I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Finslipa rappares texter

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2012-10-07 15:43

Finslipa rappares texter

Hiphoppare är väl ganska kända för att vara kritiska fans.

Det är ju mycket snack om att kunna rimma snyggt eller säga något vettigt, varpå många svarar att man kan göra både och, för det visar att man lagt ner tid på texterna.

Så jag tänkte det kan va kul att skapa en liten tråd där vi för skojs skull bara rättar till texterna så det sägs samma sak fast det rimmar snyggare, eller vi tar bort det 10-staviga rimmet och gör det 5stavigt istället..whatever, en liten rad eller en hel vers.

Varför jag kom på denna trådstarten var för jag lyssnade på Stockholmsyndromets "tvspel" i bilen idag och fastän jag hört låten hur många gånger som helst sjöng jag fel varenda gång refrängen kom...felet var att de sjunger:

"Det här är inget TV-spel, du får ingen andra chans om du springer fel, ingen extra gubbe om du RAMLAR ner. i avgrunden aka våra kvarter" fuck varför kan de inte säga TRILLAR ner där istället !! Det betyder ju samma sak och rimmar bättre haha :)

Detta är jättelöjligt men jag tycker det är kul =) Kör på!