I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sveriges bästa MC just nu

Svensk Hiphop - Allmänt

2012-05-02 11:23

Sveriges bästa MC just nu

Vem är Sveriges bästa MC?
Dela med er av era favoriter och skriv självklart VARFÖR ni tycker som ni gör!

Jag inleder med att nominera Stor pga. samhällskritiska texter, ett riktigt tungt delivery som kan få vilken text som helst att låta bra. Sen har Stor även haft "turen" att få lägga sina grejer på otroligt bra beats á la Salazar Brothers men jag tror att Stor hade kunnat spotta på vad som helst om jag ska vara ärlig.

Hoppas på ny skiva snart!

Rappare

2012-05-02 17:47

Grym producent, Galna beats, Feta texter med oslagbar humor och punchlines..
Ja
Hangaround

2012-05-03 10:24
Sebbe stacs och chuck rukuz lättt

2012-05-03 10:59
Sebbe stacs och chuck rukuz lättt

Motivera kompis
Rappare

2012-05-03 11:08
Jag måste säga Roffe Ruff. Det han inte har tekniskt vägs upp av känslan i texterna. Jag tror de flesta kan känna igen sig i hans texter på något sätt och det blir aldrig klyschigt.

2012-05-03 12:21
Stor-Av nämnda anledningar
Black Ghost-Den som gjort gangstarap bäst på svenska imo, Kartellen borde ta honom under sina vingar så han kan nå ut lite
Jaqe-Feta texter, ärliga beskrivningar, feta flows
Bildspråk(unionen)- Mkt pondus, feta texter och mkt kärlek för äkta hiphop(gäller hela unionen)

Roffe Ruff-Mästerverket är väl Barabass och det lär väl tyvärr inte komma så mkt mer

Av battlerapparna är nog Jimmy Pistol den som gör intressantast musik...

När det kommer till engelska är det PropDylan, spänd på hans nya grejer...

Finns ju sjukt mkt feta rappare egentligen men av de "nyare" akterna är det dessa som ploppar upp
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2012-05-04 20:21
Jag hade kunnat sagt Organismen men i dagsläget har han inte varit på den toppen som han var. Men jag får hålla med scrotum P22 på punkten ang Roffe och sen har jag även funnit en ny kärlek och det är DC.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2012-05-07 12:07
Jag älskar Afasi, allt han lägger är fett - oavsett om själva låten i sig är värdelös. Förmodligen en av Sveriges bäst musiker, tycker jag, dessutom har han en ödmjukhet som jag gillar. Ni får hjärtligt säga emot mig!
Don't!

2012-05-07 12:59
Jag håller med dig Mitchy, Afasi är en av de mer musikaliskt begåvade artisterna.
Bra producent också!

2012-05-07 22:04
Ödmjukhet vettefan. Kanske om man träffar han i verkligheten. Annars har väl alltid kaxigheten och "jag är en bättre rappare än dig"-stilen körts rätt hårt av Afasi. Iallafall i hans tidigare låtar.

2012-06-07 19:56
K.Sluggah & JaQe, båda två sjuka lyrisister!
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse

2012-06-25 15:36
ALLYAWAN!.. rösen, texten, allt blir en perfekt blandning!
If there is a chance, there is a possibility!

2012-07-01 20:22
Håller med om Afasi, definitionen av flow i mina öron. Han har dessutom fyndiga rim som aldrig tycks sina.
SMÅLAND!

2012-07-03 15:07
Pap & Emblem
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-07-06 09:11
emblem kan ju inte ens prata ordentligt, märkligt att han ens kan skriva ner en text...

2012-07-24 11:41
Mohammed Ali känns som Latin Kings 2.0 bra eftertänksamma och samhällsskildrande verser rakt igenom + väldigt bra rap. Hade velat säga mig själv men När man hör folk som Mohammed Ali,Stor & Sam-E funderar man på vad man gjort med sina år.

2012-07-25 11:41
Prop Dylan utan tvekan! Phonetik's nya grejer känns riktigt heavy. Kolla in !
Close your eye's and be a part of my life! POOF!
N-Town!

2012-08-01 22:36
JaQe utan tvekan

allyawan, näääk, nimo, mohammed ali e tunga med
Pleassure
Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//

2012-08-20 03:40
Johan Alander enligt mig, en av få musiker som kan få mig att känna något när jag lyssnar på musik.

2012-08-20 20:40
Nykomlingen Xavier är där och nosar alla i nacken
 That Moose Producions
Sångare

2012-09-01 18:07
Dc Grimsta. Hans sköna texter som gör att man lätt och smärtfritt kan gunga med. Bara Njuta. Men också afasi är en bra kandidat.. Så den blir svårt.. Måste nog säga Afasi ändå! Pga av att han alltid levererar på en hög nivå, Flowet är gudalikt enligt mig!
If the slavery is dead show me the skeleton.

2012-09-01 18:22
Jaqe

2012-09-18 05:53
öris, roffe ruff och chords

queff, dc grimsta och toffer
Värsta känslan?
olycklig kärlek... händer alltid mej.... :(

2012-09-25 14:29
Dirty Jens!

Manager

2012-09-26 11:37
abidaz
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2012-09-26 11:49
Och Skizz från Syndromet
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2012-09-26 16:37
Aki, vet inte om ni behöver en förklaring?
Han mördar alla låtar han är med i, tung på freestyla sen är han en riktigt skön person också.
Du är zattla maffakka jag är badsalt.

2012-09-28 11:05
Måste säga Queff faktiskt.

2012-10-11 20:46
säger inget utan postar bara denna video.

That Moose Producions

2012-10-12 21:44
Lyssnade precis på han Xavier (videon ovan), aldrig hört honom innan - men han var väl bra, inte mer än så. Tycker det han spottar saknar sammanband, bara massa saker som rimmar - ingen helhet. Blir till och med så att han upprepar samma sak flera gånger, tycker ofta det blir så när svenskar ska rappa på engelska.

2012-10-13 12:40
Olmium

Kul att du lyssnade på videon :)

Men måste bara säga "en massa saker som rimmar" kan jag inte hålla med dig om. Det här är en freestyle live i radio och inte en låt. Om det hade varit en låt och du tycker den saknar sammanband hade jag köpt men inte när det bar är straigt rap i en freestyle session.

Hur Xavier leker med orden och använder sig av metaforer är något helt sjukt. Ingen svensk rappare som kör på engelska hade klarat av detta, om jag får säga mitt :)
 That Moose Producions

2012-10-13 16:41
Oj, läste faktiskt inte "freestyles at" - jag har personligt bara svårt för svenskar som rappar på engelska, tycker de ska hålla sig till svenska. Och inte för att vi är dåliga på engelska, utan snarare för att jag föredrar svensk hiphop på svenska. Det känns mer personligt tycker jag - jag tar åt mig mer av texterna, känns mer äkta. Dock är det ju självfallet inte så för rapparna i fråga, bara hur jag uppfattar det.

2012-10-14 00:18
Absolut, det är ju en smaksak vilken typ av rap/språk man gillar :)

Personligen så är jag mer för rap på engelska helst amerikansk rap, har svårt när en person rappar på engelska med brytning.

Men eftersom Xavier ursprungligen är från Brooklyn så blir det naturligt att han kör på engelska.

Men som sagt smaken är som baken :D
 That Moose Producions

2012-10-14 03:27
Har några jag framhåller mer än andra som t.ex Roffe Ruff, Organismen, Skizz, Pst/q och Jaqe är väl dom fem bästa. Alla anser jag vara feta lyricister och vissa på helt andra plan än andra. Jag menar, det går ju inte jämföra Organismens seriösa alster med Skizz mer komiska och finurliga.

Sen finns det andra som kan komma och bli riktigt bra då dom verkligen har framtiden för sig som Malcolm B och Xavier för att nämna två.

Det finns mycket som är bra.

2012-10-15 03:31
Den Där är rätt fet
Hangaround

2012-10-17 20:55
Big-O nuff said
Hangaround

2012-10-24 13:11
Dirty Jens, no doubt!

2012-10-24 15:12
jaqe
Geni

2012-11-01 11:22
Promoe.
Organismen.
Chords.
Roffe.
PST.
Afasi.

Jag behöver inte motivera.
Det bästa Sverige har att erbjuda inom hiphop.