|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Föga förvånande har du lirarn på din vännerlista med.
|
|
|
du är tokig brb. tokig
http://soundcloud.com/80scrackpolo
|
|
|
Jag citerar mig själv: (och det är precis så du har uttryckt dig mellan raderna) "Det du insinuerar är i princip att du som person blir irriterad på alla samhällets individer som lyckas bekämpa ett missbruk, marknadsför sitt nya jag för att sedan ha oturen att falla tillbaka igen?" Sen citerar jag dig: "Och snälla, bespara mig lektionerna om hur "missbruk" fungerar, eller hur tänkandet på sådana personer fungerar, för jag har levt i det, i 34 års tid. " Min slutsats är då enkel. Du måste leva ett otroligt bittert liv då du rimligtvis bör gå runt och vara bitter på dig själv, ev. din omgivning all vaken tid, om det ens räcker. Föga förvånande har du lirarn på din vännerlista med.
haha, vad spelar det för roll? Det är precis sådana saker som gör att jag tappar all respekt för allt du egentligen skriver. Dock kan jag absolut tycka mycket av det du skriver faktiskt kan vara roligt att läsa, inte för att du är on point utan för att du inte ens har tendeser till att verka något sådär normalt funtad - jag hoppas och tror att du egentligen är helt ironisk i allt du skriver, att du agerar ur något socialt experiment för att analysera människors beteenden och reaktioner på helt ursinnigt knasiga argument från ditt alterego, annars blir jag mörkrädd.
Ålltzen, Växjö, Bremen.
|
Graffare
2012-07-08 00:54
|
Är bekant med Johan och hans storasyster sedan förut och lider verkligen med hans nära och kära just nu. Måste kännas fett hemskt att läsa sådan här skit på internet http://statigr.am/p/230329665588170670_184856922 och veta att tiotusentals "fans" ser det och stöttar "Sober" i det han skriver, När allt de vill är att Johan ska bli frisk. Jag vet hur det är att vara anhörig till missbrukare och det finns inget som gör mer ont. När det sedan bli offentligt på detta vis och man får en hel "armé" emot sig så kan jag inte ens föreställa mig hur jävla skitigt det måste kännas. Fyfan. Hoppas det fortfarande går bra för hans syster och hennes drogfrihet, och hoppas att hans småbröder och övrig familj klarar av att vara starka nu.
|
|
|
Min slutsats är då enkel. Du måste leva ett otroligt bittert liv då du rimligtvis bör gå runt och vara bitter på dig själv, ev. din omgivning all vaken tid, om det ens räcker Det där tåget han knappt lämna perrongen du, innan du prompt träffade en vägg. Du kan ju säga till när du är trött på att famla i blindo så skall jag överväga att eventuellt peka dig i rätt riktning. Varför i hela helvete skulle jag hysa bitterhet mot mig själv?, för att du sitter och fristils-tolkar text som fan läser bibeln?, nä hörru lille vän. Och som sagt du behöver ej bemöda dig med att författa fler inlägg nu, "läsa mellan raderna" jo jävlar du. "Sober" Jag är mest nyfiken på hur mycket hybris en människa måste ha för att göra tatueringar där man hävdar vara något man omöjligen är, någonsin varit eller kan bli. Hoppar man ett par steg av dom 12? "Det du insinuerar är i princip att du som person blir irriterad på alla samhällets individer som lyckas bekämpa ett missbruk, marknadsför sitt nya jag för att sedan ha oturen att falla tillbaka igen?" "Otur" det är ett medvetet val, du kan hitta på vilka förklaringsmodeller du vill, du kommer fortfarande aldrig någonsin komma runt det faktum att dessa människor varenda en av dom fattar ett medvetet val att återgå, finns människor som genomlider bokstavliga helveten utan att någonsin komma på tanken att söka sig till sådana lösningar. Har ingenting med "otur" att göra. Och det säger jag med sex självmords begravningar i ryggen, en nykter alkoholist till mor (med ett återfall) en alkoholist till far, en 13 åring lillebror som redan hunnit med överdoser. Så som sagt, bespara mig ditt tugg. Och jag undrar fortfarande hur du inte kan yttra en bokstav om det faktum att RMK tex posar på bild tillsammans med sin "vän" som återfallit (då bägge befinner sig i allt annat än nyktert tillstånd), eller hur "Mickelito" kan fortsätta driva "Ismen" prylen framåt. Men fortsätta du veva flaggan för allt du är värd.
|
|
|
så johan dricker numera alkohol igen?
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
|
|
|
Brb - Du tror inte att det är så att du överför dina egna känslor, angående din familjs missbruk, på en helt annan människa? Känns lite så va. Du återkommer också till det här med att missbruket skulle vara en "lösning", en utväg man väljer. Det är knappast en vedertagen tanke i missbrukssammanhang, det känns snarare som din högst personliga förklaring. Du verkar ha vänt baklänges på begreppen, normalt säger man att en missbrukare är stark när han är nykter, inte tvärtom som du verkar mena, att han är svag när han missbrukar. I vissa fall kan säkert erfarenhet av missbruk vara en fördel för att förstå och handskas med såna här frågor, i ditt fall tror jag det snarare är en nackdel. Jag förslår att du tar uti med dina frågor; och låter sober och hans familj ta hand om sina.
|
|
|
Snälla bespara mig amatörkurs analyserna från någon som på sin höjd läst psykologi A.
Och ja missbruk är en "lösning" på samma vis som självmord i slutskedet av en depression blir den ultimata lösningen, och det spelar ingen roll hur många olika vis du försöker vrida och vända på det, så kommer du inte komma runt det faktum att det är en svaghet hos personerna som gör att dom väljer att söka sådana utvägar.
Vi är alla byggda olika, och har olika brytpunkter, men det förändrar fortfarande inte det faktum att det är en svaghet hos dessa människor när dom väljer att återvända dit.
Och i majoriteten av fallen beror dessa fall tillbaka på att antingen så har inte personen varit redo att ta itu med sina problem och sluta missbruka, eller så återvänder dom till samma typ av miljöer som gjorde att dom sökte sig dit från första början.
Behåller samma umgänge, samma tempo, och tror att dom är odödlig.
Och jag undrar fortfarande hur hans sk vänner är funtade, och hur mycket dom faktiskt bryr sig om personen ifråga.
10 mot ett på att kontakten med psykiatrin (som han kommer med sin diagnos behöva upprätthålla hela sitt liv) även bröts i samband med flytten.
|
|
|
oavsett min ålder så var min analys uppenbarligen sann.
|
|
|
Nej, men däremot försöker du sätta någon form av rekord i att enbart läsa in det du själv vill i texten.
Mina egna känslor om min familjs missbruk?, mammas återfall berodde på det jag skrev ovan, och ja när hon tog sitt återfall fick hon höra om det tills att hon tog sitt ansvar och äntligen bröt cirkeln som snurrat sedan hennes tonår.
Sen angående dina övriga yrningar så föreslår jag att du tar och läser igenom 12 stegs programmet, det bygger helt och hållet på självinsikt och ödmjukhet, man har inte speciellt mycket av varken eller om man återvänder till sitt gamla liv.
Funkar heller inte att behandla en aktiv person som en skadad liten fågelunge.
Du kan utgå nu.
|
|
|
Vem bestämde kriterierna för "maskrosbarn"? Gud? Min arm ser nice ut, mina maskrosor växte genom asfalt och blommar fortfarande. Visst, jag har vattnat rabatten med lite Jäger och Morgan men vafan, slappna av? Det är en jävla tatuering... Haha!
Sopsäck Serenad
|
|
|
"maskrosbarn"? Människorna som utfört forskning sedan 50-talet (och som myntade benämningen) om denna typ av människor, det är en helt unik personlighetstyp som har klara riktlinjer och mönster som överlappar: Det har lagts år av forskning på dessa på grund av att man intresserat sig för vad det är som gjort att dessa människor (trots att dom levt i infernon) stått upprätt genom allt, och istället för att slå undan och fly, stannat kvar och burit dom runt sig i familjen. Vi pratar om barn som vid unga år automatiskt lyfter stora delar av föräldra ansvaret från den/dom vuxna, och skyddar den/dom utsatta i familjen. Du förstår att identifiera faktorer som leder till att barn i såna här miljöer hamnar snett är inte speciellt komplicerat.
|
|
|
Word på Sober..
Brb, hur drygt är ditt liv att du har tiden att bli upprörd över en sån här sak?
"Visst är det vackert.."
|
|
|
Tänk om han hade tatuerat "psykolog" på armen. I jämförelse med "poet" finns det ju faktiskt tydliga riktlinjer för vad som är en psykolog. Hade du då också blivit upprörd?
Eller om han tatuerat "hora". Du ba: "Alltså, visst, du ligger kanske med fett många, men en hora är faktiskt en person som säljer sex för pengar. Det gör inte du, så du får inte ha den tatueringen. Jag har jättemånga irrelevanta formuleringar om att horor säljer sex för pengar."
Enligt vissa är det säkert en idiotisk tatuering, men mer idiotiskt är att slänga sig med haranger på Whoa om hur idiotisk den är.
|
|
|
Vi pratar om barn som vid unga år automatiskt lyfter stora delar av föräldra ansvaret från den/dom vuxna, och skyddar den/dom utsatta i familjen.
Du förstår att identifiera faktorer som leder till att barn i såna här miljöer hamnar snett är inte speciellt komplicerat. Shit, om du bara visste... Du borde verkligen hålla käften nu.
Sopsäck Serenad
|
|
|
Shit Nej, för du förstår uppenbarligen inte att missbruket är det som direkt plockar bort dig från att någonsin kunna tillhöra denna kategori människor, du har alltså tatuerat något du aldrig kommer kunna leva upp till, varit. Finns inte en enda människa inom psykiatrin med adekvat yrkesutbildning som skulle vidstå att en missbrukare någonsin skulle kvalificera sig som ett "maskrosbarn" Det är inte direkt kännetecknande för en stresstålig person att ta återfall heller. Acceptera hellre den hand du fått att spela. Du må ha fötts i helvetet, men du klarade uppenbarligen ej av att leva där, och där har du den väsentliga skillnaden. Barnen vi talar om här gör det. och tar aldrig vägen till en sunkig lägenhet med en nål i en ven, eller söker sig till en etta med jordvärme eller spenderar sina dagar inom kriminalvården. Sen behöver du inte skriva fler "asso shit mannen" för du kommer aldrig någonsin kunna klättra runt detta, är inte jag som ritat upp dessa riktlinjer det gjordes väldigt långt före min tid, det jag däremot kan säga är att uppfattningen hos dom som forskar om dessa inte ändrats alls på alla dessa år. Snarare har dom bara blivit mer väldefinerade.
|
|
|
Varför undvek du att svara på scrotums inlägg?
|
|
|
Brb är sur för att han tycker inte att Sober är god representant för de "maskrosbarn" han anser sig tillhöra, eftersom Sober har missbruksproblem och det är enligt brb en "utväg" och en svaghet. Och han verkar inte ha någon sympati för den kamp en missbrukare har att kämpa med, för dom har varken " självinsikt och ödmjukhet".
|
|
|
Varför Kolla förra sidan och se om du klarar av att göra matten. tycker inte Tycker insinuerar att det skulle vara subjektivt, det är det inte, det finns klara riktlinjer för vad denna persontyp är och inte är. Missbruk faller ifrån direkt. enligt brb Återigen något som inte heller är subjektivt, och som hela 12 stegs programmet krestar runt. missbrukare har att kämpa med, för dom har varken " självinsikt och ödmjukhet". Skall du börja posta rena lögnerna och påhitten efter du blivit oavbrutet stampad på sen du fick den förträffliga idén att ge dig ut på på sådant djup att du inte bottnar så kan du väl iallafall försöka sköta det lite snyggare än så. Det blir rejält plattfall hörru när det handlar om en enskild individs agerande, således blir det väldigt besvärligt att bruka "dom" i denna kontexten. Gör kväll nu hörru.
|
|
|
BrbSkall du börja posta rena lögnerna och påhitten efter du blivit oavbrutet stampad på... Det var inga rena lögner och påhitt, jag citerade bara dig: Sen angående dina övriga yrningar så föreslår jag att du tar och läser igenom 12 stegs programmet, det bygger helt och hållet på självinsikt och ödmjukhet, man har inte speciellt mycket av varken eller om man återvänder till sitt gamla liv. Du stampar inte på mig heller; du verkar mest försöka stampa på missbrukare.
|
|
|
Jag var full och hög, sen var jag clean 4 år, nu dricker jag lite bira igen. Ingen big deal. Jorden kommer inte gå under, jag lovar. Skriver på en ny bok nu där jag förklarar allt, vänta med att uttala dig till du har en aning om vad du snackar om.
Även fast jag skrev en bok om min barndom och missbruk så är jag också människa. Mitt liv förändras också. Men jag vill tacka alla terapeuter, psykologer, behandlingsassistener och speciallt alla krigare jag bott med på olika anstalter de senaste 4 åren. Jag är inte samma person som jag var innan, har växt som fan.
Men det räcker fan med snacket. Skriv i min gästbok om du vill diskutera något, jag svarar på allt.
One löve!
Sopsäck Serenad
|
|
|
Jag var full och hög, sen var jag clean 4 år, nu dricker jag lite bira igen. Ingen big deal. Jorden kommer inte gå under Skriv en bok om precis vad du vill hörru, vi kan ta upp orden ovan inom X när du ramlat dit, du skall få ett gott råd på vägen, ta och läs om forskningen om alkoholism och narkomanism. För du är så fel ute att det inte går att göra annat än att tycka synd om dig, men tack för att du bekräftar det jag skrev ovan som blev citerat angående självinsikt och ödmjukhet för när det kommer till dig själv så verkar bägge lysa med sin frånvaro fullkomligt. Du stampar inte på mig heller; du verkar mest försöka stampa på missbrukare. Nej en person, inte en "gruppering" så återigen lär dig bruka "dom" korrekt förslagvis.
|
Redaktionschef
2012-07-11 23:16
|
Nu har det postats tillräckligt många inlägg i den här tråden som inte har med recensionen av plattan/plattan att göra.
Den som vill fortsätta diskutera Sobers alkoholvanor osv kan göra det direkt med Sober i hans gästbok (likt han skrivit tidigare) eller privat i meddelanden.
Fler eventuella off-topic inlägg kommer från och med nu att tas bort i tråden.
/admin
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew | Nytt skivtips: Alexander Juneblad - Parken EP | Nytt låttips: Zacke ft. Timbuktu - Minicall |
|
|
|
Det finns inte ord som kan beskriva hur mycket jag såg fram emot ett nytt släpp från Ismen som levererat grymma låtar som We dont give a fuck, bilen, dr majk, Dramadrottning etc..
Tyvärr är jag inte alls imponerad av plattan, vilket jag tycker är förbannat synd då jag alltid gillat ismen. Oavsett vad så är jag glad ni är tillbaka.
Keep it up.
|