I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Recension: Näääk - Mannen utan mask

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Admin

2012-09-26 00:34

Recension: Näääk - Mannen utan mask



Saxat från Whoa-bloggen:


Innan jag satte igång Näääks nya skiva Mannen utan mask var mina förväntningar kluvna. Dels ville jag lyssna på den klassiska Näääk-stilen som hela Sverige har lärt sig att älska. Samtidigt var jag orolig över att Näääks ofta sorglösa stil skulle kännas tjatig och daterad.

Näääk har arbetat hårt med den här skivan. Det märker man. Med 15 låtar, inklusive ett för mig smått meningslöst intro, så hinner han leverera både spår som får en att sitta och småle och texter som är mer självkritiska och ärliga. Ungefär som på Näääk vem?-albumet, bara att han tar ut svängarna ännu mer denna gång. Bland annat spåret På studs, som gästas av Stockholmsyndromet-rapparna Skizz och Marre, har ett beat som skiljer sig från det vi vanligtvis hör med Näääk.


För att läsa resten av Jons recension och läsa vad Matias tyckte - och dessutom se betygen! - gå in på Whoa-bloggen.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.