Gubb - Psalm:23 updates...

Svensk Hiphop - Allmänt

Rappare

2012-07-04 16:28

Gubb - Psalm:23 updates...

Tja. Thanx till alla för alla lyssningar som till alla medv på P23! Respekt..
För order av tryckt ex av "P23" , vänligen maila oss till : gubb83@gmail.com

(100kr.ink frakt + rea på hela illizit bak katalog med Obx, Ricowon, Calle P & Gubb )

Om ni missat den långa intervjun i webtidningen http://www.megalaser.se kolla in läsningen!

Ny och exklusiv intervju kommer inom kort upp på http://www.brytburken.nu

EXTRA SPÅR SOM REMIX PÅ BL.A. LÅTEN "SISTA FESTEN" mm KOMMER UPP PÅ EN WEB NÄRA ER INOM KORT ... DONT MISS !

illizit Muzik
håller er updaterade!

(Inlägget ändrat av Gubb 2012-07-04 16:29:56)

GUBB - PSALM :23: Nya albumet UTE NU ! via whoa.nu el best den limiterade tryckta uppl direkt fr gubb83@gmail.com
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Admin

2012-07-06 19:07
Intervjun finns nu att läsa här: http://brytburken.se/2012/07/05/intervju-med-gubb/

Rappare

2012-07-09 12:42
yo! Rean på alla ILLIZIT släpp är igång. Finns fortf lite ex av PSALM23 inne med. paketpris ges vid lite större best.

Som sagt går att få lite najs läsning om Gubb & illizit Muzik på såväl: www.megalaser.se , www.bruyburken.se och i ARBETAREN.

upplägg av extraspår som inte kom med på PSALMEN som remixar på bl.a. låten "Sista Festen" , kommer snart upp på en web näa er gott folk...

L&R / GUBB
GUBB - PSALM :23: Nya albumet UTE NU ! via whoa.nu el best den limiterade tryckta uppl direkt fr gubb83@gmail.com
Rappare

2012-07-17 20:34
http://www.kingsizemagazine.se/nyheter/gubb-aktuell-med-ny-platta-psalm-23/

BULLETIN. BULETIN... NU I VECKAN SLÄPPS XTRA SPÅR MED GUBB PÅ "BRYTBURKEN" OCH MIN "SOUNDCLOUD" HÅLL SPÅN FRÅN TISDAG, ONSDAG...

PZ /G
Rappare

2012-07-20 11:50
Nu ligger illizit muzik kanalen via soundcloud uppe. här hittar ni gamla som nya och exklusiva grejjer upp . Så håll span!
Mycket kommer bjudas på under Juli månad...

igår 19/6 exklusiva spåret "DICK STILEN" proddad av SharpChest

idag 20/6, 2 äldre spår "GUBB - LIVETS VISA" & "GUBB med CALLE P - GBG AB", proddad av Kapten Röd

länk:
http://soundcloud.com/illizit-muzik-gbg

ILLBIZ KEEPS U UPDATED !

PZ/ Gubb & illizit Muzik
Rappare

2012-07-25 14:17
Nu ligger ytterligare lite spår uppl på ILLIZIT MUZIKS Soundcloud kanal.

2 st "lost tracks" åter fanns å ligger uppe med bl.a. Bonus spåret "DICK STILEN"

Uppl. 24/7:

GUBB - SÄTTER DOM PÅ PLATS ( 2007 Moob deep cover)
GUBB DA GAMBLA - BITCH BOUNCE (2007).

illizit kanalen...

http://www.soundcloud.com/illizit-muzik-gbg

peace / Gubb & illizit Muzik
Skivsamlare

2012-07-26 11:03
Fick mitt ex i dag. Har inte hunnit lyssna igenom ännu men såhär spontant tycker jag det är synd att det inte är föer beats av kristus på den. Tycker det släpps aldeles för lite av honom. Därmed inte sagt att beatsen inte är bra. Har som sagt inte hunnit lyssna ännu.
Ernst Nördar Till Det: Jag bloggar om mer och mindre kända svenska hiphopsläpp hos www.GATUSLANG.se
Rappare

2012-07-26 14:16
Fiyah...

hör vad du säger men vill först bara säga att tyvärr proddar inte KRISTUS nästan nån hip hop alls längre el för tillfället, snarare electro. men tro mig jobbar för fullt för å få da man tebaks till beatsnickrandet...

Da CHRIST har tyvärr likt många andra rappare, beatmakare inom sv rap industrin som hållt på å kämpa sålänge inom gamet som jag/han gjort, tillslut tröttnat på avsaknaden utav intresse från större aktörer såsom labels, promotorer, bokare .... ja, da works!

Industrin är som den är- fukked up - många som förtjänar ett bättre öde för sin skit men som sagt får få aktörer som bryr sig om svensk hip hop...
Efter dryga 20 basst i gamet kan tom de bästa tappa suget...du hajjar nog va jag menar...

Sedan kan jag tillägga att 1a videon fr PSALM23 nog blir "SISTA FESTEN" prod. KRISTUS

Och tillsist ... om du lyssnar på helheten av GUBB -P23 så tror jag du kommer känna efter lite inlyssning att många av de mer lite mörkare låtarna som är backade av mindre kända namn som ex FINGAL , Sharpchest mm
är produktioner av mkt bra klass och passar stajlen till den ganska mörka feelingen
på plattan... men smaken är ju även olika .
men lyssna lite till så tror jag du känner va jag menar mannen!

så lovar jag att jobba på Da CHRIST än mer till nästa illizit projekthehe

PZ//Gubb & illizit Muzik
Rappare

2012-07-30 13:07
Yo!
Tyvärr vart det ju ingen insp till första videon/ singeln från GUBB - PSALM:23: i helgen som vart planerat... Da WestCoast knas väder satte stopp för det. thats life!

Så releasen för videon GUBB - SISTA FESTEN feat Parham kommer dröjja på sig lite till gott folkish...

Ps. De finns nu ett fåtal ex kvar av tryckta upplagan av PSALM:23:
( 100 kr ink. frakt )

maila för att kamma ditt ex. mailadr finner du nedan...

PZ // G
Skivsamlare

2012-07-30 23:16
Gubb: jag misstänkte att det låg till så att Kristus inte jobbade så mycket med hiphop längre då det var så få beats av honom på skivan.
Jag menar det absolut inte som en diss mot de andra producenterna som var med, vilka har gjort ett mycket bra jobb. Bara det att Kristus är en av mina favoritproducenter och han har i min mening aldrig fått den uppmärksamhet han förtjänar.
Skulle gärna se ett Gubb album helt producerat av Kristus.
Bra att du jobbar på att få mer beats ur honom lite är bättre än inga.

Mycket bra skiva för övrigt.
Hade varit kul med en gubb och roffe ruff låt om man får önska något till nästa skiva.
Ernst Nördar Till Det: Jag bloggar om mer och mindre kända svenska hiphopsläpp hos www.GATUSLANG.se
Rappare

2012-07-31 20:13
yo Fihay...
thanx för propsen för plattan trots bara 2 beats av en av dina som mina favvo producenter KRISTUS

JAG & HAN går runt 20 år tillsammans som radarpar och för kommande projekt så hoppas jag som du på att "my man" hittar tebaks till glädjen för hip hop beats...

Men eftersom 1a videon/singeln nu blir "SISTA FESTEN" av Kristus så hoppas jag att du tycker som jag & många andra att det e rätt låt val...

kan säga på lite förhand att nästa ILLIZIT projekt , förutom
ObnoXIuz - På Väg Ut , blir en collaboplatta med många feta namn inom såväl rap som beats ,spec utanför GBG som ska snickras ihop ....
planerar att denna release kan va klart för början 2013...
denna collabo platta kommer bli i hästväg! avslöjar inga namn än men kaN bara säga att d kommer bli apfett!!!

Sedan är nästa projekt för egen del att kicka ihop ett album på engelska igen och då med KRISTUS som huvudproddare my man!!!

hoppas du diggar da news!

PZ//Gubb

Skivsamlare

2012-08-01 12:38
Obx skivan ser jag fram emot.
Kul att det skall bli ny skiva på engelska från dig.
Skall bli kul att höra den när den väl kommer.

Videovalet känns som ett bra val.
Ska bli kul att se när den blir klar
Rappare

2012-08-12 17:05
Yo gott folk...
Nu är 1a videon till "Gubb - Psalm :23: tillslut inspelad!

Låten/ videon blir "Död Man Står" ... hoppas diggas!

länk till smakprovet på tuben :

Videon blir klar inom kort peeps ... Enjoy!

L&R// Gubb & illizit Muzik
Rappare

2012-09-01 19:37
Thanx till FRESHCOAST RADIO för gårdagens show.
Gå in på deras twitter å lyssna in om missa ut...

Rappare

2012-09-28 20:55