Organism 12 VS Mat Åt Far
Nu när Format är tillbaka med en singel kom jag att tänka på en gammal grej... Någon som vet vad Org12 vs Mat Åt Far handlade om?
Någon som har möjlighet att lägga upp låten igen?
Producent
2013-09-25 09:51
Den där judaslåten från PstQ, så jävla avskyvärd låt asså.. Bara massa rappakalja, ordbajseri.. HEMSKT säger jag!
Har nog alltid sett pst-q som en av Sveriges mest överskattade rappare. Sen va väl D6AA bara en grupp i den väldigt stora mängd som körde våldsironi
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
VRGNHNS skrev: Har nog alltid sett pst-q som en av Sveriges mest överskattade rappare. Sen va väl D6AA bara en grupp i den väldigt stora mängd som körde våldsironiPst-Q - Egotripp
Räcker som svar på att han skulle vara överskattad, makalös herre om än aningen småseg på att släppa låtar
I.C.T.W Ill be heading out soon
Han skrev roliga och invecklade texter och MBMA va pionjärer när det kommer till det. Säger inget annat och egotripp är fet, däremot skulle jag inte ens placera honom i topp tio.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha nu vill jag fan se en topp 10 lista av dig :)
I.C.T.W Ill be heading out soon
"jag är ute på så djupt vatten att jag får kallsupar i Atlanten, flinten kammas av en våg drabanten som handskas med flera fitter än en tjugoarmad gynekolog" -"bars"
Bara i DBS är Öris, Roffe Ruff och Ågren långt före sett till kvalitet och kvantitet. Listan blir väldigt lång, men rader som egentligen inte säger någonting, punchline-rap skrev han kanske bäst för runt tio år sen, även då var andra i MBMA va lika bra. Inget hat mot pst-q nu... Folk är väldigt lättkränkta
Producent
2013-09-25 19:07
Vad jag menade var att det är en kavalkad av intetsägande ordbajseri, sjukt tråkigt. Det svänger inte om det, finns inget budskap, ingenting. Blir liksom nördrap med max antal stavelser, förstör hela genren ärligt talat. Okej, att det var the shit för 10 år sedan men det finns väl ändå ingen som gillar den typen av musik idag?
Machete Det gör ju tydligen det, folk som tycker att vara personlig i sina texter är tråkigt, och vill mer höra " Jag är uppseendeväckande som hundra tuppar i taket, haren tunn leverfläck som jag har putsat med kaklet för att förundra mina fans när jag duschade naken"
Producent
2013-09-25 19:22
VRGNHNS Fy fan, haha.. Krystat som in i helvete, ^^
Skivsamlare
2013-09-25 21:55
fast fan vad Leo och Seron var tunga och det dom släppte håller än idag.. Synd att det inte blev mer material..
Producent
2013-09-26 14:33
VRGNHNS skrev: Machete Det gör ju tydligen det, folk som tycker att vara personlig i sina texter är tråkigt, och vill mer höra " Jag är uppseendeväckande som hundra tuppar i taket, haren tunn leverfläck som jag har putsat med kaklet för att förundra mina fans när jag duschade naken"Har inget emot personliga texter, men då får det gärna vara saker man inte hört 1000 ggr, eller som det är nått djup på. Man kan vara hård och så även med personliga texter. Lyssna på typ världens kändaste hip-hop skiva t.ex. The Marshall Mathers LP. Sen kan man ju gå djupare som t.ex. Aesop Rock och El-P.
Men jag lyssnar MYCKET hellre på skrytrap (det är åtminstånde underhållande) än att lyssna på nån som bölar för att han/hon blivit dumpad för 1000:e gången och framför det med värdelös rimteknik. Man behöver inte kompremissa. Man kan rimma sjuka stavelser och samtidigt få saker sagt. Kan man inte det så får man öva.
MaskuLinus P21
Men jag lyssnar MYCKET hellre på skrytrap (det är åtminstånde underhållande) än att lyssna på nån som bölar för att han/hon blivit dumpad för 1000:e gången och framför det med värdelös rimteknik. Det är lika puckat att avfärda alla som gör låtar som tillåter lyssnaren att lära känna artisten som "Bölrap" som att avfärda det motsatta som "ordbajsande nörderi".
Nu har ju ändå artister i Sverige kombinerat teknik och känsla i ett decennium så den diskussionen är playedout som fubutröjor.
Jag blir faktiskt inte det minsta underhållen av rader som är totalt intetsägande, krystade, typ slänga in nått ord på forn-nordiska som man aldrig skulle använda i vardagligt tal för att få det att låta svårt osv... 2013 och folk på whoa tycker fortfarande det här är the shit:
ja har fler synpunkter än schizofrena fluger läsandes blindskrift Sanningen är även att trycker du in fler stavelser i ett enda ord istället för i scheman kommer skiten 9 ggr av 10 att låta krystat.
Sett till lyrics på svenska håller jag det här släppet högst, iaf sett till när det kom:
http://blog.whoa.nu/2012/04/22/guldgruvan-vanek-djupare-an-underjorden-2004/
Skivsamlare
2013-09-27 01:37
mm..Det känns som att vissa rappare skriver rimmen först och sen försöker få ihop raderna till något vettigt och då blir det som det blir..
Producent
2013-09-27 15:32
VRGNHNS skrev: MaskuLinus P21Men jag lyssnar MYCKET hellre på skrytrap (det är åtminstånde underhållande) än att lyssna på nån som bölar för att han/hon blivit dumpad för 1000:e gången och framför det med värdelös rimteknik. Det är lika puckat att avfärda alla som gör låtar som tillåter lyssnaren att lära känna artisten som "Bölrap" som att avfärda det motsatta som "ordbajsande nörderi". Nu har ju ändå artister i Sverige kombinerat teknik och känsla i ett decennium så den diskussionen är playedout som fubutröjor. Jag tror inte du läste min kommentar. Jag lyssnar gärna på hip-hop med mening. Jag gav tillomed exempel. Kan man inte få viktiga saker sagt utan att rimma snyggt samtidigt får man öva. Det behöver inte vara antingen eller.
Och det du sa om att lära känna artisten: Jag vill inte lära känna en person som verkar som en ointelligent lipsill. Men jag lär gärna känna en person som är intelligent och kan lära mig saker, saker jag kan ta med mig, som kanske frändrar min syn på saker osv. Om en random perosn berättar för mig att den blivit dumpad gång på gång så känner jag väl mest: Och? Alla har väl blivit det? Vad vill du att jag ska göra med denna infon? Den ger mig ingenting? Vill du att jag klappar dig på axeln?
Jag låter hellre artisten klappa MIG på axeln. Det är väl trotts allt därför man lyssnar på musik? För att bli underhållen/för att det ska ge en något djupare som man kan ta med sig. Jag lyssnar inte på musik för att ta åt mig andras problem. Då kan jag hellre ta hand om folk jag faktiskt bryr mig om i riktiga livet.
MaskuLinus P21 Har vi inte haft den här diskussionen? Jag vet inte på vilket sätt du tror jag missförstod dig? Jag vill inte heller lyssna på Kalle p14 som blir dumpad men när du ska komma med exempel på där musik kombinerar form och innehåll blandar du direkt in USA vilket får mig att tro att du avfärdar all svensk hiphop som inte är gamla MBMA-grejer.
"smoove accent" (eller hur han nu stavade det), den engelskspråkiga rappare som senare började köra på svenska under namnet "organism 12". Har Organismen kört på engelska?
Lackar ur.
Idealistic skrev: Har Organismen kört på engelska?Ja. Inget som går att hitta, dock.
Dede: Fan, hade vart fett att få höra.
Lackar ur.
Producent
2013-09-28 13:33
VRGNHNS skrev: MaskuLinus P21 Har vi inte haft den här diskussionen? Jag vet inte på vilket sätt du tror jag missförstod dig? Jag vill inte heller lyssna på Kalle p14 som blir dumpad men när du ska komma med exempel på där musik kombinerar form och innehåll blandar du direkt in USA vilket får mig att tro att du avfärdar all svensk hiphop som inte är gamla MBMA-grejer.Tyvärr så finns det knappt ingen bra svensk hip-hop. Spakur, Prosperous och Henry Bowers är väl dom enda aktiva svenska rapparna jag kan lyssna på som inte är skrytrap/humor. Dock är det inte så många fler på skrytrap fronten heller. Svensk hip-hop är död. Battles är ungefär det enda vi har kvar verkar det som.
MaskuLinus P21 Det är väl ändå just humor du är ute efter om jag inte missförstått dig? Det är just där som både Spakur och Bowers skiner... Jag uppskattar också deras grejer särskilt för att det ofta är humor blandat med samhällskritik och känns inte lika "svart och vitt" som annan "politisk rap". Din smak är ju väldigt smal vilket du kanske själv inser så att säga att svensk rap är död får verkligen stå för dig. Jag tycker att den är mer levande än nånsin. Samtidigt kan jag förstå dig, rätta mig om jag har fel men du hade hellre sett att svhiphop tog en utveckling åt det mer humoristiska/lekfulla... Dom enda som har hållt benhårt i det där har ju tagit det "ett steg längre", att driva med hela konceptet hiphop tex RIS, de andra har lagt ner. Detta är trist, hade varit kul att höra hur Seron, Leo mfl låtit idag. Jag tycker ändå att du går miste om mkt grejer genom att bara lyssna från det perspektivet men ska inte försöka omvända dig. Som jag skrivit tidigare blir det svårt att hålla tag i den stilen om man inte får in det "personliga", för sin egen skull alltså. DU får helt enkelt ta "våldsironi/ordleksliknelserna-låtarna" tillbaka, känns väl bara som det mesta är sagt kring "att vara oroväckande som en död tupp i sängen"(Im on fire).
Producent
2013-09-29 12:35
Nja, alltså som sagt jag gillar folk som inte är direkt humoristiska också. Men dom gör det med finess eller kunskap. Immortal Technique är ju inte rolig men han blandar riktiga saker med bra lyricism. Det finns mängder av rappare som gör det som jag tycker om så at placera mig i det facket att jag bara är ute efter humor och skrytrap är inte sant även om jag uppskattar det väldigt mycket också så länge det är gjort med finess. T.ex. ICP kan jag inte lyssna på då dom bara är äckliga utan att göra något med intelligens. Men men, nu är vi extremt off-topic. Men du får jättegärna skicka ett meddelande med länkar till det du tycker jag har missat. Kanske har du rätt, då jag har slutat följa svensk hiphop sen 2 år tillbaka efter ungefär 8 år av musik som inte tilltalar mig.
Vi kommer att släppa ett album som figurerade lite kring 2003 vid namn Öppenhjärna. Som består av Dödfödd och Format. En platta som nu har hamnat lite mer rätt i tiden. Eftersom Svensk hiphop inte var redo då! Av tretton spår så står Dödfödd för tolv av produktionerna. PS. Första gången Mat åt Far stod på scenen var 1996 ;) Peace!
http://www.on-axis.com
Jag är så taggad på Öppenhjärna så det finns inte! SLÄPP DEN BARA!
Folk vi måste vakna och inse förnedringen Cancervård heter numera arbetsförmedlingen.