I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det behövs en ordentlig jävla beef.

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2011-11-18 21:29

Det behövs en ordentlig jävla beef.

Svensk hip-hop är bättre än någonsin, 2011 har varit ett fantastiskt år med släpp från alla möjliga håll och kanter och svensk hip-hop har till och med fått lite uppmärksamhet i media. Det är dock en sak som fattas, en sak som skulle göra genren både roligare och mer populär, och det är en stor jävla beef. Jag pratar inte om vilken beef som helst, inget småkäbbel mellan Promoe och Ken, jag pratar om krig på hög nivå, en beef på liv och död. Vad skulle då denna beef handla om vilka skulle vara inblandade? En idé skulle kunna vara en klassisk uppgörelse mellan Stockholm och Göteborg, East vs West liksom. Problemet med det är att det finns rätt få riktigt bra Göteborgsrappare, det skulle liksom bli PSTQ och Roffe Ruff mot alla. Under mina funderingar om det här, och dom har varit långa, har jag dock kommit fram till att det finns två grupper mellan vilka det finns en viss spänning, eller snarare där det skulle kunna finnas en viss spänning, och det är mellan innerstads- och förortsrapparna.
Gilla det eller inte, men det är typ den enda avgränsningen som finns inom svensk hip-hop idag, och det skulle kunna leda till fruktansvärt spännande scenarion. Ken radar upp Fattaru och slapar alla fyra, Dajanko skjuter Alexis Weak, Petter och Natural Bond byter sida, eftersom dom ''är så jävla trötta på Stockholm'', Stor hävdar i en låt att han haft sex med Fiona Fitzpatrick varpå Carli dödar honom, Kaplan sitter i Norrland, röker och förstår inte vad det är frågan om, någon spränger Movits replokal, alla stryker med. Ja ni fattar, möjligheterna är oändliga, ge mig beef nu.

peace

ps, kom gärna med egna tankar och förslag.

¨Cause when you try hard, is when you die hard¨
- Kanye West