I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Recension: Zacke - Renhjärtat

Svensk Hiphop - Allmänt

Admin

2013-02-12 12:30

Recension: Zacke - Renhjärtat

Saxat från Whoa-bloggen:

Matias Rankinen:

Jag vet inte om det var Zacke själv eller någon recensent som myntade det, men när hans debutalbum Visst är det vackert släpptes beskrevs det med uttrycket ”svensk hiphop – inte hiphop på svenska”. En träffsäker beskrivning som pekade på det innovativa soundet och framför allt texterna som de allra flesta här i landet bör känna igen sig i, men som kanske hade varit svårare för någon som inte bott i Sverige att koppla. Konceptet var givetvis vinnande – vi älskar ju igenkänning.

Därför är det inte konstigt att Zacke satsar på samma spår igen – och att det funkar lika bra den här gången också. Några skillnader finns: Zacke har flyttat från Luleå till Stockholm (...)

För att läsa resten av recensionen och se betyget, och för att läsa Ola Myhrmans recension och betyg, spring in på Whoa-bloggen!

Albumet släpps imorgon, 13 februari.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
Admin

2013-02-16 04:07
Riktigt bra. Det var det här som på riktigt sålde in mig på Zackes musik tror jag. Inte så att jag tyckt han varit dålig eller så innan, det har bara inte ryckt tag i mig. Men det här är som sagt en mycket bra platta, vevat den halva dagen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-02-16 22:41
Ruskigt fet och välproducerad platta!
:)