugen på den samlingen!
Känns som någon borde styra upp en torrent! =) Blev riktigt sugen på den samlingen!
"Visst är det vackert.."
Moderator
2011-01-16 23:34
Har galet mycket på datorn också någonstans. Kanske lite nyare, men mycket av det som släppts sedan 2006/07 iallafall. Galet svårt att säga favoritlåt eftersom jag glömmer av de flesta för att sedan hitta dom igen efter några månader. Men bland det absolut bästa enligt mig är väl Ismens mixtape "Konvertera" från 06? Alla låtar är ju för bra verkligen och en del av mig gillar det soundet bättre än det dom har idag faktiskt. Hängt mycket i Vår Hiphop så mycket av det jag har är ren skit, men här och där finns det allt lite guldkorn.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Skivsamlare
2011-01-17 18:28
Har blivit dränkt med mail ang. att fixa en torrent / zipfil. Ska kika på vad jag kan göra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
finns ingen som sitter på gammla d6aa relerterade grupper söker gammla låtar finns ju ingen stans vore tacksam
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2011-01-25 12:10
Hur går det med torrent/zipfil?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Skivsamlare
2011-01-25 14:07
Space Cats hade jag helt glömt bort.. blytunga, vad hette rapparen i gruppen?
http://www.myspace.com/akinonline
Akin: Det är Blezz. Sjukt tung 15-åring alltså!
Blezz var det ja, kör han något fortfarande?
http://www.myspace.com/akinonline
torrent torrent! och har du några streetzone videos? t.e.x. 'Organism 12 - Vad glor du på?' elr 'The Narcs - Graffitiwriters'?
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse
Nån som har låten nåt i stil med " Jag tar pennan lutar de tillbaks och tar de lungt, så hållkäften och låt mig prata till punkt"? typ illsket bee eller benyah eller nån gammal 03 kanske
Hur går detta? Det lät FETT intressant...
asså ska inget hända elr?
jag sitter på en mapp med ca 2.5gb med mbma-relaterat material. mycket lösa mp3or och säkert ett antal dubbletter. slår ihop en lista så får ni se vad det är jag har. kanske kan slänga upp skiten om folk vill ha.. sen har jag några fler gamla svenska album.. 1996-2004 typ.. vet inte om jag blev lite offtopic nu eftersom tråden handlar om whoa-låtar, men ja..
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
DJ Large: DJ Large and Petter - Bananmixtapet (album) DJ Large - Sounds of Sweden (album)Intervjuer: Pst/Q - Ketchup intervju Reportage om Pst/Q Rimstuga med Pst/Q och Leo + MBMA special Seron intervjuLeo: Loose Cannons - Gimme The Mic (album) Leo - Vanvård Leo ft. Gubb & Mics of fury - Slated to be the best Leo vs. Form One leo_kalokain-slated_to_be_the_best_feat_gubb_and_mics_of_fury-isa leo_kolakain-toonland_feat_obnoxiuz-isa leo_kolakain-try_your_best_feat_sage_francis_(remix)-isa leo_kolakain-try_your_best_feat_sage_francis-isa Obnoxiuz & Leo - ToonlandMBMA: Live Hultsfred 2003 (mp3) MBMA - Live I Göteborg 2001 (mp3) Nu ännu drygare (album) Vulgära Vovvar (album) MBMA - Dom vilka idioter MBMA - Hidden Track (Feel so good) MBMA - Jag missar dig MBMA - Musiken-ilr MBMA - Placebola T.R - Min hjärna spelar spratt med Gubb & MBMAOrganism 12: Organism 12 - Bakom Kulisserna Organism 12 - Den Där Herr ågren (1999) Organism 12 - Den Vita Kaninen-CDS-2009-TPB Organism 12 - Ett Hund Organism 12 - Full & Förvirrad 1998 Organism 12 - Petar På Döda Saker Med Pinnar Organism 12 - Sångfågel - VIDEO - 2004 Organism 12 - Vem som helst EP Organism 12 & Chords - Lågbudget Organism 12 & DJ Large - 2 Av Uppsalas Mest Hatade (2000) Organism_12 - Herr Ågren Live @ Vibes46.com (Bootleg) -2007 Organism_12_-_Den_Vita_Kaninen-x264-2009-TPB Organism_12_Och_DJ_Large-Garotta_Di_Ansjovis-SE-2005-BkW Organism_12-Diamanttarar_12_Inch-SE-2003-iSA Organismen - Om Gud vill och vädret tillåter Organismen & DJ Large - Versioner vol. 1 (2006) Organismen & DJ Large - Versioner Vol. 2 Organismen-Dj-Large-Marionetten Öris & Ågren - Bill & Bull Öris & Ågren - Högt I Tak - Vol1 Jag Behöver Pengar Låt Mig Andas Ut (prod. Dj Large & Avastyle) Marke_med_Pstq_Sebbe_Oris_Bobbo_Organismen_Queff_Toffer_RoffeRuff_Hofmastaren_-_Chillarsomenkung-REMIX-MARKEMUSIK-SE marke-med-organismen-och-mike-meditera-whoa.nu Mofeta & Jerre - Flyg iväg med mig (med Organismen) Mofeta & Jerre, Organismen & Stor - Fuck You organism 12 - de sista orden (acapella) Organism 12 - Mobbade Barn Med Automatvapen (?????) Organism 12 - Mörn Organism 12 - Ner för gatan (El Sheriffo) Organism 12 - På din grinn Organism 12 - Världsmästarna i Sverige Organism 12 & Leo - Kul att du kör Organism 12 & Sebbe - 3-16-3 Organism 12 Vs. Beväpnad Tjockis AKA Shazaam Organism 12 vs. Rico Won vs. Jay-Json Organism 12 Vs. T.R @ Hultsfred 2000 organism_12-1sta_feat_heli_kalle_kath_and_t.r-isa organism_12-broderna-isa organism_12-commercial_break_part_4_feat_el_axel-isa organism_12-eller_feat_snook_and_afasi_(remix)-isa organism_12-freestyle_(myspace) organism_12-freestyle_i_lund_feat_glaciuz_the_icy-isa organism_12-fuck_you_feat_mofeta_and_stor-isa organism_12-hade_du_nat_att_saga_eller_feat_afasi-isa organism_12-harda_tider_feat_broder_sinsemellan_(chopped_&_screwed)-isa organism_12-harda_tider_feat_broder_sinsemellan-isa organism_12-inferno_feat_chords_(chopped_&_screwed)-isa organism_12-ingen_e_val_perfekt_feat_t.r-isa organism_12-ingen_refrang_feat_afasi_chords_profet_scissors_t.r_and_professor_p-isa organism_12-jag_blir_smal_nu_feat_t.r_(chopped_&_screwed)-isa organism_12-jkibmm-isa organism_12-kan_fa_ditt_feat_t.r-isa organism_12-kratrar-isa organism_12-lagg_benen_pa_ryggen_o_dra_feat_obnoxiuz_and_calle_p-isa organism_12-lejonhjarta_feat_snook-isa organism_12-livet_2_feat_t.r-isa organism_12-lugnet_feat_t.r-isa organism_12-naket-isa organism_12-naminaja_feat_afasi-isa organism_12-okeey_feat_t.r-isa organism_12-rattata_feat_t.r-isa organism_12-ror_dig_runt_feat_petter-isa organism_12-sa_later_det-isa organism_12-samhallets_fiende_feat_timbuktu_and_looptroop-isa organism_12-session_feat_t.r_and_nicolas_l-isa organism_12-siste_servering_feat_skills_misse_baren-isa organism_12-skitsnack-isa organism_12-skruva_upp_feat_afasi_&_filthy_and_paragon-isa organism_12-sluta_knacka_(ingen_ar_hemma)_feat-afasi-isa organism_12-sma_toner_feat_akem_(chopped_&_screwed)-isa organism_12-sma_toner_feat_akem-isa organism_12-studsa_med_mig-isa organism_12-they_wanna_know_(dj_rooftop_remix)_feat_afasi_mange_schmidt_adams_ray_adam_tensta_leslie_sexfemman_lazee_flame_paragon_lorentz_m.sakarias_alibi_eboi_j-son_&_sam-e-isa organism_12-vad_sa_jag_feat_dj_porter-isa organism_12-visa_var_ni_kommer_ifran_feat_t.r_and_sebbe-isa organism12 - smuts och co feat. chords Organismen - Den Vita Kaninen (Low quality) Organismen - En Milli Organismen - Fabriken (prod. Illeig) Organismen - Naket (prod. Astma) Organismen - Ni Tror Ni Vill feat. El Axel (prod. Filthy) Organismen - Rastlös (prod. Dj Large) Organismen - St__ll Er Upp _prod. Filthy_ Organismen - Sömngångaren (prod. Dj Large) Organismen & Alex Noreus - Mitt folk Organismen_&_Chords_-_På_Din_Grinn Organismen_ft_afasi_TR_jag_e_glad_anda organismen-en_milli-whoa.nu Roffe Ruff - Dramastan med Organismen streetzone.com - Open Mic 2001 Jakten Pa Underorden (Organism 12, Nephelim, Chords & Scissors - Utmanare Monoton
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
PST/Q: Natt klockan tolv på dagen (album) Plurajis Majestatis (album) Calle P & PstQ - Tappat Tron Det blå skåpet En annan femma Helvete Hissmusik Obnoxiuz - Medan Jag Sov (feat. PstQ) Petter - Pissar På Dig (feat. Pst Q And Castelo) Pstq - Innebandy pst-q feat. Supreme - fyra blinda flator i en fiskaffär pst-q_&_organism_12-musik_for_din_kravall_&_dom_vilka_idioter_(live)-isa pstq_supreme_-_vi_mot_roset-(dubmood-slengteng-remix) pst-q-brod_och_skadespel_feat_leo_kalokain_tumbuktu_and_looptroop-isa pst-q-en_varning_till_judas-isa pst-q-halla_feat_leo_kalokain_and_looptroop-isa pst-q-idioten_feat_afasi_&_filthy-isa pst-q-industrimordarn_(orala_steroider_2)_feat_gubb-isa pst-q-jag_skot_palme_feat_looptroop-isa pst-q-orala_steroider_feat_gubb-isa pst-q-vill_inte-kan_inte_(chopped_&_screwed)-isa Supersiamesiskt Foster TeflonminneRetaderat eleverade: Hotell No Monkey Business (album) Retarderat_Eleverade-Retarderat_Elerverade_Vol._I_1999-tly (album) Tootaosen (album) 01-Organism_12_&_Seron-Hrt_Att_Vara_Barn-tly Retarderat Eleverade - Du är vad Retarderat Eleverade - Skitmycket Stryk retarderat_eleverade-landet_dar_kropparna_vissnar retarrderat_eleverade-freestyle-isa Vi e bra (feat. T.R.)Seron: 13. Seron & Nadasdee - Men In Green 28. Leo & Seron - Freestyle På P3-Soul Kashal-Tee & Seron - Who´s Testin seron - all that rap is makin... Seron - Ben Dover Is Dead seron - freestyle Seron - Human Version (feat. Glaciuz The Icy) seron - Pimp Flow Seron - Stupid things seron_-_fatmilk_anthem_(remix)_(feat._copywrite_(mhz),_leo,_formula_one,_nephilim,_camu_tao,_kash seron_-_illbattingar_(feat._hamish_&_akem)-tly seron_-_mick_virtuosen_(feat._hamish_&_mav-rik)-tly seron_-_ordlek_(feat._hamish,_the_legacy_&_akem-tly seron_-_ordlek_2_(feat._hamish,_the_legacy_&_akem-tly seron_-_so_be_it_(feat._kashal-tee_&_sankofa)-tly seron_fatmilk_anthem (Orginal, No Remix) seron_och_wordical_live_på_kåren_i_karlstad_2004-tly (video) Seron-Freestyle_feat._DJ_Jayzon-tly Seron-Freestyle_På_P3-Soul_(feat._Leo_Kalocain)-tly Seron-Men_In_Green_feat._Nasadee-tly seron-mer_bounce_feat_fattaru_(alternativ_version)-isa seron-mer_bounce_feat_fattaru-isa seron-step_in_to_the_club_feat_glaciuz_the_icy-isa seron-the_best_verses-isaUngdumshälsan: Ungdomshälsan.-.8.anledningar.att.hata.ett.tape (album) T.R - Blåljus 2008 m. Ungdumshälsan & Sebbe ungdumshälsan - ungdumshälsanÖvrigt: Hamish - Sista Kapitlet (Pst-Q Diss) Käp - Petar på nå dött (Org 12 Diss) Stocktown Tapes - Live Tape Nr 1 (1999)
sen har jag: Tha Brigade - Northern Lightz (1996) Below Zero - Below Zero EP (1998) Block 44 - Bröderna_Från Umeå (2003) Calle P - Det Här (2002) De Efterblivna - Players & Pimpar Dj Taro Presenterar (2001) Grioa - Gitarr Och Dragharmonika (2002) Illstar - Balkong blues (video) Laila Adele - Alla har sitt pris (2000) Looptroop - The Struggle Continues (2002) Menteroja - Rebellion Exercise & Indoor Metaphor (2002) Obnoxiuz - 12 Inches Of Illness (2003) onykterhetsrorelsen (whoa netplay, tror den finns kvar här i arkivet) Sabo & Paragon - De e ok & Stilpoäng (2002) Scrappy - U aint shit (video) Sherlock - Made To Meassure Spotrunnaz - The Uh - Uh S.P.O.T (2001) Thomas Rusiak - Pearls (1999) typ bara dessa som är värda att nämna.
missbruk: Alla som har laddat ner den gamla torrenten på TPB har ju typ alla dom gamla mbma-grejerna.
De jag inte har:
organism 12 - de sista orden (acapella)
Stocktown Tapes - Live Tape Nr 1 (1999)
Sen undrar jag:
Organism 12 - Mobbade Barn Med Automatvapen (?????) Är inte det samma som Retarderat Eleverade - M.B.M.A. ft. Pst/Q & Leo?
Däremot dom du skrev i ditt senaste inlägg är intressant, i alla fall för mig.
Skivsamlare
2011-03-27 19:14
Tänkte mer mp3or och nätsläpp som blivit bortglömda när jag startade tråden, godbitar från whoa. inte illigalt nerladdade album hehe.
INOK Hur går det med din torrent? :)
Skivsamlare
2011-03-27 23:42
Blir inget tror jag :p Möjligtvis en zip om jag tar mig tid.
missbruk ja allt det dära med MBMA finns ju på TPB.INOK Ta dig tid! :D Har väntat som fan haha.
missbruk fast skulle du kunna lägga upp 'Obnoxiuz - 12'' inches of illness'?
jaha, finns skiten kvar på nätet? sweet. då råder jag er alla som inte har tagit ner skiten att göra det.. riktigt bra skit. Infamouz P17 skickar i ett pm.