I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

podcast recensera whoa rapparna

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2012-05-07 19:25

podcast recensera whoa rapparna

Tjo.

Jag har en ide med att skapa en blogg där jag tänkt att recensera "vår hiphop>> Audio & Video" låtar i olika podcasts. Kanske att man kör en podcast varannan vecka och då har man valt ut ett axplock av de låtar som poppar upp i den delen av forumet..

Tänkte att upplägget på podcasten skulle vara som ett enkelt musikradioprogram där man lyssnar på en låt och sedan kanske snackar lite om låten. Bedömer text, flow, delivery, beat val och mixning. Ganska kort och koncist.


1. vad gör man med dessa låtar som bara ligger på youtube? är det ok att rippa eller bör man kanske ta kontakt med rapparen..(tror att jag svarade på frågan där)..

2. Finns det någon här som är intresserad av att hjälpa till? Med dagens teknik och skype så borde det inte vara några problem.




Vad tror ni om idén?
Låter det hållbart?
Skulle du lyssna?

Jag har relativt mycket fritid och jag lyssnar ofta på låtarna i den delen av forumet. Tycker att vissa av låtarna verkligen förtjänar att lyftas fram.



42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...