I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mohammed Ali - Vi (Ny dimension i svensk musik)

Svensk Hiphop - Allmänt

2011-04-12 17:16

Mohammed Ali - Vi (Ny dimension i svensk musik)

Officiella tråden för Mohammed Alis fantastiska debutalbum.
Släpps imorgon 13/4, men vi som var på releasefesten fick en förtur och hade den i Lördags!
Detta är en skiva man definitivt inte ska sova på!
Köp denna skiva på och supporta Sveriges i särklass bästa Hip Hop grupp!
Skivan finns att kamma hem på http://CDON , Bengans, Spotify och Itunes!

Ni kommer inte ångra er!

Producent

2011-04-12 18:24
kommer itunes-shoppas imorgon, utan tvekan
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2011-04-13 13:25
Lyssnar på Spotify just nu !! :)

2011-04-13 13:31
vad ska de ha för skivan? har deras första demo skiva någonstans, fick deras andra men gav bort den i present till någon brud. kanske är läge att lägga lite pengar på dem nu :D .. skulle vara nice om man kunde fått skivan på en usb sticka..
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Admin

2011-04-13 13:47
Lyssnar med ett halvt öra här på jobbet. Låter hittills bra. Men det är en tung uppgift de haft att få ut nåt som kan följa upp mästerliga Processen. Å andra sidan finns det värre utgångspunkter så det är väl en angenäm sits för dem.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-04-13 16:57
Tycker Vi axlar rollen som uppföljare väldigt bra. Nästan så det ger Alexis Weak en knäpp på nosen när det gäller intressant lyrik.
all 'bout the bluntrap

2011-04-13 20:11
riktigt bra

2011-04-13 21:54
Härligt o se att så många tycker om den!

Favoritspår?

Själv kan man inte sluta lyssna på "Kan inte säga nej", "Postkodsmiljonär", "Reflektioner" och "Sista resan".

Redaktionschef

2011-04-13 23:58
3. Kan någon ringa (112) (med Asha Ali)
6. Postkodsmiljonär
11. Tunga steg (med Robert Athill)
12. Kan inte säga nej
15. Vackert (med Kristin Amparo)

Mina fem favoriter. 5/5 alla dom låtarna för mig.

Jävligt kul att de klarade av att leverera ett så bra album och det verkar fan som att många recensenter i tidningarna fattat det också.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2011-04-14 14:26
vissa tracks är riktigt jävla bra, andra är sämre. alias ruggig(äre mohammed eller ali?) är HELT galen vissa stunder. texterna från bådas sidor är bra, men stundtals blir det lite väl mycket upprepning. visst är samhällskritik och dyl. bra men det blir inte samma tyngd i låtarna om varannan låt ska vara gnäll på systemet lixom..
hets, stress, fest!

2011-04-14 18:30
Har för länge sedan slutat att lyssna på svensk hiphop, svensk hiphop har egentligen dött för mig för länge sedan. Ända gången jag kommer i kontakt med svensk hiphop igen är genom lyssning av gamla låtar som man har mycket minnen till eller som man bara gillar.

Har läst lite om denna platta och gruppen Mohammed Ali i City o.s.v Tänkte att idag efter jobbet skulle jag ge dom en chans. Dom tilltalade mig bara på något sett.

Jag måste säga att jag är positivt överraskad av denna grupp och denna skiva. Jag vet att det inte är första skivan men det jag ville säga att denna skiva är sjukt bra, textmässigt och beatmässigt. Rekommenderas till alla som gillar hiphop, även till er som vanligtvis inte lyssnar på svensk hiphop. Tack Mohammed Ali för plattan.

2011-04-15 00:43
Läs mer om Mohammed Alis nya platta på http://www.focushh.tk

2011-04-16 19:54
Till er som undrar så ar det Ahmed Berhan (komiker) som pratar emellanåt på "Svartskalle & kriminell"

2011-04-16 20:37
Sitter och ler genom hela albumet,fantastiskt bra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-17 10:38
alias ruggig. där har du svaret.
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe
http://www.twitter.com/popularmusiken
http://www.popularmusik.net
Skivsamlare

2011-04-17 16:18
Jag var tveksam till att orkar lyssna först, fastän vad alla skrivit, då jag inte alls brukar gilla svensk hiphop vanligtvis (med vissa undantag). Men detta var helt sjukt fett! Kommer inhandla plattan vid nästa lön helt klart!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-04-23 12:39
Vackert är så grymt bra! Känner igen beatet, någon som kan identifiera?

Redaktionschef

2011-04-23 14:31
Fick skivan med posten idag. Blev ett ex till storebrorsan också, som vanligtvis inte lyssnar på hiphop, så pass bra är den.

Stort plus att texterna följer med i cdn. Plus "Processen"-mixtapet.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent

2011-04-23 16:00
Jasså, texterna i bookleten! Så jävla fint, den grejen har jag också velat ta tillbaka.

Själv köpte jag itunes-varianten, men kanske måste köpa the real deal också. Fantastisk skiva, definitivt en milstolpe i svensk hiphops historia.

https://soundcloud.com/jakkthemixer

2011-07-12 00:48
Sorry för bumpen, men detta albumet är verkligen verkligen guld. En av top 3 bästa svenska hiphop albumen.

Sista resan är mord.
"Rappers spit rhymes that are mostly illegal, MC's spit rhymes to uplift they people"

2011-07-12 15:43
Här behöver vi inte ursäkta oss! Vi roterar dagligen i mitt ljudsystem.
all 'bout the bluntrap
Redaktionen

2011-07-21 13:07
hur ska vi få alla SD'are att lyssna på denna platta?
namaste

2011-07-22 00:46
Processen är ju sjukt mycket bättre..faktiskt!
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2011-07-26 18:52
Skitbra skiva!

Jag vill bara skriva en kommentar angående en grej i låten Svartskalle & Kriminell som jag stör mig på varje gång jag spelar den.

Dom säger "Förklara för mig varför Magnus Hedman fick 50kr * 50 dagar i åtalet om prostitution, medans Dooley fick 700kr * 50 dagar, om inte det är negerskatt, jag vet inte fan vad det är för nåt".

Det är ju grundprincpen för ju vanliga dagsböter. Båda fick samma straff - dvs 50 dagsböter, medans storleken på boten bestäms av hur mkt man tjänar. Hedman är en avdankad lirare med ingen eller låg inkomst, medans Dooley är aktiv och tjänar pengar som gräs - alltså mer pengar att betala per dag. Har ingenting med rasism eller nåt sånt att göra. Betyder bara att det kostar mer för en direktör att exempelvis köra för fort än för en vanlig knegare. Grundidén är att det ska svida lika mkt i plånboken för alla.

Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2011-07-26 19:20
fsdfsdf P31

Precis, stört mig som fan på det faktiskt. Tycker man borde tagit reda på fakta innan man lägger det på skiva, faktiskt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-31 13:39
Tror inte det är så seriöst menat, Mohammed Ali är nog medvetna om att det inte finns en "negerskatt", tror mer att det var en illustration över att det finns en viss orättvisa.. Vad vet jag, jag spekulerar bara, men skivan är så bra en skiva kan bli.. Varje gång jag spelar skivan och kommer till sista låten "Vackert" så blir jag så sugen på att höra den igen, får gåshud varje gång jag hör den låten..
Sveriges i särklass bästa hiphopskiva!!
My environment wasn`t ghetto, but I was

2011-07-31 19:07
Trodde verkligen inte att de skulle kunna leverera ett album i samma klass som Processen, men tydligen. Mohammed Ali är begåvade som fan.

Sen är det en skam att videon till Postkodsmiljönär har så få views, bara 12 000 nånting. Tycker den är skön på nåt sätt, även fast det är en allvarlig låt.

Réussir, s'évanouir, devenir un souvenir

2011-08-01 16:31
Inte alls min smak
men alla har olika smaker