I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intervju: Adam Tensta

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2013-03-19 19:19

Intervju: Adam Tensta



Saxat från Whoa-bloggen:

Igår släppte Adam Tensta mixtapet The Undeniable Tape (som ni kan läsa om här). Whoa's skribent Tom Samuelsson fick tag på honom för en intervju om mixtapet, samarbetena och framtiden:

Hur känns det, såhär dagen efter släppet?
- Det känns alltid spännande. Man hoppas att folk ska gilla det.

Vad har varit din grundtanke bakom mixtapet?
- De flesta av låtarna har redan cirkulerat ute redan på olika håll, genom singlar eller på tidigare album - men vi ville samla dem i ett enda släpp.

På första spåret Lights At Bay har du arbetat med David Sandström från hardcorebandet Refused, hur kom det samarbetet till och hur gick det att arbeta?
- Jag och David har spelat tillsammans länge, han har bland annat spelat trummor med mig på mina turnéer, så vårt samarbete går långt tillbaka. Låten Lights At Bay släpptes först på min skiva Scared of the Dark, men vi tyckte att den verkade gå över eller under folks huvud så vi gjorde en musikvideo till den och valde att släppa den igen.....

(forts i inlägget)


Klicka här för att komma till inlägget!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.