I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa recenserar: Mohammed Ali - Vi

Svensk Hiphop - Allmänt

Redaktionschef

2011-04-14 22:11

Whoa recenserar: Mohammed Ali - Vi

Från Whoa-bloggen:

Viktor:

Alla som har ett uns intresse för svensk hiphop, och någorlunda vett i skallen, kommer att gå och köpa denna skiva. Så enkelt är det. Det är beatsen, som varvas mellan känslomässigt rörande och huvudgungande medryckande. Det är rappen, som är utomordentligt utformad med texter som antigen berör eller utbildar. Det är Mohammed Ali, precis så som vi känner dem efter succén med Processen fast ännu bättre. Så vill du...

Klicka här för att läsa klart Viktors text samt ta del av vad Jonas och Martin om skivan.

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent

2011-04-14 22:48
Lovande!
köpte skivan i morse men har inte hunnit lyssna än. tvivlar inte på att jag kommer joina hyllningskören sen
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2011-04-14 23:48
Är det bara jag i hela hiphopsverige som är fullkomligt ointresserad av att lyssna igenom den här skivan?
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-04-14 23:59
Jävligt bra recensioner. Jag fullkomligt älskar plattan. Deras första "Processen", går inte ens att jämföra med "Vi".

Är det bara jag i hela hiphopsverige som är fullkomligt ointresserad av att lyssna igenom den här skivan?

Jag tror att du är den enda i hela Sverige!

2011-04-16 17:05
Införskaffade plattan idag! Låter sjukt nice! Detta har man väntat länge på!
www.twitter.com/rossandeross

2011-04-17 21:17
Grizzly: Vi är två.
http://www.reverbnation.com/dynamo414

2011-04-21 00:24
Grizzly varför är du totalt ointresserad av att lyssna på skivan? Är det för att du är smått avundsjuk över att de rappar faktiskt om något som folk kan relatera, att de säger saker som behövs säga, att de nu omfamnas av Sveriges medier såsom folket? Jag bara undrar...
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2011-04-21 12:28
Sant där Rebel-Ape.
Det måste vara omöjligt att inte tycka om den här plattan....