I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa recenserar: Movits! - Ut ur min skalle

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Redaktionschef

2011-03-22 20:00

Whoa recenserar: Movits! - Ut ur min skalle

Från Whoa-bloggen:

Viktor:

Jag personligen känner att vinter och höst gjort sitt med depressioner, innesittande och andra bedrövliga åkommor som de drar med sig, men nu börjar man äntligen se ett ljus i slutet på tunneln i form av vårtecken, och vad kan sparka igång sommaren bättre än en ny skiva med Movits!? Ingenting; är svaret på den frågan för när Ut ur min skalle hamnar i skivspelaren så är det fan bäst att du tar på dig dansskorna. Glädjevibben är total när Norrbottens stolhet bestämmer sig för att följa upp succén med Äppelknyckarjazz. Man märker att deras evinnerliga turnerande runt om i världen har satt sina spår i musiken då fler spår är gjorda för dansgolvet denna gången. Även deras referenser till Sammy Davis Jr, Broadway och andra kända amerikanska människor och ting får än att inse att bandet numera strävar långt utanför Sveriges gränser. Det finns mer att önska i rapframförandet emellanåt men det är en petitess när man har ett sådant riv i produktionerna. Sedan har vi ju även gästar som Timbuktu, Promoe och turnékompisen Zacke som glänser på varje spår de medverkar. Vintern är härmed bortblåst, dags att dansa in sommaren med kostym och fluga.


Läs Viktors betyg och vad Martin & Pontus tycker på Whoa-bloggen:
http://blog.whoa.nu/2011/03/22/recension-movits-ut-ur-min-skalle/

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!