Vad hände med Kihlen?

Svensk Hiphop - Allmänt

Groupie

2012-06-05 19:45

Vad hände med Kihlen?

Vad hände med Kihlen från Snook. Trodde han skulle släppa en soloplatta? Har väntat i flera år nu, men har inte märkt av någonting.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Redaktionschef

2012-06-05 20:26
Kihlen valde att sluta/ta en paus med rappen och har istället satsat på en solokarriär med sång under egna namnet Oskar Linnros. Han har dock, vid sidan av detta, även fortsatt att producera andra rappare. Nu senast exempelvis Timbuktus "Fallskärm".

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew |
Nytt skivtips: Alexander Juneblad - Parken EP |
Nytt låttips: Zacke ft. Timbuktu - Minicall |
Groupie

2012-06-05 20:31
Nej, alltså han gör hiphop.

Redaktionschef

2012-06-05 20:34
Han gjorde hiphop med Snook men Snook finns inte längre. Både Kihlen och Adams Ray har gått vidare och väljer - båda två - i nuläget att göra popmusik där de sjunger.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew |
Nytt skivtips: Alexander Juneblad - Parken EP |
Nytt låttips: Zacke ft. Timbuktu - Minicall |
Vaknat ur ett koma tokfjant?
"Visst är det vackert.."
Nej, alltså han gör hiphop.

Hahahah helt underbart inlägg. Menar du att "Från Och Med Du" är hip hop, eller att Kihlen inte är Oskar Linnros?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Skivsamlare

2012-06-05 22:17
haha
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Groupie

2012-06-05 23:10
Men asså Kihlen, från Snook. Han gör hiphop! Den där låten var bara mespop.

Producent

2012-06-06 10:54
Ja, kanske någon dag så bestämmer sig Oskar Linnros för att göra musik under namnet Kihlen igen och göra rap musik.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Redaktionen

2012-06-06 11:27
Om man ska tro Wikipedia finns det en risk för att det faktiskt blir så:

Linnros meddelade i augusti 2011 att han tänker lägga av med soulpopen. Han avslöjade att den sista spelningen med soulpopen skulle ske på Gröna Lund den 1 september 2011.
I samma veva förklarade Linnros att han planerar att påbörja ett nytt musikprojekt med ny riktning

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Oskar_Linnros

Producent

2012-06-06 11:30
Jo, de sa det på en kärleksattack att han skulle börja med en ny genre av musik.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Han kanske slänger sig på munspel

"Jag brukar egentligen inte skriva här"
Groupie

2012-06-06 16:20
Men ni kan ju inte ärligt mena att Kihlen har slutat rappa?

Jag tror inte han lagt en rappvers sen han gästade på "min click".
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
rör inte skrytmåns han är min man nu
Blåmesen>Kräftan
Skivsamlare

2012-06-09 09:35
Dopeness skrev:
Jo, de sa det på en kärleksattack att han skulle börja med en ny genre av musik.
Precis. och det var ju ändå förra året. Så klart man är nyfiken om det blir musik i form av rap.

Khilen har slutat rappa. Eller slutat och sluta. Han rappade väl lite på Min Click som någon sa, och Maskinen var ju hans projekt från början - Även där rappar han och har proddat "alla som inte dansar".

Hade vart kul att höra båda två lägga lite rap igen. Adams-Ray freestylar ju iallafall och kör en del raprelaterade grejer på sina liveframträdanden iallafall (gamla snooklåtar etc) - Och så gillar han ju hiphop i allmänhet.

Adams-Rays senaste nyproducerade rapvers tror jag var på Simon Emanuels förra album "Glöd" där han gästar en av låtarna. Kan ha fel dock..

Mer snook, de var fett.
soundcloud.com/brormusk/sets
Eller slutat och sluta. Han rappade väl lite på Min Click som någon sa

Haha, ja, som kom för fyra år sedan.

Han har börjat med pop, lev med det.