I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Recension: S.T.I.C.S - Featured

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Admin

2012-06-19 20:02

Recension: S.T.I.C.S - Featured



Saxat från Whoa-bloggen:

Viktor:

Jag har alltid haft en kluven relation till mixtapes, särskilt i recensionssammanhang, då det är så svårt att definiera vad ett mixtape är. Många av de som släpps idag låter ju precis som album, bara det att låtarna inte råkade platsa i just den upplagan. Andra ser det som en utväg för att få leka av sig utan att faktiskt behöva hävda att det är något man jobbat med speciellt mycket. Ett mixtape kan variera i kvalité, ibland är de inspelade i storstudios och andra gånger med endast en laptop, preamp och en mikrofon, så hur ska man då kunna förhålla sig till formatet? Jag tycker definitivt att man kan kräva mer av ett mixtape i dagsläget med tanke på tillgängligheten av inspelningsmöjligheter, och sen är jag även av åsikten – kvalitet framför kvantitet. Men vad fan vet jag?

Varför jag inleder denna recension med ett stycke om min kluvna relation till mixtapes består endast på min kluvna inställning till S.T.I.C.S nya mixtape Featured. Det är nämligen under mina genomlyssningar av detta tape som jag börjat vandra i dessa tankar och eftersom jag varvar denna platta med XV:s nya släpp i samma format så slås jag av kvalitetsskillnaderna. Nu må XV vara en signad artist så utgångsläget är kanske inte helt rättvist men jag tycker ändå inte jag gör några fel i att dra paralleller mellan släppen.


För att läsa resten av Viktors recension och se vilket betyg han gav mixtapet, gå in på Whoa-bloggen genom att klicka här!

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.