I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Max Peezay - FAS 3

Svensk Hiphop - Allmänt

2012-12-20 22:52

Max Peezay - FAS 3

http://maxpeezay.com/

Skänk en slant nu

http://duckdown82.tumblr.com/
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Rappare

2012-12-21 14:44
bra skit.. enda musikern i sverige jag lyssnar på.. då har det gått långt haha..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2012-12-21 18:30
Bra att han ger bort skivan/låter folk betala vad de tycker är lagom (inom vissa ramar) men vad är upp med att inte släppa fysiska kopior?
Är det dyrt att pressa så kör gamla demovarianten med tape/cdr på beställning.

Vi skivsamlare vill ha fysiska exemplar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-21 18:31
Nu lät jag kanske väldigt negativ.

Kul att han släpper nytt. Skall bli kul att höra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-12-22 20:23
Supporta denna skiten alltså!

2012-12-22 21:08
så, köpt.
Admin

2012-12-23 13:07
Så jävla fett. Lite texter som berör. Det behövs lite vettig samhällskritik som är on point. Max är alltid svintung. Men shit vad Eboi är nice på svenska också. Han har ju slängt nån vers tidigare men den här var riktigt dope.

Poet

2012-12-23 14:11
Denna är ju sinnes!

At the gates of Eternity...
Poet

2012-12-23 15:44
Vad fan hände med Fjärde världen?

Satan va tung låten var som du länkade BC, typ andra gången jag hört Toms solo grejer föredrar han på orginella beats i fjärde världen dock.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2012-12-25 20:17
Ett av dom bästa släppen 2012. Max levererar alltid.
Poet

2012-12-30 22:24
Doggson: Eller hur? Vilken text också!

2013-01-03 19:52
Den bästa rapparen i Sverige genom tiderna.

Synd bara att du inte släppte en fysisk kopia.
Hade varit riktigt nice, jag och många andra hade tjackat den.

Boven i Dramat temat med en bok var genialt.
Producent

2013-01-03 20:23
Max P droppar bra skit. Lyssnar inte på så många svenska rappare men han lyssnar jag lätt på. Spelar fortfarande Discokommitten idag med jämna mellanrum. Jävla synd att den inte ligger uppe på Spottan bara.

Som ett stort fan av Dubstep, DnB och grime så passar Max förortspoesi på den typen av beats som handen i handsken för iaf mig.

//Paz

2013-01-04 10:19
Det är jävligt fett att Max får köra på ett Rapid beat, även om det låter jävligt underligt att höra en svensk säga "Ruff Sqwad, Flee Gang". Och det är jävligt fett att han får göra en låt med D Double E, även om jag tycker att kontrasten engelska/svenska inte riktigt funkar. Överhuvudtaget tycker jag det här är rätt bra, och lätt det bästa Max Peezay gjort. Samtidigt tycker jag aldrig att det riktigt lyfter, det är fett för att vara svenskt men hade varit ett mediokert brittiskt släpp. Jag tror tyvär det som saknas ligger i Max egna texter och delivery, inget fel på dom, men heller sällan något som riktigt sticker ut och får en att haja till. Hade nog önskat att han förenklat texterna lite och gjort mer enkla "grime-bars" som passar för en reload. För lite reload-bars helt enkelt.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Poet

2013-03-25 12:56
Överfet låt! Överfet video! Och det var ett sant nöje att få vara med i videon också!

Producent

2013-03-26 11:57

2013-03-26 12:55
Fet video