I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Looptroop droppar nytt album 1 maj

Svensk Hiphop - Allmänt

Moderator

2013-03-06 20:18

Looptroop droppar nytt album 1 maj

Saxat från looptrooprockers.com:

Den 1 maj släpper vi ett nytt album! Här är den officiella pressreleasen med all info. Peace!

LOOPTROOP ROCKERS GER UT NYTT ALBUM – PÅ SVENSKA

Looptroop Rockers – har verkat under två decennier och är utan tvekan en av de största inom svensk hiphop. Med över 14 album sinsemellan som grupp och soloartister har de turnerat över hela världen och spridit sin musik och budskap.

Den 1 maj släpper bandet sitt första album på svenska – “Mitt hjärta är en bomb” (DvsG / Sony Music).
Tillsammans har Promoe, Embee, Supreme och CosM.I.C. skapat 14 spår som berör samhällsfrågor, barndom, kärlek och humor. “Mitt hjärta är en bomb” får finbesök och gästas av Timbuktu, Kapten Röd, José Gonzalez, Cleo, Lilla Namo och Seinabo Sey.

Det första vi får höra från nya albumet blir streetsingeln “Hårt mot hårt” tillsammans med Cleo
som släpps den 13/3.

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Redaktionschef

2013-03-06 22:52
Vore ju jävligt kul om det blir mer än ett bra och stabilt album, för det senare vet vi ju redan att det kommer att vara. Svårt att se något annat.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2013-03-07 13:21
Kul med kaptenen som gäst. Hoppas inte den låten blir allt för mycket reggae bara.

Skall bli kul att höra hela truppen på svenska.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-03-07 17:20
Fan, hiphop våren blir bara bättre och bättre!

2013-03-08 19:24
Jag vette tusan asså.. Gillade gamla Looptroop, men sen har det blivit så hip-popigt.

Men samtidigt kan det bli trevligt på svenska. Så time will tell. Men önskar lite smutsigare beats igen.

2013-03-09 00:52
Om lilla namo kan vara med på looptroop låtar så kan jag bli stadsminister! Rösta på mig "fyra ord för mycket"

2013-03-10 16:28
haha Moka! Jag hoppas det här blir bra, diggar Lillebror
Moderator

2013-03-11 04:07
Hoppas verkligen att de släpper bra skit nu, förra på engelska var mest "meeh" för min del. Ska bli intressant!
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2013-03-12 09:42
Jag är en av de få (?) som tycker att truppen bara blivit bättre med åren. Gillar Embees mer "luftiga" produktioner (typ Long Distance Runner och Professional Dreamers) och det han gjorde på Skuggpoeten och sin första soloplatta. Ser gärna den typen av beats på nya Looptroop-skivan. Ska bli kul att höra allihop på svenska också.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2013-03-13 14:16

Första singlen finns ute på Spotify nu.

2013-03-13 17:12
bara jag som tkr det låter som Kapten röd i reffen?
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2013-03-14 16:42
Dizzy89 skrev:
bara jag som tkr det låter som Kapten röd i reffen?

Tror det är samplat.
How can hip-hop be dead if Wu-Tang is forever?

2013-03-15 19:45
Kaptenen i refrängen är samplad.

Och helvete vad bra Cleo var på denna låten.
Hoppas hon släpper mer på svenska framöver. Även om hennes album är bra är detta i en helt annan klass.
Mycket bra gjort av henne. Tycker hon är helt klart bäst på låten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-03-15 19:46
Videon till singeln har släppts nu.